Vaststelling bestemmingsplan Verdubbeling Sloeweg 2011

Burgemeester en wethouders maken, op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening, bekend dat de gemeenteraad het bestemmingsplan Verdubbeling Sloeweg 2011 op 7 juli 2011 heeft vastgesteld.

De provincie Zeeland is voornemens om de enkelbaans autoweg N62 (Sloeweg) tussen de aansluiting Westerscheldetunnelweg/Bernhardweg West en de A58 te verdubbelen. Dit verhoogt de capaciteit en bevordert de doorstroming en veiligheid op deze weg. De gemeente Goes heeft, voor het gedeelte van het project dat gelegen is op haar grondgebied, derhalve een bestemmingsplan vastgesteld. Het plangebied binnen de gemeente Goes omvat de A58 (tussen de Nieuwe Rijksweg en de Lamoenweg/ Martinweegje) en de afslagen ter hoogte van de Sloeweg, Stelledijk Noordzakweg en Poldersedijk. Hierbij zijn de doelen:

  • de verkeersafwikkeling op de Sloeweg (N62) verbeteren door het verhogen van capaciteit en doorstroming;

  • sluipverkeer op het onderliggende wegennet en ongewenst doorgaand verkeer op de Nieuwe Rijksweg voorkomen;

  • de verkeersveiligheid in het gebied verbeteren.

Via de landelijke website www.ruimtelijkeplannen.nl kunt u vanaf 21 juli 2011 het bestemmingsplan en het vaststellingsbesluit raadplegen. Op deze website selecteert u het tabblad ‘Bestemmingsplannen’. Vul dan in het venster ‘ID’ de volgende plancode in: NL.IMRO.0664.LG25-VG99 of in het venster ‘Naam’ de naam van het bestemmingsplan. U kunt de stukken ook inzien via www.goes.nl/bestemmingsplannen. Daarnaast ligt het vaststellingsbesluit samen met het bestemmingsplan ter inzage bij de receptie van het Stadskantoor, M.A. de Ruijterlaan 2 te Goes.

Gedurende deze termijn kan:

  • een belanghebbende die tijdig een zienswijze heeft ingediend op het ontwerpbestemmingsplan;

  • een belanghebbende aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat hij niet tijdig zijn zienswijze kenbaar heeft gemaakt,

een beroepschrift indienen tegen het vastgestelde plan bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA 's-GRAVENHAGE. Het beroepschrift moet voorzien zijn van naam, adres, datum, de omschrijving van de beslissing, de gronden van het beroep en een handtekening. De beroepstermijn loopt van 22 juli 2011 t/m 1 september 2011.

Het besluit treedt in werking daags na afloop van de beroepstermijn. Binnen de beroepstermijn kan tevens een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State worden ingediend waardoor het besluit niet in werking treedt voordat op het verzoek is beslist.

Naar boven