stcrt-2009-7858-001.png Vaststelling Projectbesluit ‘Herontwikkeling Nieuw Sparrendaal’

Burgemeester en wethouders van Vught maken overeenkomstig en ter voldoening aan artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening en afdeling 3.6 van de Algemene wet bestuursrecht bekend dat het projectbesluit ‘Herontwikkeling Nieuw Sparrendaal’ op 26 mei 2009 is vastgesteld.

Het project Herontwikkeling Nieuw Sparrendaal behelst in het kort de sloop van het gehele kloostercomplex Nieuw Sparrendaal met bijgebouwen en verhardingen, de herinrichting van het landschap en het herstel van de doorgaande onverharde boslaan. Aan weerszijden van deze boslaan zijn twee landhuizen met tuinen, bijgebouwen en bouwwerken geprojecteerd.

Procedure

Vanaf donderdag 4 juni 2009 ligt het projectbesluit met de bijbehorende stukken tijdens de openingsuren gedurende 6 weken ter inzage bij de ontvangst- en informatiebalie van het gemeentekantoor, Secretaris van Rooijstraat 1 te Vught. Daarnaast liggen voornoemde stukken ter inzage in de openbare bibliotheek aan de Dorpsstraat 28 in Vught.

Tegen het vastgestelde projectbesluit kan vanaf 4 juni 2009 gedurende een termijn van zes weken beroep bij de Raad van State (Postadres postbus 20019, 2500 EA Den Haag) worden ingesteld:

  • door hen die tijdig hun zienswijze bij de gemeenteraad hebben ingediend tegen het ontwerpprojectbesluit;

  • door belanghebbenden die aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest hun zienswijze tegen het ontwerpprojectbesluit bij de gemeenteraad kenbaar te maken.

Bovendien kunnen voornoemde personen tijdens de beroepstermijn de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak verzoeken een voorlopige voorziening te treffen. Bij dit verzoek dient een afschrift van het ingediende beroepschrift te worden overlegd.

U kunt de stukken ook via internet (www.vught.nl) raadplegen, thuis of in de hal van het gemeentekantoor. Tegen betaling zijn afschriften van de ter inzage liggende stukken verkrijgbaar.

Vught, 3 juni 2009

Burgemeester en wethouders van Vught,

R.J. van de Mortel,

burgemeester.

C.M. de Graaf,

secretaris.

Naar boven