Vastgesteld besluit omgevingsvergunning A28

Burgemeester en wethouders van Soest maken bekend dat zij hebben besloten om met toepassing van artikel 2.12 lid 1, sub a onder 3° van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) af te wijken van de regels van het bestemmingsplan ‘Landelijk gebied 1994’, voor het aanleggen van faseringsstroken in het kader van onderhoudswerkzaamheden aan de A28.

Door het intensieve gebruik van de A28 tussen Utrecht en Amersfoort is de A28 aan onderhoud toe. Om de huidige verkeerscapaciteit (2x2 rijstroken) en doorstroming te waarborgen gedurende de onderhoudsperiode, is het faseren van verkeer noodzakelijk. Faseren houdt in dat het verkeer tijdelijk verschoven wordt zodat de bestaande rijbanen vrijkomen voor onderhoud. Om dit mogelijk te kunnen maken worden faseringsstroken aangelegd.

Het besluit ligt met ingang vanaf 2 juni 2011 gedurende zes weken ter inzage op het gemeentehuis bij het omgevingsloket van de afdeling Dienstverlening in het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 te Soest. Het loket is iedere werkdag geopend tussen 08.30 uur -13.00 uur en op donderdag tussen 08.30−20.00 uur en bij Idea, kunstcentrum, bibliotheek en theater, Willaertstraat 49 te Soest.

U kunt het besluit en de bijbehorende stukken ook digitaal raadplegen via de gemeentelijke website: www.soest.nl/bestemmingsplannen (in de linkerkolom onder het kopje ‘omgevingsvergunningen’).

Inwerkingtreding besluit

Met toepassing van artikel 6.2 van de Wabo treedt deze beschikking terstond na haar bekendmaking in werking.

Belanghebbenden die tijdig een zienswijze naar voren hebben gebracht, en belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij geen zienswijze naar voren hebben gebracht, kunnen tegen de vastgestelde omgevingsvergunning een gemotiveerd beroepschrift indienen bij de Rechtbank Utrecht, Sector Bestuursrecht, Postbus 13023, 3507 LA Utrecht. De termijn voor het indienen van een beroepschrift is zes weken. Deze termijn vangt aan met ingang van de dag na die waarop de omgevingsvergunning ter inzage is gelegd.

Op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent, dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Het beroepschrift schorst de werking van het besluit niet. Mocht dat voor u onaanvaardbare gevolgen hebben, dan kunt u tijdens de beroepschriftprocedure op grond van de Algemene wet bestuursrecht een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening richten aan de voorzieningenrechter. Dit betekent dat een speciale regeling (bijvoorbeeld schorsing van het besluit) kan worden getroffen voor de periode dat het beroepschrift nog in behandeling is. Aan deze procedure zijn wel kosten verbonden. Voor het indienen van een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening dient u uw verzoekschrift te zenden aan: De Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Sector Bestuursrecht, Postbus 13023, 3507 LA Utrecht.

Naar boven