Ontwerpbestemmingsplan De Amsterdamse Poort

Het Dagelijks Bestuur van het Stadsdeel Zuidoost van de gemeente Amsterdam maakt ter voldoening aan het bepaalde ex artikel 3.8 Wet ruimtelijke ordening bekend dat met ingang van 28 juli 2011 gedurende zes weken het ontwerpbestemmingsplan De Amsterdamse Poort voor een iederter inzage ligt in:

  • Het Informatiecentrum Amsterdam Zuidoost, Anton de Komplein 150, op werkdagen geopend van 09.00–15.30 uur;

  • de openbare bibliotheek Bijlmermeer, Bijlmerplein 93, geopend op maandag van 14.00–17.30 uur, woensdag van 10.00–17.30 uur, donderdag van 14.00–20.00 uur, vrijdag van 10.00–17.30 uur en zaterdag van 11.00–16.00 uur.

Een digitale versie van het ontwerpbestemmingsplan De Amsterdamse Poort is te downloaden op de website van het stadsdeel en digitaal raadpleegbaar via www.ruimtelijkeplannen.nl. Hoewel de digitale versie van het ontwerpbestemmingsplan gelijk is aan het exemplaar dat ter inzage ligt, is het mogelijk dat er verschillen zijn ontstaan tussen beide versies. Voor zekerheid omtrent de regeling dient altijd het op www.ruimtelijkeplannen.nl gepubliceerde exemplaar te worden geraadpleegd.

Het plangebied wordt ruwweg begrensd door het station Amsterdam Bijlmer Arena in het westen, de Burgemeester Stramanweg in het noorden, de Dolingadreef, Bijlmerdreef en het Anton de Komplein in het oosten en de Hoogoorddreef in het zuiden.

Het bestemmingsplan is voornamelijk gericht op beheer van de bestaande bebouwing, maar maakt in beperkte mate verandering van functies binnen het winkelcentrum mogelijk. De functionele opzet van de Amsterdamse Poort, een winkelcentrum met veelal woningen erboven, blijft echter op hoofdlijnen gelijk.

Een ieder kan gedurende de termijn van terinzagelegging schriftelijke zienswijzen indienen over het ontwerpbestemmingsplan. Deze zienswijzen dienen te worden gericht aan de Stadsdeelraad van het stadsdeel Zuidoost, Postbus 12491, 1100 AL Amsterdam Zuidoost.

Een ieder kan tevens mondelinge zienswijzen naar voren brengen gedurende de termijn van de terinzagelegging. Hiervoor kunt u een afspraak maken met mevrouw L. Slager-Vyent van de Afdeling Juridische Zaken, Directie Bedrijfsvoering, telefoon: 020-2525257, van maandag t/m vrijdag tussen 16.00 en 17.00 uur.

Amsterdam Zuidoost, 27 juli 2011

Het Dagelijks Bestuur,

M. La Rose,

voorzitter.

Ch. M. Rach,

secretaris.

Naar boven