Bekendmaking Wet geluidhinder

De Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer maakt bekend dat zij bij besluit van 18 september 2009, kenmerk BSV 2009055041, met toepassing van artikel 4.23, tweede lid, en artikel 4.16 van het Besluit geluidhinder, de ten hoogste toelaatbare waarde van de geluidsbelasting die de gevels van woningen Dorpsstraat 68, 70 en 70A vanwege de spoorweg ‘Traject 140’ mogen ondervinden, gewijzigd heeft vastgesteld.

Bij besluit van 3 juli 2009, met kenmerk BSV 2009037501, heeft de Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer onder meer de ten hoogste toelaatbare waarden van de geluidsbelasting op de gevels van de woningen Dorpsstraat 68, 70 en 70A, gelegen langs het spoor in Holten vastgesteld. Dit heeft de Minister gedaan op basis van het saneringsprogramma dat namens de gemeente door de Provincie Overijssel bij de Minister is ingediend. Gebleken is dat in het saneringsprogramma, waarop het besluit van 3 juli 2009 van de Minister was gebaseerd, de geluidsbelastingen voor de panden Dorpsstraat 68, 70 en 70A waren verwisseld. Met dit wijzigingsbesluit wordt dit abuis hersteld.

Het wijzigingsbesluit en de daaraan ten grondslag liggende stukken liggen met ingang van woensdag 7 oktober 2009 gedurende de bezwaartermijn (6 weken) ter inzage bij:

  • het loket Wonen en Ondernemen in het gemeentehuis van de gemeente Rijssen-Holten te Rijssen gedurende werkdagen op maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur en op donderdagavond van 18.00 uur tot 20.00 uur;

  • het Bureau Sanering Verkeerslawaai (De Bleek 10 te Woerden) gedurende werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur. Mocht u van deze laatste mogelijkheid gebruik willen maken, dient u vooraf telefonisch contact op te nemen met het Bureau Sanering Verkeerslawaai (0348-487 450).

Tot het besluit behoort een lijst van de betrokken woningen met de daarbij vastgestelde ten hoogste toelaatbare waarde van de geluidsbelasting.

Tegen genoemd besluit kunnen belanghebbenden een bezwaarschrift indienen. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt, op grond van artikel 6:7 van de Algemene wet bestuursrecht, zes weken. Deze termijn vangt aan met ingang van de dag na die waarop het besluit door middel van publicatie bekend is gemaakt. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan:

De Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer

p/a Bureau Sanering Verkeerslawaai

Postbus 97

3440 AB WOERDEN

Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en bevat ten minste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar.

Naar boven