Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2010, 16511 | Besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2010, 16511 | Besluiten van algemene strekking |
In deStaatscourant van 21 oktober 2010, nr. 16511, is deze regeling gepubliceerd, echter abusievelijk de onjuiste versie. Met deze herplaatsing wordt de juiste versie gepubliceerd.
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
Handelende in overeenstemming met de minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer;
Gelet op artikel 8.23a, vijfde lid, van de Wet luchtvaart;
Besluit:
De regeling van de minister van Verkeer en Waterstaat van 30 oktober 2009, nr. CEND/HDJZ-2009/798 sector LUV, houdende vaststelling van het experiment verlenging gebruiksduur nachtelijke vertrek- en naderingsprocedures (Stcrt. 2009, 16778) wordt als volgt gewijzigd:
A
Aan artikel 4 worden twee leden toegevoegd, luidende:
3. In plaats van de grenswaarden, genoemd in bijlage 2 van het LVB, gelden tijdens het verlengde experiment vanaf 1 november 2010 tot en met 4 mei 2011 voor de in de onderstaande tabel genoemde handhavingspunten de volgende grenswaarden:
Nr | X-coördinaat | Y-coördinaat | Grenswaarde | Maximum grenswaarde in geval van buitengewone weersomstandigheden |
---|---|---|---|---|
1 | 97.325 | 470.400 | 55,98 | (56,98) |
2 | 100.475 | 472.525 | 57,69 | (58,69) |
3 | 104.150 | 474.925 | 58,73 | (59,73) |
4 | 106.325 | 477.125 | 58,75 | (59,75) |
5 | 108.875 | 478.725 | 57,92 | (58,92) |
6 | 109.675 | 481.125 | 57,40 | (58,40) |
7 | 107.625 | 486.025 | 57,65 | (58,65) |
8 | 107.725 | 489.075 | 58,64 | (59,64) |
9 | 107.725 | 492.100 | 57,08 | (58.08) |
10 | 108.525 | 495.350 | 59,26 | (60,26) |
11 | 109.175 | 498.100 | 58,84 | (59,84) |
12 | 109.550 | 500.725 | 58,50 | (59,50) |
13 | 110.250 | 503.025 | 57,54 | (58,54) |
14 | 110.775 | 500.550 | 56,82 | (57,82) |
15 | 110.575 | 496.725 | 58,01 | (59,01) |
16 | 111.750 | 491.425 | 56,93 | (57,93) |
17 | 111.825 | 487.425 | 57,15 | (58,15) |
18 | 111.950 | 485.275 | 62,25 | (63,25) |
19 | 113.625 | 482.275 | 53,88 | (54,88) |
20 | 116.175 | 481.925 | 57,80 | (58,80) |
21 | 119.050 | 481.900 | 57,50 | (58,50) |
22 | 122.025 | 481.450 | 57,58 | (58,58) |
23 | 118.800 | 481.050 | 56,77 | (57,77) |
24 | 114.525 | 476.925 | 57,55 | (58,55) |
25 | 116.100 | 474.050 | 57,88 | (58,88) |
26 | 113.575 | 472.550 | 55,40 | (56,40) |
27 | 112.500 | 468.500 | 56,18 | (57,18) |
28 | 112.600 | 472.325 | 55,49 | (56,49) |
29 | 112.525 | 475.400 | 57,02 | (58,02) |
30 | 110.475 | 475.250 | 57,68 | (58,68) |
31 | 108.600 | 475.075 | 58,80 | (59,80) |
32 | 110.150 | 471.075 | 57,04 | (58,04) |
33 | 106.800 | 471.150 | 56,77 | (57,77) |
34 | 103.400 | 472.225 | 57,32 | (58,32) |
35 | 98.400 | 470.300 | 57,14 | (58,14) |
4. In plaats van de grenswaarden, genoemd in bijlage 3 van het LVB, gelden tijdens het verlengde experiment vanaf 1 november 2010 tot en met 4 mei 2011 voor de in de onderstaande tabel genoemde handhavingspunten de volgende grenswaarden:
Nr. | X- coördinaat | Y-coördinaat | Grenswaarde | Maximum grenswaarde in geval van buitengewone weersomstandigheden |
---|---|---|---|---|
1 | 102.750 | 473.250 | 52,90 | (53,90) |
2 | 104.150 | 474.925 | 50,39 | (51,39) |
3 | 105.750 | 476.600 | 48,38 | (48,38) |
4 | 108.875 | 478.725 | 47,76 | (48,76) |
5 | 108.025 | 485.875 | 52,19 | (53,19) |
6 | 108.350 | 492.100 | 51,96 | (52,96) |
7 | 108.525 | 495.350 | 50,03 | (51,03) |
8 | 109.275 | 501.750 | 48,61 | (49,61) |
9 | 109.675 | 504.850 | 46,95 | (47,95) |
10 | 110.825 | 504.425 | 47,61 | (48,61) |
11 | 110.775 | 500.550 | 48,59 | (49,59) |
12 | 110.575 | 496.725 | 49,92 | (50,92) |
13 | 110.600 | 494.400 | 50,44 | (51,44) |
14 | 110.175 | 488.550 | 52,41 | (53,41) |
15 | 118.825 | 481.650 | 52,46 | (53,46) |
16 | 120.250 | 481.500 | 51,34 | (52,34) |
17 | 118.825 | 481.350 | 52,43 | (53,43) |
18 | 111.000 | 476.350 | 47,85 | (48,85) |
19 | 109.175 | 474.600 | 46,17 | (47,17) |
20 | 110.750 | 471.600 | 46,35 | (47,35) |
21 | 115.875 | 468.125 | 43,75 | (44,75) |
22 | 111.800 | 467.525 | 44,13 | (45,13) |
23 | 109.500 | 468.025 | 45,86 | (46,86) |
24 | 106.000 | 471.050 | 46,15 | (47.15) |
25 | 100.475 | 472.525 | 48,80 | (49,80) |
B
Aan artikel 9 wordt een volzin toegevoegd, luidende:
De termijn van het op grond van artikel 8.23a, vijfde lid, van de Wet luchtvaart verlengde experiment betreft de periode vanaf 1 november 2010 tot en met 4 mei 2011.
Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
C.M.P.S. Eurlings.
Op 1 november 2009 is in werking getreden de regeling van de minister van Verkeer en Waterstaat van 30 oktober 2009, nr. CEND/HDJZ-2009/798 sector LUV, houdende vaststelling van het experiment verlenging gebruiksduur nachtelijke vertrek- en naderingsprocedures (Stcrt. 2009, 16778).
In het Convenant hinderbeperking en ontwikkeling Schiphol middellange termijn is door alle partijen aan de Alderstafel afgesproken dat de maatregel ‘Verlenging nachtelijke vertrek- en naderingsprocedures’ tot eind oktober 2010 wordt voortgezet en daarna onvoorwaardelijk eindigt. Daarin is tevens afgesproken dat in 2010 het besluit wordt genomen hoe met ingang van het gebruiksjaar 2011 verder wordt gegaan met een maatregel die qua effect een soortgelijke hinderbeperkende werking heeft en die geen schade toebrengt aan het mainportgebonden verkeer op de luchthaven Schiphol. De sectorpartijen zoeken hierbij in eerste instantie naar het synchroniseren van de dag- en nachtprocedures met de maatregel voor geluidarme naderingen (zogenaamde continuous descent approaches).
In 2010 is door de luchtvaartpartijen gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuw operationeel concept op basis van vaste naderingsroutes en continuous decent approaches. De ontwikkeling hiervan blijkt in de praktijk complexer dan verwacht waardoor deze maatregel niet conform de afgesproken tijdslijn uit bovengenoemd convenant kan worden gerealiseerd. Dat heeft ook consequenties voor de implementatie van een alternatief voor de huidige maatregel verlenging nachtelijke vertrek- en naderingsprocedures. Op verzoek van de Alderstafel is door de sectorpartijen gezocht naar alternatieven die losstaan van de ontwikkeling van een nieuw operationeel concept en die op korte termijn kunnen worden gerealiseerd.
Aan de Alderstafel is geconcludeerd dat geen alternatieve maatregelen op korte termijn realiseerbaar zijn. Vanwege het belang van de huidige maatregel voor de hinderbeperking in de vroege ochtend voor de omgeving van Schiphol is besloten huidige maatregel met een half jaar te verlengen tot 4 mei 2011. De onderhavige regeling tot wijziging van de in 2009 vastgestelde experimenteerregeling dient ertoe dit te bewerkstelligen. In de tussenliggende periode wordt door de sectorpartijen verder gewerkt aan het ontwikkelen van een nieuw operationeel concept en een alternatief voor de huidige maatregel.
Naast het experiment verlenging gebruiksduur nachtelijke vertrek- en naderingsprocedures is tijdens het gebruiksjaar 2011 het experiment uitbreiding toepassing vaste bochtstraal tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep van kracht op. Daartoe is vastgesteld de Regeling houdende vaststelling van het experiment Uitbreiding toepassing vaste bochtstraal technologie tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep (CROS pilot 3b plus). Dit betekent een wijziging van de grenswaarden in de handhavingspunten en de luchtverkeerswegen ten opzichte van de huidige grenswaarden en luchtverkeerswegen in het Luchthavenverkeerbesluit Schiphol (LVB). Vandaar dat in dit artikel de vervangende grenswaarden voor beide experimenten tezamen voor het etmaal (Lden) en de nachtperiode (Lnight) zijn vastgelegd. Dezelfde grenswaarden zijn opgenomen in de hiervoorgenoemde regeling voor het experiment CROS pilot 3b plus.
Het verlengde experiment start op 1 november 2010 en eindigt op 4 mei 2011.
Zie toelichting artikel I, onderdeel B.
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
C.M.P.S. Eurlings.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2010-16511-h1.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.