Gewijzigde vaststelling projectbesluit Van Hogendorpplein en verleende reguliere bouwvergunning eerste fase ten behoeve van project Van Hogendorpplein (Goirle)

Burgemeester en wethouders van Goirle maken op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening, bekend dat zij op 6 september 2010 het projectbesluit Van Hogendorpplein gewijzigd hebben vastgesteld.

Tevens wordt bekend gemaakt dat ten behoeve van evengenoemd project op 30 november 2010 aan Van Wanrooij-Van Schijndel Bouw- en Ontwikkelingsmaatschappij B.V. een reguliere bouwvergunning eerste fase is verleend.

Het projectbesluit en de verleende bouwvergunning hebben betrekking op het realiseren van 71 appartementen, commerciële ruimten en een parkeerkelder op de percelen kadastraal bekend sectie D, nummers 2226, 2231 en sectie E, nummers 1979, 4631 en 4632, plaatselijk bekend Van Hogendorpplein (ongenummerd) te Goirle.

Ter inzage

Het projectbesluit en de bouwvergunning, en de daarop betrekking hebbende stukken, liggen met ingang van

9 december 2010 voor eenieder ter inzage, op werkdagen van 9.00 tot 12.30 uur in de hal van het gemeentehuis, Oranjeplein 1 te Goirle. Het projectbesluit is ook raadpleegbaar via www.goirle.nl onder projectbesluiten en op www.ruimtelijkeplannen.nl

Beroep

Beide besluiten zijn voorbereid met toepassing van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure van afdeling 3.4 Algemene wet bestuursrecht. De beslissing omtrent een aanvraag om bouwvergunning en een beslissing omtrent een aanvraag om een projectbesluit, voor zover deze beslissing ziet op het bouwen waarop de aanvraag om bouwvergunning betrekking heeft, worden voor de mogelijkheid van beroep ingevolge hoofdstuk 8 van de Algemene wet bestuursrecht als één besluit aangemerkt.

Tegen voornoemde besluiten kunnen belanghebbenden op grond van de Algemene wet bestuursrecht beroep instellen bij de rechtbank Breda (sector Bestuursrecht), postbus 90006, 4800 PA Breda. De termijn voor het indienen van een beroepschrift vangt aan met ingang van de dag na die waarop voornoemde besluiten ter inzage zijn gelegd. De beroepstermijn bedraagt zes weken. Bij verzending van het beroepschrift per post moet het voor het eind van deze termijn ter post zijn bezorgd: het is dan bovendien noodzakelijk dat het niet later dan een week na afloop van deze termijn is ontvangen. Het beroepschrift moet worden ondertekend en moet ten minste bevatten:

  • a. de naam en het adres van de indiener;

  • b. de dagtekening;

  • c. een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht;

  • d. de gronden van het beroep.

Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de rechtbank Breda, sector Bestuursrecht, telefoon 076-5311311. Gelijktijdig met, of na, het instellen van beroep kunt u op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht de Voorzieningenrechter van de rechtbank Breda, verzoeken een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. U moet er rekening mee houden dat voor het in behandeling nemen van een zodanig verzoek griffierecht is verschuldigd.

Aangezien de Crisis- en herstelwet van toepassing is betekent dit dat in het beroepschrift moet worden aangegeven welke beroepsgronden tegen het besluit worden aangevoerd. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen nieuwe beroepsgronden niet meer worden aangevoerd. Indien beroep wordt ingesteld adviseren wij om in het beroepschrift aan te geven dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Goirle, 8 december 2010

Burgemeester en wethouders van de gemeente Goirle,

de secretaris,

J.M. Tromp.

De burgemeester,

M.G. Rijsdorp.

Naar boven