Het college van gemeente Moerdijk maakt op grond van artikel 7, lid 1 van de Wet voorkeursrecht gemeenten (Wvg) bekend dat
de raad van gemeente Moerdijk op 10 december 2009 heeft besloten om op grond van artikel 2 en artikel 5 van de Wet voorkeursrecht
gemeenten gronden aan te wijzen waarop de artikelen 10 tot en met 24, 26 en 27 Wvg van toepassing zijn. De gronden zijn gelegen
in het gebied dat plaatselijk bekend is als ‘Centrum Zevenbergen’. Het besluit van de gemeenteraad treedt in werking één dag
na publicatie in de Staatscourant, te weten op 15 december 2009.
Ter inzage
Het besluit ligt met de bijbehorende bijlagen, bevattende de kadastrale kaarten en een lijst met daarop de kadastrale aanduiding
van de in de aanwijzing opgenomen percelen, hun grootte, de grootte van de gedeeltelijke percelen, alsmede de namen van de
eigenaren en rechthebbenden van de daarop rustende beperkte rechten, een kaart met daarop de aan de percelen toegedachte bestemming
en overige relevante gegevens, met ingang van 15 december 2009 voor eenieder kosteloos ter inzage bij het Gemeentelijke Informatie
Centrum in het gemeentehuis, Pastoor van Kessellaan 15 te Zevenbergen.
Gevolgen
De vestiging van het voorkeursrecht houdt in dat eigenaren en andere rechthebbenden op de aangewezen gronden, wanneer deze
die gronden respectievelijk erop gevestigde beperkte rechten wensen te vervreemden, deze eerst aan de gemeente Moerdijk te
koop moet aanbieden. Het voorkeursrecht heeft dus pas gevolgen als de eigenaar zijn grond, huis of ander gebouw wil verkopen.
Wil hij niet verkopen, dan verandert er voor hem op dit moment niets.
De eigenaren en de rechthebbenden op beperkte rechten ontvangen één dezer dagen afzonderlijk bij aangetekende brief bericht
over de inhoud van het besluit en de gevolgen hiervan.
Bezwaar en beroep
Ingevolge de Awb kunnen belanghebbenden gedurende een termijn van 6 weken, ingaande de dag nadat dit besluit bekend is gemaakt
in de Nederlandse Staatscourant, bij de raad van gemeente Moerdijk tegen voormeld besluit een bezwaarschrift indienen.
Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet tenminste bevatten:
a. de naam en adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d. de gronden van het bezwaar.
Het bezwaarschrift dient vóór 26 januari 2010 door de raad van gemeente Moerdijk te zijn ontvangen. Het bezwaarschrift moet
worden gericht aan de raad van gemeente Moerdijk, t.a.v. de afdeling Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling, Postbus 4,
4760 AA te Zevenbergen.
Als een belanghebbende bezwaar heeft ingediend kan hij/zij tevens een verzoek om een voorlopige voorziening indienen bij de
Voorzieningenrechter van de rechtbank te Breda, Sector Bestuursrecht, Postbus 90110, 4800 RA Breda.