stcrt-2009-17542-001.png Ontwerpbestemmingsplan ‘Partiële herziening Buitengebied 2003’

Burgemeester en wethouders van de gemeente Druten maken op grond van het bepaalde in artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend, dat ter inzage ligt het ontwerpbestemmingsplan ‘Partiële herziening Buitengebied 2003’.

Door gedeeltelijke onthouding van goedkeuring door Gedeputeerde Staten en/of vernietiging door de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State zijn onderdelen van het door de raad vastgestelde bestemmingsplan ‘Buitengebied 2003’ niet in werking. Met de partiële herziening wordt beoogd om deze onderdelen te repareren. Daarnaast is in het plan een aantal nieuwe beleidskaders opgenomen alsmede een aantal wijzigingen op punten die vanuit de praktijk voor verbetering vatbaar zijn gebleken. Het betreft hierbij onder andere de volgende zaken:

  • beleid huisvesting seizoenswerknemers;

  • beleid vrijkomende agrarische bedrijfsgebouwen;

  • beleid kleinschalig kamperen;

  • spuitzones rondom gevoelige bestemmingen;

  • aanpassing van een aantal bouwkavels;

Het ontwerpbestemmingsplan ligt vanaf 19 november 2009 gedurende zes weken voor eenieder ter inzage bij de balie van de afdeling Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu van het gemeentehuis, Heuvel 1 te Druten. Het gemeentehuis is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur; op maandag is het gemeentehuis tevens geopend van 16.00 uur tot 19.00 uur. Het ontwerpbesluit met de hierbij behorende stukken wordt tevens op de website van de gemeente Druten geplaatst (www.druten.nl → Actueel → bekendmakingen).

Gedurende deze termijn kan eenieder zijn/haar gemotiveerde zienswijze over het betreffende ontwerpbestemmingsplan en ontwerpbesluit schriftelijk of mondeling naar voren brengen bij de gemeenteraad (Postbus 1, 6650 AA Druten). Voor het naar voren brengen van een mondelinge zienswijze kan een afspraak worden gemaakt met de heer Van Heereveld op doorkiesnummer 0487-588 861. Van een mondelinge zienswijze wordt een verslag gemaakt. Tijdens bovengenoemde termijn kunnen de ter inzage gelegde stukken worden aangevuld met nieuwe relevante stukken en gegevens.

Druten, 18 november 2009

Burgemeester en wethouders van Druten,

de secretaris,

J.J. Driessen.

De burgemeester,

L.J.E.M. van Riswijk.

Naar boven