stcrt-2010-176-001.png Ontwerp-Structuurvisie gemeente Bergeijk

Burgemeester en wethouders maken ingevolge het bepaalde in artikel 2.1 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) en artikel 3:12 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) het volgende bekend.

De ontwerpstructuurvisie voor de gemeente Bergeijk ligt met ingang van 7 januari 2010 gedurende twee weken voor iedereen ter inzage op de afdeling Leefomgeving en Wonen, in het gemeentehuis, Burgemeester Magneestraat 1 te Bergeijk. De ontwerpstructuurvisie kan worden ingezien tijdens openingstijden van 9.00 tot 12.30 uur, en op dinsdagmiddag van 14.00 tot 19.00 uur en daarbuiten na telefonische afspraak (tel. 0497 551455).

De structuurvisie is ook digitaal in te zien op de website van de gemeente Bergeijk, www.bergeijk.nl.

De structuurvisie Bergeijk dient ingevolge de Wet ruimtelijke ordening een structuurvisie voor haar grondgebied op te stellen danwel een bestaande structuurvisie aan deze wetgeving aan te passen.

De gemeente Bergeijk beschikt over een Structuurvisie die in 2004 is vastgesteld. Deze structuurvisie is geactualiseerd en aangepast te worden aan de nieuwe Wet ruimtelijke ordening.

In de structuurvisie is bepaald dat er de volgende extra ontwikkelingen worden opgenomen:

  • Golfbanen

  • Stoom en de transformatie van het Stoom

  • Landgoederen voor diverse locaties

  • Beleid grote bedrijven

  • Rotonde op het Stoom

  • Gebiedsvisies voor het buitengebied

Tegen vergoeding kan een exemplaar van de structuurvisie worden verkregen.

Iedereen kan vanaf 7 januari 2010 gedurende twee weken (tot en met 21 januari 2010) schriftelijk of mondeling zijn/haar zienswijze over de structuurvisie kenbaar maken bij de gemeenteraad van Bergeijk, postbus 10.000 5570 GA Bergeijk. Voor het geven van een mondelinge zienswijze en voor nadere informatie kan contact worden opgenomen met de afdeling Leefomgeving en Wonen 0497 551302. Van een mondelinge zienswijze zal een verslag worden gemaakt.

Bergeijk, 6 januari 2010

Burgemeester en wethouders van Bergeijk,

W.A.C.M. Wouters,

secretaris.

H.G.M. van de Vondervoort,

burgemeester.

Naar boven