Burgemeester en wethouders maken, op grond van artikel 3.8 van de
Wet ruimtelijke ordening, bekend dat de gemeenteraad het bestemmingsplan Kavel
Trimpe op 19 februari 2009 heeft vastgesteld.
Het bestemmingsplan heeft betrekking op het plangebied dat wordt
begrenst door de Ringbaan West, de 's-Heer Hendrikskinderendijk, de
Fluitekruidstraat en de woonbebouwing van de Ratelaarstraat en het Weegbreepad
en beoogt de realisatie van een hospice, een kantoorpand en twee woningen
mogelijk te maken. Ten opzichte van het ontwerpplan zijn wel wijzigingen in de
toelichting aangebracht. De randvoorwaarde voor het stedenbouwkundig plan dat
aan de zuidzijde van het plangebied een voetpad moest worden gerealiseerd is
uit de toelichting geschrapt. Daarnaast is paragraaf 3.3 ‘Beschrijving van het
stedenbouwkundig plan’ van de toelichting nader aangevuld.
Wet geluidhinder
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij op 28 januari
2009 hogere waarden als bedoeld in artikel 83 van de Wet geluidhinder hebben
vastgesteld voor de bouw van twee woningen en een hospice op de locatie Kavel
Trimpe. Akoestisch onderzoek heeft aangetoond dat de voorkeursgrenswaarde van
de Wet geluidhinder van 48 dB, vanwege wegverkeer, op de gevels van twee
woningen en het hospice binnen het bestemmingsplan ‘Kavel Trimpe’ wordt
overschreden tot maximaal 59 dB. Hogere grenswaarden zijn vastgesteld op
maximaal 59 dB.
Met ingang van 2 april 2009 ligt het vastgestelde bestemmingsplan
en het besluit hogere grenswaarden zes weken ter inzage bij de receptie van het
Stadskantoor, M.A. de Ruijterlaan 2 te Goes. Tevens is het plan in te zien via
www.goes.nl/bestemmingsplannen.
Gedurende deze termijn kan een belanghebbende die tijdig een
zienswijze heeft ingediend op het ontwerpbestemmingsplan, een belanghebbende
aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat hij niet tijdig zijn
zienswijze kenbaar heeft gemaakt en een ieder tegen de wijzigingen een
beroepschrift indienen tegen het goedgekeurde plan en het besluit hogere
grenswaarden bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus
20019, 2500 EA 's-GRAVENHAGE.
Het beroepschrift moet voorzien zijn van naam, adres, datum, de
omschrijving van de beslissing, de gronden van het beroep en een
handtekening.
Het besluit treedt in werking daags na afloop van de
beroepstermijn. Binnen de beroepstermijn kan tevens een verzoek om voorlopige
voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad
van State worden ingediend waardoor de besluiten niet in werking treden voordat
op het verzoek is beslist.