stcrt-2009-4491-001.png Vaststelling bestemmingsplan

Burgemeester en wethouders maken, op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening, bekend dat de gemeenteraad het bestemmingsplan Kavel Trimpe op 19 februari 2009 heeft vastgesteld.

Het bestemmingsplan heeft betrekking op het plangebied dat wordt begrenst door de Ringbaan West, de 's-Heer Hendrikskinderendijk, de Fluitekruidstraat en de woonbebouwing van de Ratelaarstraat en het Weegbreepad en beoogt de realisatie van een hospice, een kantoorpand en twee woningen mogelijk te maken. Ten opzichte van het ontwerpplan zijn wel wijzigingen in de toelichting aangebracht. De randvoorwaarde voor het stedenbouwkundig plan dat aan de zuidzijde van het plangebied een voetpad moest worden gerealiseerd is uit de toelichting geschrapt. Daarnaast is paragraaf 3.3 ‘Beschrijving van het stedenbouwkundig plan’ van de toelichting nader aangevuld.

Wet geluidhinder

Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij op 28 januari 2009 hogere waarden als bedoeld in artikel 83 van de Wet geluidhinder hebben vastgesteld voor de bouw van twee woningen en een hospice op de locatie Kavel Trimpe. Akoestisch onderzoek heeft aangetoond dat de voorkeursgrenswaarde van de Wet geluidhinder van 48 dB, vanwege wegverkeer, op de gevels van twee woningen en het hospice binnen het bestemmingsplan ‘Kavel Trimpe’ wordt overschreden tot maximaal 59 dB. Hogere grenswaarden zijn vastgesteld op maximaal 59 dB.

Met ingang van 2 april 2009 ligt het vastgestelde bestemmingsplan en het besluit hogere grenswaarden zes weken ter inzage bij de receptie van het Stadskantoor, M.A. de Ruijterlaan 2 te Goes. Tevens is het plan in te zien via www.goes.nl/bestemmingsplannen.

Gedurende deze termijn kan een belanghebbende die tijdig een zienswijze heeft ingediend op het ontwerpbestemmingsplan, een belanghebbende aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat hij niet tijdig zijn zienswijze kenbaar heeft gemaakt en een ieder tegen de wijzigingen een beroepschrift indienen tegen het goedgekeurde plan en het besluit hogere grenswaarden bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA 's-GRAVENHAGE.

Het beroepschrift moet voorzien zijn van naam, adres, datum, de omschrijving van de beslissing, de gronden van het beroep en een handtekening.

Het besluit treedt in werking daags na afloop van de beroepstermijn. Binnen de beroepstermijn kan tevens een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State worden ingediend waardoor de besluiten niet in werking treden voordat op het verzoek is beslist.

Naar boven