Burgemeester en wethouders van de gemeente Montfoort maken op grond van artikel 7, lid 1 van de Wet voorkeursrecht gemeenten
(Wvg) bekend dat zij, op grond van het bepaalde in artikel 6 Wvg op 3 november 2009 hebben besloten op grond van artikel 6
Wvg gronden aan te wijzen waarop de artikelen 10 tot en met 24, 26 en 27 Wvg van toepassing zijn.
De desbetreffende gronden zijn gelegen in de locatie 'Linschoten'. De locatie is aangeduid als toekomstig gebied bestemd voor
wonen, werken, maatschappelijke voorzieningen, groenvoorziening, watergang en alle bijbehorende voorzieningen inclusief verkeersvoorzieningen,
alle niet-agrarisch en alle nader uit te werken.
Deze gronden zijn nader aangegeven op de bij het besluit behorende kadastrale tekening met nummer TK-30265954-01 en de daarbij
behorende lijst van eigenaren en beperkt gerechtigden, één en ander naar de stand van de openbare registers van het Kadaster
per 22 oktober 2009.
Om te voldoen aan artikel 7, lid 1 Wvg ligt het besluit met bijbehorende stukken, daaronder mede begrepen de perceelsgewijze
registratie, met ingang van 5 november 2009 voor eenieder kosteloos ter inzage op het gemeentekantoor van de gemeente Montfoort,
Kasteelplein 5 te 3417 JG Montfoort.
Openingstijden van het gemeentekantoor: maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en op vrijdag van 18.00 tot 20.00 uur.
Op verzoek kunnen de desbetreffende stukken buiten kantooruren worden ingezien. U kunt hiervoor een afspraak maken onder telefoonnummer
0348-476 400.
De eigenaren en beperkt gerechtigden met betrekking tot deze gronden ontvangen één dezer dagen een afzonderlijke kennisgeving.
Het besluit van burgemeester en wethouders wordt bekend gemaakt in de Staatscourant van 4 november 2009.
Nadat het besluit van burgemeester en wethouders in werking is getreden, moeten eigenaren en beperkt gerechtigden van de in
het voorstel begrepen gronden, wanneer zij hun percelen dan wel de daarop gevestigde beperkte rechten wensen te vervreemden,
deze eerst aan de gemeente Montfoort te koop aanbieden.
Binnen drie maanden dient de gemeenteraad de aanwijzing van gronden te bestendigen.
In het kader van een zorgvuldige voorbereiding van het door de raad te nemen besluit tot aanwijzing van gronden, worden belanghebbenden,
gelet op artikel 4:8 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), in de gelegenheid gesteld gedurende een termijn van vier weken
hun zienswijzen over het raadsvoorstel schriftelijk, dan wel mondeling naar voren te brengen.
Schriftelijke zienswijzen kunnen worden gericht aan de raad van de gemeente Montfoort, postbus 41 te 3417 ZG Montfoort. Indien
belanghebbenden hun zienswijze aan de raad mondeling kenbaar wensen te maken, kunnen zij hiervoor telefonisch een afspraak
maken met mevrouw S. Ouwerkerk, onder telefoonnummer 0348-476 400.
Het aanwijzingsbesluit van burgemeester en wethouders wordt aangemerkt als een besluit, zodat tegen dit besluit van burgemeester
en wethouders tot aanwijzing van gemelde gronden tot gebied waarop de Wvg van toepassing is, ingevolge de Awb het indienen
van een bezwaarschrift mogelijk is.
Ingevolge de Awb kunnen belanghebbenden gedurende een termijn van zes weken een bezwaarschrift indienen bij burgemeester en
wethouders van de gemeente Montfoort, postbus 41 te 3417 ZG Montfoort.
Het bezwaarschrift dient te worden ondertekend en dient ten minste te bevatten:
a. de naam en het adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d. de gronden van het bezwaar.
Degene die een bezwaarschrift indient kan, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist, op grond
van artikel 8:81 Awb tevens een verzoek om voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te Utrecht,
Vrouwe Justitiaplein 1 te 3511 EX Utrecht.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met mevrouw S. Ouwerkerk, onder telefoonnummer 0348-476 400.