Kennisgeving Tracébesluit Omlegging Zuid-Willemsvaart Maas–Den Dungen

Krachtens artikel 20 van de Tracéwet bevordert de Minister van Infrastructuur en Milieu een gecoördineerde voorbereiding van de besluiten op de aanvragen om de vergunningen en van de overige ambtshalve te nemen besluiten met het oog op de uitvoering van een Tracébesluit.

In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infrastructuur en Milieu kennis van het feit dat het volgende besluit is genomen.

Welk besluit is er genomen en ligt ter inzage?

Voor de uitvoering van het Tracébesluit Omlegging Zuid-Willemsvaart Maas–Den Dungen is het volgende besluit voor het cluster ZWV-025 (Onttrekkingsvergunning Huisvestingsverordening) genomen door het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente ‘s-Hertogenbosch overeenkomstig de procedure van artikel 20, lid 4 Tracéwet juncto paragraaf 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht:

  • Bij besluit van 30 juni 2011 (SO/WGZ) ingevolge de Huisvestigingsverordening is een onttrekkingsvergunning verleend voor de woningen aan de Graafsebaan 8, 10, 26a, 28, 30, 32, 34, 36, 38, 43, 45, 47, 49, 51, 53, 57 en 59, de Heinis 1a en b, 2, 3 en 3b, de Hustenweg 3, de Kloosterstraat 21 en de Stenenkamerstraat 1, 2a, 4 en 6.

Het besluit is niet gewijzigd ten opzichte van het ontwerpbesluit.

Waar en wanneer kunt u de stukken inzien?

Het besluit ligt met ingang van woensdag, 14 juli 2011 ter inzage bij:

  • Rijkswaterstaat Noord-Brabant, Zuidwal 58 te ’s-Hertogenbosch, op werkdagen tussen 9.00 uur

  • en 16.00 uur;

  • het informatiecentrum aan de Kloosterstraat 4 te Rosmalen, op dinsdag tot en met donderdag van 9.00 uur tot 16.00 uur en iedere eerste zaterdag van de maand van 10.00 uur tot 15.00 uur en elke derde donderdag van de maand van 9.00 uur tot 20.00 uur;

  • het Stadskantoor ’s-Hertogenbosch, Wolvenhoek 1 te ’s-Hertogenbosch. Op werkdagen tussen 8.30 uur tot 17.00 uur kunt u stukken inzien. Heeft u vragen of wilt u een mondelinge toelichting dan kunt u op werkdagen tussen 8.30 uur en 14.00 uur bij de productbalie terecht en op afspraak na 14.00 uur.

Op dinsdag- en donderdagavond kunt u de stukken inzien en verzoeken om een mondelinge toelichting dan wel vragen stellen van 18.00 uur tot 20.00 uur.

Hoe kunnen belanghebbenden beroep indienen?

Van donderdag 14 juli 2011 tot en met woensdag 24 augustus 2011 staat voor belanghebbenden beroep open tegen het besluit bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat alle beroepsgronden binnen de beroepstermijn bekend moeten zijn. Het is niet toegestaan buiten de termijn nog (aanvullende) beroepsgronden aan te voeren. Het instellen van beroep geschiedt door het indienen van een ondertekend beroepschrift dat ten minste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van de besluiten waartegen het is gericht, alsmede de gronden van het beroep bevat. Daarnaast dient u in het beroepschrift aan te geven tegen welk specifiek besluit beroep wordt ingesteld, aan wie het besluit is gericht en op welke datum het besluit is genomen. Het beroepschrift moet, in tweevoud, worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet.

Indien beroep is ingesteld, kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening, bijvoorbeeld inhoudende een schorsing.

Het verzoek om een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Bij het verzoek moet een afschrift van het beroepschrift worden overgelegd. Voor het indienen van een beroep en/of een verzoek om een voorlopige voorziening is een griffierecht verschuldigd van € 152,– voor natuurlijke personen en € 302,– voor rechtspersonen.

Meer informatie?

Voor nadere informatie en eventuele inhoudelijke vragen over het besluit kunt u zich wenden tot de heer C. Wijnen van de gemeente ’s-Hertogenbosch, telefoon 073-615 57 16.

De Minister van Infrastructuur en Milieu,

namens deze:

het hoofd van de afdeling Bestuurlijk Juridische Zaken en Vastgoed,

D.J.M. Elshof.

Naar boven