Bestemmingsplan Arkansasdreef Overvecht en besluit hogere waarden Wet geluidhinder

Burgemeester en wethouders van Utrecht maken ter voldoening aan het bepaalde in artikel 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat met ingang van 15 juli 2010 gedurende zes weken voor eenieder ter inzage ligt het op 29 juni 2010 door de raad vastgestelde bestemmingsplan Arkansasdreef, het besluit hogere waarden Wet geluidhinder en het daarbij behorende vaststellingsbesluit.

Plangebied

Het plangebied omvat het perceel Arkansasdreef 17–23/ St. Laurensdreef 20–22 op het bedrijventerrein Overvecht. De grens van het plangebied wordt globaal gevormd door de Arkansasdreef, Arizonadreef en de St. Laurensdreef inclusief delen van omliggende bedrijfsgebouwen.

Inzien

Het bestemmingsplan, het vaststellingsbesluit en het besluit hogere waarden inclusief de bijlagen liggen met ingang van 15 juli 2010 gedurende zes weken, d.w.z. tot en met 25 augustus 2010, ter inzage bij:

  • Balie Bouwen Wonen en Ondernemen van StadsOntwikkeling

    Rachmaninoffplantsoen 61, Utrecht

    Open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur

  • Informatiecentrum Gemeente Utrecht

    Vinkenburgstraat 26 (ingang Neude), Utrecht

    Open van maandag tot en met vrijdag van 10.00–17.00 uur en donderdag tot 19.30 uur.

  • Wijkbureau Overvecht

    Zamenhofdreef 17, Utrecht

    Open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur.

Sinds 1 januari 2010 heeft de gemeente de plicht om ruimtelijke plannen digitaal en uitwisselbaar te maken en om de digitale ruimtelijke plannen aan te bieden aan een digitale landelijke voorziening (ruimtelijkeplannen.nl). Ook dit bestemmingsplan is in te zien via www.ruimtelijkeplannen.nl. De onderzoeksrapporten die ten grondslag liggen aan een bestemmingsplan worden meestal niet aangeboden aan deze landelijke website. Deze rapporten kunt u wel downloaden van de gemeentelijke website. Het bestemmingsplan en het besluit zijn ook in te zien via www.utrecht.nl/bestemmingsplannen.

Let op: niet alle bijlagen zijn op internet te zien.

Gecoördineerde besluitvorming

De besluiten zijn voorbereid met toepassing van de coördinatieregeling (artikel 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening). Vanwege deze gecoördineerde voorbereiding kunnen hiertegen de onderstaande rechtsmiddelen worden aangewend.

Beroepsmogelijkheid

De beroepstermijn van 6 weken begint te lopen met ingang van de dag nadat de stukken ter inzage worden gelegd, d.w.z. daags na deze publicatie. Belanghebbenden, voor zover zij tijdig zienswijzen over het desbetreffende onderdeel hebben ingediend, dan wel eenieder aan wie niet redelijkerwijs kan worden verweten dat zij geen zienswijzen hebben ingebracht, kunnen binnen 6 weken na terinzagelegging van de besluiten schriftelijk beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (Postbus 20019, 2500 EA Den Haag).

Het is niet mogelijk om per e-mail beroep in te stellen.

Mogelijkheid verzoek om voorlopige voorziening

Het enkel indienen van een beroepschrift schort de werking van de besluiten niet op. Als een spoedeisend belang aanwezig is, kan door de indiener van een beroepschrift een afzonderlijk verzoek om 'voorlopige voorziening' ingediend worden bij de Voorzitter van de voornoemde Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Ook hiervoor zijn griffierechten verschuldigd.

Naar boven