Gewijzigde vaststelling Bestemmingsplan MFA Borger

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Borger-Odoorn maakt ingevolge artikel 3.8 lid 3 van de Wet Ruimtelijke Ordening jo artikel 3:42 Algemene Wet Bestuursrecht bekend dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 15 september 2011 het bestemmingsplan ‘MFA Borger’ gewijzigd heeft vastgesteld.

Het bestemmingsplan heeft betrekking op de realisatie van een multifunctionele accommodatie (MFA) in Borger. In de MFA zullen de beide basisscholen van Borger en diverse andere maatschappelijke functies worden gehuisvest. Het plangebied wordt begrensd door de Molenstraat, de Schultestraat en Akkermaalshout in Borger.

Het vastgestelde plan wijkt op de volgende punten af van het ontwerp;

  • 1. de situering van het bouwblok op de verbeelding is gewijzigd;

  • 2. de bouwregels ten aanzien van bergingen zijn aangepast.

Verder is de plantoelichting op pagina 41 voor wat betreft het gemeentelijke kostenverhaal aangepast en aangevuld.

Het besluit van de gemeenteraad tot vaststelling van het bestemmingsplan en de bijbehorende stukken liggen met ingang van donderdag 3 november 2011 gedurende 6 werkweken ter inzage in het gemeentehuis van de gemeente Borger-Odoorn, bij het Klant Contact Centrum, cluster Omgeving, Hoofdstraat 50, 7875 AD Exloo (T 0591-535228). De balie van het KCC is geopend op werkdagen van 8.30 tot 12.00 uur.

Het vastgestelde bestemmingsplan is raadpleegbaar op de gemeentelijke website onder: bouwen → ruimtelijke plannen → digitale bestemmingsplannen → Borger en op http://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.1681.01BP0004-VG01

Belanghebbenden kunnen op grond van artikel 8.2 lid 1 sub a Wet ruimtelijke ordening gedurende de termijn van terinzagelegging beroep instellen bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State. Geen beroep kan worden ingesteld door belanghebbenden aan wie redelijkerwijs kan worden verweten dat zij geen zienswijzen hebben ingediend bij de gemeenteraad. Zij kunnen slechts beroep instellen tegen de bovenvermelde aangebrachte wijzigingen. Het beroepschrift dient in tweevoud te worden gezonden aan de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Ingevolge artikel 3.8 lid 5 Wet Ruimtelijke Ordening treedt het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan in werking daags na afloop van de hiervoor genoemde beroepstermijn. Binnen deze termijn kunnen belanghebbenden een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, waardoor het besluit niet in werking treedt, totdat op het verzoek is beslist.

Exloo, 1 november 2011

Het college van burgemeester en wethouders voornoemd.

Naar boven