Vaststelling bestemmingsplan Oosthof

Burgemeester en wethouders maken, op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening, bekend dat de gemeenteraad het bestemmingsplan Oosthof op 26 mei 2011 heeft vastgesteld.

Het bestemmingsplan heeft betrekking op een nieuwe invulling van een deel van de huidige locatie Poelwijck. Het gaat hierbij o.a. om het realiseren van patiowoningen, vrijstaande woningen en twee-onder-één-kappers. Het plangebied wordt aan de noordzijde begrensd door de Slotstraat, aan de zuidzijde door de Wissekerkseweg, aan de westzijde door de school en grenst aan de oostzijde aan nieuwbouw van zorgcentrum Poelwijck. Ten opzichte van het ontwerpplan zijn wijzigingen aangebracht.

Zo zijn er diverse tekstuele aanpassingen doorgevoerd in de toelichting van het bestemmingsplan en is het bestemmingsplan aangepast aan de in werking getreden Wet Algemene Bepalingen

Omgevingsrecht (WABO). Verder is een dubbelbestemming Waarde - Archeologie toegevoegd aan de regels en verbeelding, conform de aanbeveling uit het archeologisch adviesrapport. Tevens zijn enkele bestemmingen hernummerd en is de aanduiding 'wonen - twee-aaneen' (tae) toegevoegd aan de zuidzijde van het plan. Als laatste is per woonbestemming de toe te passen parkeernorm opgenomen in de regels.

Met ingang van 16 juni 2011 ligt het vastgestelde bestemmingsplan zes weken ter inzage. Het bestemmingsplan is digitaal beschikbaar via http://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0664.BPHA07-VG99. Tevens is het plan in te zien via www.goes.nl/bestemmingsplannen en ligt het vastgestelde bestemmingsplan (analoog) ter inzage bij de receptie van het Stadskantoor, M.A. de Ruijterlaan 2 te Goes.

Gedurende deze termijn kan:

  • een belanghebbende die tijdig een zienswijze heeft ingediend op het ontwerpbestemmingsplan;

  • een belanghebbende aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat hij niet tijdig zijn zienswijze kenbaar heeft gemaakt;

  • een ieder tegen de wijzigingen.

een beroepschrift indienen tegen het goedgekeurde plan bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA 's-GRAVENHAGE. Het beroepschrift moet voorzien zijn van naam, adres, datum, de omschrijving van de beslissing, de gronden van het beroep en een handtekening.

Het besluit treedt in werking daags na afloop van de beroepstermijn. Binnen de beroepstermijn kan tevens een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State worden ingediend waardoor het besluit niet in werking treedt voordat op het verzoek is beslist.

Naar boven