Vaststelling bestemmingsplan Utopia

Burgemeester en wethouders maken bekend dat de gemeenteraad in haar vergadering van 6 december 2011 het bestemmingsplan ‘Utopia’ ongewijzigd heeft vastgesteld.

Voor het braakliggende terrein ten westen van het bestaande kantoorverzamelgebouw Business Centre Utopia een de Twentepoort 61 is verzocht om een nieuw kantoorverzamelgebouw te realiseren. Deze zal aansluiting vinden en integreren met het bestaande kantoorverzamelgebouw. Het vigerende bestemmingsplan laat deze ontwikkeling niet toe. Er vindt een overschrijding plaats van de maximale bouwhoogte en het bestemmingsplan sluit de vestiging van kantoren uit. Middels onderhavig bestemmingsplan wordt de ruimtelijke ontwikkeling mogelijk gemaakt. Het ontwerpbestemmingsplan heeft vanaf 7 september 2010 voor een periode van zes weken ter inzage gelegen. Tegen het ontwerpbestemmingsplan zijn geen zienswijzen ingediend.

Terinzagelegging

Het bestemmingsplan ‘Utopia’, het raadsbesluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 21 december 2011 tot en met 31 januari 2012 ter inzage:

  • Bij de publieksbalie van de afdeling Publiekszaken, Stadhuisplein 1 te Almelo. Eenieder kan hier terecht zonder afspraak van 9.00–12.00 uur (werkdagen), met afspraak van 13.00–16.00 uur (ma/wo/vr) en van 13.00–19.00 uur (di/do);

  • Via de website van de gemeente Almelo op www.almelo.nl;

  • Via www.ruimtelijkeplannen.nl

Beroep vaststelling bestemmingsplan

Gedurende de bovengenoemde termijn van 6 weken kan een belanghebbende bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State een beroepschrift indienen tegen het vastgestelde bestemmingsplan. Beroep tegen het vaststellingsbesluit kan alleen wanneer:

  • u tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad heeft ingediend en belanghebbende bent;

  • belanghebbende bent en aantoont dat u redelijkerwijs niet in staat bent geweest tijdig zienswijzen bij de gemeenteraad in te dienen;

Eisen beroepschrift

Een beroepschrift moet worden gericht aan de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het beroepschrift moet worden ondertekend en tenminste bevatten: naam en adres van de indiener, dagtekening, omschrijving van het besluit waartegen het beroep zich richt en de gronden van het beroep. U moet er rekening mee houden dat u griffierecht moet betalen als u een beroepsschrift indient.

Voorlopige voorziening

Een beroep heeft geen schorsende werking. De indiener van een beroepschrift kan tegelijkertijd ook de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State verzoeken, een voorlopige voorziening te treffen. De voorzitter kan dit doen als onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op het verzoek is beslist. Een dergelijk verzoek dient te worden gestuurd naar Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Een verzoek om voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het beroepsschrift. Ook als u een verzoek om voorlopige voorziening indient, moet u griffierecht betalen.

Inwerkingtreding

Op grond van de Wet ruimtelijke ordening treedt het besluit tot vaststelling in werking op de dag na de dag waarop de beroepstermijn afloopt. Indien binnen de beroepstermijn ook een verzoek om voorlopige voorziening wordt gedaan, wordt de werking van het betreffende besluit opgeschort totdat het verzoek is beslist.

Naar boven