Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties | Staatscourant 2011, 12665 | Interne regelingen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties | Staatscourant 2011, 12665 | Interne regelingen |
De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties,
Gelet op artikel 2, eerste lid, van de Wet vergoedingen adviescolleges en commissies;
Besluit:
In dit besluit wordt verstaan onder:
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties;
het Team Ondersteuning Participatie in Antillianengemeenten voor de periode 1 april 2011 tot en met 31 december 2011;
de gemeenten Almere, Amersfoort, Amsterdam, Breda, Capelle a/d IJssel, Dordrecht, Den Haag, Den Helder, Eindhoven, Groningen, Hellevoetsluis, Leeuwarden, Lelystad, Nijmegen, Rotterdam, Schiedam, Spijkenisse, Tilburg, Vlaardingen, Vlissingen, Zoetermeer en Zwolle.
TOPA afrondende werkzaamheden wordt ingesteld tot en met 31 december 2011.
1. TOPA afrondende werkzaamheden draagt zorg voor afrondende werkzaamheden.
2. TOPA afrondende werkzaamheden is een onafhankelijk orgaan dat vraaggestuurd werkt op basis van aanvragen voor advies van Antillianengemeenten bij het inbedden van specifiek beleid in generiek beleid.
3. TOPA afrondende werkzaamheden besluit in overleg met de Minister en de betreffende Antillianengemeente waar gewenst ondersteuning te bieden bij de inbedding van specifieke hulpverlening binnen de kaders van het reguliere beleid van gemeenten.
1. TOPA afrondende werkzaamheden bestaat uit een voorzitter en ten hoogste vijf leden.
2. De leden van TOPA afrondende werkzaamheden hebben ruime werkervaring en senioriteit, kennis van de werkwijze van Antillianengemeenten en de Antilliaanse gemeenschap, en zijn onafhankelijk jegens beide partijen.
3. Met ingang van 1 april 2011 worden benoemd:
1. Maurice Fontilus, voorzitter;
2. Carlos Erselina;
3. Willem Gijsen;
4. Sandra Sue;
5. Ben Brown.
4. Bij tussentijds vertrek van een lid kan de Minister een ander lid benoemen.
1. Het secretariaat van TOPA afrondende werkzaamheden berust bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
2. Het secretariaat verricht de volgende werkzaamheden:
a. Het regelen van vergaderingen tussen TOPA afrondende werkzaamheden en medewerkers van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
b. Het beschikbaar stellen van vergaderfaciliteiten voor TOPA afrondende werkzaamheden.
1. TOPA afrondende werkzaamheden stelt, met inachtneming van de bepalingen van dit besluit, haar eigen werkwijze vast.
2. TOPA afrondende werkzaamheden is onafhankelijk en verricht haar werkzaamheden zonder last of ruggespraak. De leden hebben op persoonlijke titel zitting in TOPA afrondende werkzaamheden.
3. Indien sprake is van een dreigende belangenverstrengeling met betrekking tot een bepaald onderwerp, onthoudt het desbetreffende lid van TOPA afrondende werkzaamheden zich met betrekking tot dat onderwerp van verdere deelname of besluitvorming.
1. Aan de leden van TOPA afrondende werkzaamheden wordt op basis van artikel 2, eerste lid, van de Wet vergoedingen adviescolleges en commissies en artikel 2 van het Besluit vergoedingen adviescolleges en commissies ieder een vergoeding toegekend van 2% van het maximum van salarisschaal 18 van bijlage B van het Bezoldigingsbesluit Burgerlijke Rijksambtenaren 1984 en een vergoeding voor de gemaakte reiskosten overeenkomstig het Reisbesluit Binnenland, het Reisbesluit Buitenland en de Reisregeling Buitenland.
2. Aan de voorzitter van TOPA afrondende werkzaamheden wordt een bedrag toegekend van 130% van het bedrag dat aan een lid van TOPA afrondende werkzaamheden wordt toegekend.
3. De minister stelt een budget beschikbaar waaruit de materiële kosten van TOPA afrondende werkzaamheden worden vergoed, voor zover deze in redelijkheid gemaakt zijn bij de vervulling van zijn taken, genoemd in artikel 3. Onder kosten worden in ieder geval verstaan de kosten voor vergaderingen en vergoedingen.
De archiefbescheiden van TOPA afrondende werkzaamheden worden na het beëindigen van de werkzaamheden ter beschikking gesteld aan de Minister.
Het Besluit instelling TOPA nieuwe stijl en het Besluit instelling TOPA 2009 worden ingetrokken.
Dit besluit zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
Den Haag, 6 juli 2011
De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties,
J.P.H. Donner.
In september 2006 werd het Team Ondersteuning Participatie in Antillianengemeenten (TOPA) geïnstalleerd, dat de taak kreeg om op onafhankelijke wijze de samenwerking tussen de gemeenten en de Antilliaanse gemeenschap in het kader van de Bestuurlijke Arrangementen (2005–2008) te stimuleren en te ondersteunen.
In het overgangsjaar 2009 kreeg TOPA de taak om te adviseren over de wijze waarop de samenwerking tussen Antillianengemeenten en de Antilliaanse gemeenschap concreet vorm moest krijgen in de periode 2010–2013. In de beleidsbrief die oktober 2009 naar de Tweede Kamer is gezonden (Kamerstukken II 2009/10, 26 283, nr. 52) staat: ‘In overleg met Antillianengemeenten en de Antilliaanse gemeenschap zullen aan de hand van dit advies verdere afspraken gemaakt worden voor de periode vanaf 2010.’
Het kabinet heeft in 2011 besloten het specifieke beleid te beëindigen. Daarom wordt het instellingsbesluit TOPA nieuwe stijl (2010–2013) ingetrokken. Het kabinet hecht wel aan een goede inbedding van de goede elementen in het reguliere beleid. Op verzoek van gemeenten en TOPA wordt de leden de gelegenheid geboden om in de periode tot eind 2011 hun expertise in te zetten om gemeenten te ondersteunen bij deze inbedding.
TOPA afrondende werkzaamheden wordt ingesteld tot en met 31 december 2011 en wordt daarna opgeheven.
Knelpunten in de samenwerking van gemeenten en gemeenschappen kunnen worden gesignaleerd door:
a. De betreffende Antillianengemeente
b. Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
c. Het TOPA team
Verzoeken tot het verlenen van advies, inzake het inbedden van specifiek beleid in generiek beleid, zijn afkomstig van de betreffende Antillianengemeente.
Gekozen is voor een vaste vergoeding per vergadering voor de voorzitter en de leden van TOPA afrondende werkzaamheden. Op basis van artikel 2 van het Besluit vergoedingen adviescolleges en commissies is de vergoeding bepaald op 2% van het maximum van salarisschaal 18 van bijlage B van het Bezoldigingsbesluit Burgerlijke Rijksambtenaren 1984 en een vergoeding voor de gemaakte reiskosten.
De voorzitter en de leden van TOPA afrondende werkzaamheden zijn individueel op de hoogte gesteld van de voor hen geldende vacatieregeling.
De leden van TOPA afrondende werkzaamheden zijn met ingang van 1 april 2011 begonnen met hun werkzaamheden. Om die reden werkt dit besluit terug tot die datum.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2011-12665.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.