Voorgenomen projectomgevingsvergunning Stenenkamerstraat 3 in Herveld

Burgemeester en wethouders zijn voornemens omgevingsvergunning ex artikel 2.12, eerste lid onder a onder 3° van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) te verlenen voor het slopen van de bestaande bedrijfsbebouwing aan de Stenenkamerstraat 3 in Herveld en het terugbouwen van 21 appartementen met 21 bergingen.

Ontwikkeling en locatie

Bij de gemeente Overbetuwe is het verzoek ingediend voor het realiseren van 2 appartementengebouwen met in totaal 21 appartementen en 21 bergingen aan de Stenenkamerstraat 3 te Herveld.

Op grond van het geldende bestemmingsplan ‘Herveld-Andelst’ is het niet toegestaan om deze appartementengebouwen en bergingen te bouwen. De omgevingsvergunning is nodig om de planuitvoering mogelijk te maken.

Ter inzage

Het ontwerpbesluit, de ruimtelijke onderbouwing en andere daarop betrekking hebbende stukken liggen met ingang van donderdag 15 december 2011, gedurende 6 weken ter inzage1.

Het ontwerpbesluit met bijbehorende stukken is ook te raadplegen op www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.1734.0116HERVstenenkam3-ONT1.

De bronbestanden zijn beschikbaar via http://bronro.overbetuwe.nl/0D59F993-E0C1-4AAE-87EA-66B5283825AC/.

U kunt de stukken ook digitaal inzien op www.overbetuwe.nl, onder Wonen, verkeer en veiligheid, verder klikken op Bouwen en wonen en daarna op Ruimtelijke plannen (o.a. bestemmingsplannen).

Wilt u een reactie hierop geven?

Binnen de genoemde termijn kan een ieder naar keuze schriftelijk (niet per e-mail) of mondeling een zienswijze op het ontwerp kenbaar maken bij het college van burgemeester en wethouders, Antwoordnummer 175, 6660 VB Elst. Als u mondeling uw zienswijze kenbaar wilt maken, moet u – ook binnen genoemde termijn – telefonisch contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, bereikbaar via (0481) 362300.


X Noot
1

U kunt de stukken tijdens openingstijden inzien bij de informatiebalie gemeentehuis Overbetuwe, locatie Elst (maandag t/m woensdag van 8.30–17.00 uur, donderdag van 8.30–20.00 uur en vrijdag van 8.30–13.00 uur) en receptie locatie Andelst (maandag t/m donderdag van 8.30–17.00 uur en vrijdag van 8.30–13.00 uur.

Naar boven