Het college van burgemeester en wethouders van Veldhoven maakt bekend dat de Raad van de gemeente Veldhoven op 15 december
2009 heeft besloten op grond van artikel 2 van de Wet voorkeursrecht gemeente gronden aan te wijzen, waarop de artikelen 10
tot en met 24, 26 en 27 van voormelde wet van toepassing zijn. De aanwijzing betreft gronden, gelegen in het plangebied van
het vastgestelde bestemmingsplan ‘De drie dorpen, fase 2 Zilverackers’ te Veldhoven.
Om te voldoen aan het bepaalde in artikel 7 van de Wet voorkeursrecht gemeenten ligt het voormelde raadsbesluit met bijbehorende
stukken met ingang van 18 december 2009 gedurende een termijn van zes weken voor eenieder kosteloos ter inzage in de informatieruimte
van het Gemeentehuis van Veldhoven, Meiveld 1 te Veldhoven. De eigenaren en beperkt gerechtigden met betrekking tot de aangewezen
percelen ontvangen een dezer dagen afzonderlijk bericht.
De ter inzage gelegde stukken bestaan naast het raadsbesluit uit de bij dat besluit behorende kadastrale kaart, waarop de
desbetreffende gronden nader zijn aangegeven, en voorts een lijst met de kadastrale aanduiding van de in de aanwijzing opgenomen
percelen, de grootte van de aangewezen percelen, de eigenaren daarvan en de rechthebbenden op de daarop rustende beperkte
rechten, een en ander volgens de openbare registers van het kadaster, en tot slot het vastgestelde bestemmingsplan ‘De drie
dorpen, fase 2 Zilverackers’.
Het raadsbesluit treedt in werking op de dag na de datum van publicatie van deze bekendmaking in de Staatscourant. De vestiging
van het voorkeursrecht houdt in dat de eigenaren en beperkt gerechtigden van de aangewezen gronden, wanneer deze hun percelen
respectievelijk de erop gevestigde beperkte rechten wensen te vervreemden, deze eerst aan de Gemeente Veldhoven te koop moeten
aanbieden. Het voormelde aanwijzingsbesluit heeft op grond van de huidige wetgeving een geldigheidsduur van ten hoogste tien
jaar na inwerkingtreding van het bestemmingsplan.
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht staat tegen het raadsbesluit tot aanwijzing van de desbetreffende gronden de mogelijkheid
open tot het maken van bezwaar. Ingevolge deze wet kunnen belanghebbenden binnen een termijn van zes weken, ingaande op 18
december 2009 bij de Raad van de gemeente Veldhoven, Postbus 10101, 5500 GA Veldhoven, een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift
moet worden ondertekend en moet ten minste bevatten: de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving
van het besluit waartegen het bezwaar is gericht, en de gronden van het bezwaar. Belanghebbenden die hun bezwaar mondeling
kenbaar willen maken, kunnen telefonisch contact opnemen met de afdeling Planrealisatie ten gemeentehuize (tel. 040-258.42.62). In nader overleg kan alsdan plaats en tijdstip worden bepaald waarop het bezwaar naar voren kan worden gebracht.
Degene die bij de Raad een bezwaarschrift heeft ingediend, kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht aan de Voorzieningenrechter
van de Rechtbank te ’s-Hertogen-bosch, Postbus 70584, 5201 CZ ’s-Hertogenbosch, verzoeken een voorlopige voorziening te treffen,
indien belanghebbende van mening is dat, gelet op de belangen, onverwijlde spoed dat vereist.
De informatieruimte van het gemeentehuis is geopend van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur en bovendien op
dinsdagavond van 17.00 tot 19.00 uur.