Vastgesteld bestemmingsplan ‘Pastoor de Bakkerstraat 18a’

Burgemeester en wethouders van de gemeente Zundert maken ingevolge artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat de gemeenteraad in haar vergadering van 7 juli 2011 het bestemmingsplan ‘Pastoor de Bakkerstraat 18a’ ongewijzigd heeft vastgesteld. Er is geen exploitatieplan vastgesteld.

Ingevolge artikel 3:18 lid 4 Algemene wet bestuursrecht (Awb) maken burgemeester en wethouders tevens bekend dat er geen zienswijzen bij de gemeenteraad naar voren zijn gebracht naar aanleiding van de tervisielegging van het ontwerpbestemmingsplan.

Korte inhoud

Het onderhavige bestemmingsplan is met name bedoeld om de verleende omgevingsvergunning voor een woning te herbouwen en een vrijstaand bijgebouw te realiseren, waarbij gebruik is gemaakt van een buitenplanse afwijking van het bestemmingsplan, planologisch te verankeren in een nieuw bestemmingsplan.

Terinzagelegging

Het bestemmingsplan met bijbehorende stukken ligt met ingang van 21 juli 2011 voor een ieder gedurende een periode van zes weken (tot en met 31 augustus 2011) ter inzage bij de gemeente, afdeling Strategie en Programmering (Bredaseweg 2 te Zundert). Het plan kan ook worden geraadpleegd via de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl en/of via www.zundert.nl onder ‘Inwoner → Ruimtelijke procedures → Bestemmingsplannen’.

Beroep

Vanaf 21 juli 2011 kunnen belanghebbenden schriftelijk beroep instellen tegen het besluit tot vaststelling. Beroep kan worden ingesteld door diegene die met betrekking tot het ontwerpbestemmingsplan tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad naar voren heeft gebracht, alsmede een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest overeenkomstig artikel 3.8 Wro juncto afd. 3.4 Awb zijn zienswijze bij de gemeenteraad naar voren te brengen. Het beroepschrift kan worden ingediend bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het beroepschrift moet worden ondertekend en bevat in elk geval de naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, een kopie van het besluit en de gronden van het beroep (waarom in beroep gegaan wordt). Indieners van een beroepschrift dienen er rekening mee te houden dat zij griffierecht moeten betalen als zij een beroepschrift indienen.

Voorlopige voorziening

Het instellen van beroep heeft geen schorsende werking. De indiener van een beroepschrift kan daarom gedurende bovengenoemde termijn eveneens een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State. Ook als een verzoek om voorlopige voorziening wordt ingediend, moet griffierecht worden betaald.

Inwerkingtreding

Het besluit treedt in werking de dag nadat de beroepstermijn afloopt. Indien binnen de beroepstermijn naast een beroepschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend, wordt de werking van dit besluit opgeschort totdat op het verzoek is beslist.

Naar boven