Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2009, 14000 | Besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2009, 14000 | Besluiten van algemene strekking |
11 september 2009
Nr. CEND/HDJZ-2009/667 sector SCH
De Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat,
Handelende in overeenstemming met de Minister van Verkeer en Vervoer van de Nederlandse Antillen en de Minister van Toerisme en Transport van Aruba;
Gelet op artikel 72, eerste lid, van de Schepenwet;
Besluit:
Voor het onderzoek van geklasseerde passagiersschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage | |||||
---|---|---|---|---|---|
Scheepstype | tot 500 GT | 500 tot 2000 GT | 2000 tot 6000 GT | 6000 tot 9000 GT | vanaf 9000 GT |
Passagiersschip | f 63430,– | f 86086,– | f 132178,– | f 186071,– | f 299219,– |
Voor het onderzoek van geklasseerde passagiersschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage | |||||
---|---|---|---|---|---|
Scheepstype | tot 500 GT | 500 tot 2000 GT | 2000 tot 6000 GT | 6000 tot 9000 GT | vanaf 9000 GT |
Passagiersschip | f 8229,– | f 8681,– | f 13492,– | f 17069,– | f 35510,– |
Voor het onderzoek van geklasseerde vracht- en tankschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage | ||||
---|---|---|---|---|
Scheepstype | tot 2000 GT | 2000 tot 6000 GT | 6000 tot 9000 GT | vanaf 9000 GT |
Vrachtschip | f 23747,– | f 39742,– | f 50222,– | f 65566,– |
Olietanker | f 35139,– | f 50343,– | f 59003,– | f 73224,– |
Chemicaliëntanker | f 47071,– | f 64641,– | f 73410,– | f 91722,– |
Olie/chemicaliëntanker | f 46327,– | f 65072,– | f 73842,– | f 88600,– |
Gastanker | f 49421,– | f 69342,– | f 78442,– | f 96425,– |
Voor het onderzoek van geklasseerde vracht- en tankschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage | ||||
---|---|---|---|---|
Scheepstype | tot 2000 GT | 2000 tot 6000 GT | 6000 tot 9000 GT | vanaf 9000 GT |
Vrachtschip | f 4365,– | f 4864,– | f 5216,– | f 5664,– |
Olietanker | f 4609,– | f 5235,– | f 5569,– | f 5846,– |
Chemicaliëntanker | f 6716,– | f 7265,– | f 7501,– | f 8376,– |
Olie/chemicaliëntanker | f 6467,– | f 7189,– | f 8074,– | f 8407,– |
Gastanker | f 6600,– | f 7265,– | f 7619,– | f 8376,– |
Voor het onderzoek van geklasseerd aannemersmateriaal en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage | |||||
---|---|---|---|---|---|
Scheepstype | tot 500 GT | 500 tot 2000 GT | 2000 tot 6000 GT | 6000 tot 9000 GT | vanaf 9000 GT |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | f 18036,– | f 23856,– | f 38001,– | f 52368,– | f 66108,– |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | f 3783,– | f 5408,– | f 6143,– | f 6205,– | f 6570,– |
Voor het onderzoek van geklasseerd aannemersmateriaal en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage | |||||
---|---|---|---|---|---|
Scheepstype | tot 500 GT | 500 tot 2000 GT | 2000 tot 6000 GT | 6000 tot 9000 GT | vanaf 9000 GT |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | f 3464,– | f 4483,– | f 4981,– | f 5450,– | f 1753,– |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | f 1172,– | f 1595,– | f 1595,– | f 1595,– | f 5746,– |
Voor het onderzoek van geklasseerde schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen of aannemersmateriaal zijnde en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage | |||||
---|---|---|---|---|---|
Scheepstype | tot 500 GT | 500 tot 2000 GT | vanaf 2000 GT | tot 24 meter | vanaf 24 meter |
Supply- en supportschip | f 23346,– | f 27366,– | f 31100,– | ||
Special purpose schip | f 25652,– | f 33971,– | f 47939,– | ||
MODU met voortstuwing | f 30353,– | f 46313,– | f 71446,– | ||
MODU zonder voortstuwing | f 11301,– | f 16191,– | f 17048,– | ||
Hotelplatform | f 10114,– | f 15005,– | f 17038,– | ||
Sleepboot | f 15732,– | f 21069,– | |||
Personentender | f 16906,– | f 22245,– | |||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | f 15072,– | f 21113,– |
Voor het onderzoek van geklasseerde schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen of aannemersmateriaal zijnde en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage | |||||
---|---|---|---|---|---|
Scheepstype | tot 500 GT | 500 tot 2000 GT | vanaf 2000 GT | tot 24 meter | vanaf 24 meter |
Supply- en supportschip | f 3289,– | f 3227,– | f 4607,– | ||
Special purpose schip | f 3289,– | f 3227,– | f 4607,– | ||
MODU met voortstuwing | f 3875,– | f 5400,– | f 6133,– | ||
MODU zonder voortstuwing | f 3158,– | f 4605,– | f 5338,– | ||
Hotelplatform | f 2666,– | f 3877,– | f 4257,– | ||
Sleepboot | f 3287,– | f 3944,– | |||
Personentender | f 2580,– | f 3238,– | |||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | f 2580,– | f 3238,– |
1. Voor het tussentijds onderzoek van de uitrusting in verband met het viseren van het veiligheidscertificaat van geklasseerde schepen is een tarief verschuldigd van f 1868,–.
2. Voor het tussentijds onderzoek van de inrichting en uitrusting in verband met het viseren van het certificaat van geschiktheid van geklasseerde gas- en chemicaliëntankers is een tarief verschuldigd van f 2341,–.
1. Voor het onderzoek van geklasseerde bestaande schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is een toeslag van 100 procent van de in deze regeling genoemde tarieven voor de hernieuwde afgifte van certificaten verschuldigd.
2. Het eerste lid is mede van toepassing op schepen als bedoeld in het eerste lid, die een verbouwing hebben ondergaan.
Indien een scheepstype niet is opgenomen in een van de genoemde artikelen wordt door het Hoofd van de Scheepvaartinspectie in de Nederlandse Antillen het tarief gebaseerd op het tarief van het scheepstype dat hiermee het meest overeenkomt.
Voor het onderzoek van niet-geklasseerde schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage | ||||
---|---|---|---|---|
Scheepstype | tot 500 GT | vanaf 500 GT | tot 24 meter | vanaf 24 meter |
Vrachtschip | f 9090,– | f 12547,– | ||
Aannemersmaterieel met voorstuwing | f 10266,– | f 13721,– | ||
Aannemersmaterieel zonder voortstuwing | f 5575,– | f 8271,– | ||
Supply- en supportschip | f 8802,– | f 12523,– | ||
Sleepboot | f 6733,– | f 9230,– | ||
Personentender | f 6264,– | f 8761,– | ||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | f 5979,– | f 8526,– |
Voor het onderzoek van niet-geklasseerde schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor het viseren van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage | ||||
---|---|---|---|---|
Scheepstype | tot 500 GT | vanaf 500 GT | tot 24 meter | vanaf 24 meter |
Vrachtschip | f 1630,– | f 2680,– | ||
Aannemersmaterieel met voorstuwing | f 1747,– | f 2797,– | ||
Aannemersmaterieel zonder voortstuwing | f 1018,– | f 2019,– | ||
Supply- en supportschip | f 1630,– | f 2680,– | ||
Sleepboot | f 1434,– | f 1977,– | ||
Personentender | f 1275,– | f 1828,– | ||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | f 1275,– | f 1828,– |
Voor het tussentijds onderzoek van de romp aan de buitenzijde van niet-geklasseerde schepen nodig voor het viseren van het certificaat van deugdelijkheid of het veiligheidscertificaat, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is een tarief verschuldigd van f 1568,–.
1. Voor het onderzoek van schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een vergunning krachtens artikel 2bis van de Schepenwet, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage/lengte | zonder voortstuwing | met voortstuwing |
---|---|---|
< 24 meter | f 1075,– | f 1336,– |
tot 500 GT | f 1194,– | f 1723,– |
500 tot 2000 GT | f 1280,– | f 1952,– |
2000 tot 6000 GT | f 1338,– | f 2128,– |
6000 tot 9000 GT | f 1378,– | f 2401,– |
vanaf 9000 GT | f 1495,– | f 2519,– |
2. Geen tarief is verschuldigd indien het een vergunning betreft, uitsluitend bestemd voor het maken van een proefvaart dan wel het ondernemen van een reis uit een haven in de Nederlandse Antillen, met de bedoeling het schip gereed te maken voor het verkrijgen van een certificaat van deugdelijkheid.
Voor het onderzoek van schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een certificaat van ontheffing als bedoeld in artikel 17 van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van f 1091,–
Voor het onderzoek aan boord en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een verklaring, waaruit blijkt dat het schip voldoet aan de voorschriften voor het vervoer van graan, bedoeld in artikel 128 van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van f 1091,–.
Voor het onderzoek aan boord en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een verklaring, waaruit blijkt dat het schip voldoet aan de voorschriften voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, bedoeld in de artikelen 130 tot en met 130h, van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van f 1091,–.
1. Voor het onderzoek van een radio-installatie aan boord van bij Landsverordening van 25 juni 1953 (P.B. no. 109) aangewezen schepen, varende met een zeebrief van de Nederlandse Antillen, en aan boord van schepen als bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder f, g en h, van de Schepenwet, is het volgende tarief verschuldigd:
a. radiotelefonie-installatie f 672,–;
b. radiotelegrafie-installatie f 1679,–;
c. GMDSS radio-installatie voor de zeegebieden A1 en A2 f 672,–;
d. GMDSS radio-installatie voor de zeegebieden A3 en A4 f 1679,–.
2. Indien het onderzoek van een radio-installatie aan boord van een in de Nederlandse Antillen thuisbehorend schip geheel of gedeeltelijk buiten de Nederlandse Antillen plaatsvindt, is, onverminderd de artikelen 30, tweede lid, en 31, een toeslag verschuldigd van 25 procent van het tarief, genoemd in het eerste lid.
3. Voor het verstrekken van een certificaat voor de radio-installatie is een tarief verschuldigd van f 490,–.
Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte of de tussentijdse visering van het certificaat van geschiktheid voor het vervoer en het behandelen van beperkte hoeveelheden gevaarlijke en schadelijke vloeistoffen in bulk aan boord van offshore support vessels, is het volgende tarief verschuldigd:
a. voor de eerste afgifte f 1665,–;
b. voor de hernieuwde afgifte f 1134,–;
c. voor de tussentijdse visering f 948,–.
1. Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van het kennisbewijs sloepsgast, bedoeld in artikel 66 van het Bemanningsbesluit Nederlands-Antilliaanse en Arubaanse zeeschepen, is een tarief verschuldigd van f 305,–.
2. Voor de werkzaamheden nodig voor de afgifte van het duplicaat van het kennisbewijs sloepsgast, bedoeld in artikel 66 van het Bemanningsbesluit Nederlands-Antilliaanse en Arubaanse zeeschepen, is een tarief verschuldigd van f 153,–.
3. Indien het onderzoek, bedoeld in het eerste lid, niet leidt tot afgifte van een kennisbewijs sloepsgast, is een tarief verschuldigd van f 290,–.
Voor een verzoek aan een buitenlandse autoriteit tot afgifte van certificaten als bedoeld in artikel 6, eerste lid, van de Schepenwet, is een tarief verschuldigd van f 280,–.
1. Voor het onderzoek aan boord en de verdere werkzaamheden nodig voor een tussentijdse aanpassing of een verlenging van een document als bedoeld in deze regeling, is een tarief verschuldigd van f 1091,–.
2. Voor de werkzaamheden nodig voor het verstrekken van een extra exemplaar, een tussentijdse vervanging of een verlenging van een document als bedoeld in deze regeling, alsmede voor de afgifte van een document, zonder dat hiervoor een onderzoek aan boord plaatsvindt, is een tarief verschuldigd van f 490,–.
3. Indien ten behoeve van een schip tegelijkertijd meerdere documenten als bedoeld in het tweede lid worden verstrekt, zonder dat hiervoor een onderzoek aan boord plaatsvindt, is voor elk volgend document een tarief verschuldigd van f 315,–.
4. Voor de vervanging van documenten die door een scheepsongeval verloren zijn gegaan, is geen vergoeding verschuldigd.
Indien de werkzaamheden ten behoeve van de afgifte van een document als bedoeld in deze regeling, met uitzondering van de documenten, bedoeld in de artikelen 21 en 26, buiten toedoen van de ambtenaren van de Nederlandse Antillen niet leiden tot de afgifte van dat document, is het volgende tarief verschuldigd:
a. indien de werkzaamheden niet volledig zijn uitgevoerd f 234,– per uur per ambtenaar;
b. indien de werkzaamheden volledig zijn uitgevoerd het tarief dat is vastgesteld voor de afgifte van het document.
Voor werkzaamheden voortvloeiende uit het bepaalde bij of krachtens de Schepenwet, die niet op grond van een van de artikelen van deze regeling in rekening worden gebracht, is een tarief verschuldigd van f 234,– per uur per ambtenaar.
1. Voor het onderzoek ten behoeve van de typegoedkeuring van uitrustingsstukken en materialen, alsmede de daarbij behorende afgifte van documenten ten bewijze dat deze uitrustingsstukken en materialen voldoen aan de bij of krachtens de Schepenwet gestelde eisen, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel.
2. De tarieven, genoemd in kolom 1, zijn verschuldigd indien het document kan worden afgegeven zonder dat daarvoor beproevingen nodig zijn die de aanwezigheid van een ambtenaar van de Nederlandse Antillen vereisen.
3. De tarieven, genoemd in kolom 2, zijn verschuldigd indien het document kan worden afgegeven nadat daarvoor beproevingen zijn uitgevoerd die de aanwezigheid van een ambtenaar van de Nederlandse Antillen vereisen.
REDDINGMIDDELEN | 1 | 2 | |||
---|---|---|---|---|---|
1.1 | Ontkoppelingssystemen | f | 11631,– | f | 2836,– |
1.1.1 | Hydrostatische ontkoppelingssystemen | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.2 | Drinkwater voor noodrantsoenen | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.3 | Materialen voor kunststof reddingboten | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.4 | Materialen voor drijfvermogen | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.5 | Motoren voor reddingboten | f | 1631,– | f | 2836,– |
1.5.1 | Buitenboordmotoren voor hulpverl.boten | f | 1631,– | f | 2836,– |
1.6.1 | Valschermsignalen | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.6.2 | Handstakellichten | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.6.3 | Drijvende rooksignalen | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.7 | Noodrantsoenen | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.9 | Reddingboeien | f | 1631,– | f | 2836,– |
1.10.2 | Reddingboeilichten | f | 1631,– | f | 2836,– |
1.10.3 | MOB signalen | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.11 | Reddinggordels | f | 2043,– | f | 3367,– |
1.12 | Automatisch opblaasbare vlotten | f | 2400,– | f | 4826,– |
1.13 | Opblaasbare hulpverl.boten | f | 2635,– | f | 5060,– |
1.15 | Signaalfluiten | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.16 | Verbandtrommels voor reddingboten | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.17 | Drijvende werplijnen | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.18 | Zoeklichten voor motorreddingboten | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.19 | Davits en kranen, incl. lieren | f | 2635,– | f | 5060,– |
1.191 | Afstandsbediening lieren | f | 2043,– | f | 3881,– |
1.22.1 | Reddingboten | f | 2870,– | f | 5765,– |
1.22.2 | Hulpverleningsboten | f | 2870,– | f | 5765,– |
1.25 | Overlevingspakken | f | 2043,– | f | 3367,– |
1.26 | Lichten voor reddingmiddelen (excl. boeien) | f | 1278,– | f | 2331,– |
1.27 | Hulpmiddelen tegen warmteverlies (TPA’s) | f | 1631,– | f | 2836,– |
1.28 | Hulpmiddelen t.b.v. drenkelingen | f | 1631,– | f | 2836,– |
1.29 | Materialen voor fabricage reddingvlotten | f | 1278,– | f | 2331,– |
BRANDBESTRIJDINGS- EN VEILIGHEIDSMIDDELEN | |||||
2.1.1.1 | Persluchttoestellen | f | 1631,– | f | 2836,– |
2.1.1.2 | Ontsnappingstoestellen | f | 1631,– | f | 2836,– |
2.1.2 | Brandwerende kleding | f | 1631,– | f | 2836,– |
2.1.3 | Brandbijlen | f | 1278,– | f | 2331,– |
2.1.4 | Brandbestendige reddinglijnen | f | 1278,– | f | 2331,– |
2.1.5 | Brandslangen | f | 1278,– | f | 2331,– |
2.1.6 | Straalpijpen | f | 1278,– | f | 2331,– |
2.1.7 | Brandblusmiddelen | f | 1631,– | f | 2836,– |
2.1.9 | Draagbare blustoestellen | f | 1631,– | f | 2836,– |
2.1.10 | Niet draagbare blustoestellen | f | 1631,– | f | 2836,– |
2.2.1 | Beademingstoestellen | f | 1631,– | f | 2836,– |
2.2.2 | Dagseinlampen | f | 1631,– | f | 2836,– |
2.2.4 | Loodsladders | f | 1631,– | f | 2836,– |
2.2.5 | Lijnwerptoestellen | f | 1631,– | f | 2836,– |
2.2.6 | Noodradiobakens (EPIRB’s) | f | 2043,– | f | 3367,– |
2.2.7 | Veiligheidslampen | f | 1278,– | f | 2331,– |
2.2.8 | Brancards | f | 1278,– | f | 2331,– |
2.2.9 | Radartransponders (SART’s) | f | 1278,– | f | 2331,– |
2.2.10 | Retro-reflective material | f | 1278,– | f | 2331,– |
HULPMIDDELEN BIJ DE NAVIGATIE | |||||
3.1 | Navigatielantaarns | f | 2043,– | f | 3367,– |
3.2.1 | Navigatie-radarinstallaties | f | 2635,– | f | 5060,– |
3.2.2 | Automatische radar plot app. (ARPA's) | f | 2635,– | f | 5060,– |
3.3 | Radiorichtingzoekers/Homing apparatuur | f | 1631,– | f | 2836,– |
3.5 | Echoloden | f | 2043,– | f | 3367,– |
3.6 | Scheepsfluiten | f | 1631,– | f | 2836,– |
3.7 | Radarreflectoren | f | 1278,– | f | 2331,– |
3.8.1 | Gyrokompassen | f | 2043,– | f | 3367,– |
3.8.2 | Autom. Stuurinrichtingen | f | 2043,– | f | 3367,– |
3.8.3 | Koersafwijkingsalarmen | f | 1631,– | f | 2836,– |
3.9 | Magnetische kompassen | f | 1631,– | f | 2836,– |
3.10 | Nachthuizen | f | 1278,– | f | 2331,– |
3.11 | Peiltoestellen | f | 1278,– | f | 2331,– |
3.12 | Transmitters | f | 1278,– | f | 2843,– |
3.13 | Log apparatuur | f | 1631,– | f | 2836,– |
DIVERSEN | |||||
4.1 | Computerprogramma’s stabiliteit | f | 1631,– | f | 2836,– |
4.2.2 | Afsluitmiddelen tegen weer en wind etc | f | 1631,– | f | 2836,– |
4.5 | Over-/onder druk ventielen | f | 1631,– | f | 2836,– |
ANDERE UITRUSTING OP WERKTUIGKUNDIG EN ELEKTRONISCH GEBIED | |||||
5.4 | Drinkwatersysteemfilters | f | 1631,– | f | 2836,– |
5.11.1 | Lenswaterolieafscheiders | f | 2635,– | f | 4547,– |
5.12 | Oliegehaltemeters | f | 2635,– | f | 4547,– |
5.15 | Gasdetectors/explosiemeters | f | 1631,– | f | 2836,– |
5.18 | Peilinrichtigen | f | 1631,– | f | 2836,– |
5.24 | Tankwasmachines | f | 1631,– | f | 2836,– |
5.25 | Olie/water grenslaag detectoren | f | 1631,– | f | 2836,– |
5.27 | Ladingslangen | f | 1631,– | f | 2836,– |
5.28 | Wachtalarmen | f | 1631,– | f | 2836,– |
ANDERE UITRUSTING OP SCHEEPSBOUWGEBIED | |||||
6.2 | Onbrandbaar materiaal | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.3.1 | Brandschotten Klasse A | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.3.2 | Brandschotten Klasse B | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.4 | Dekken Klasse A | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.5.1 | Plafonds Klasse A | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.5.2 | Plafonds Klasse B | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.6.1 | Branddeuren Klasse A | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.6.2 | Branddeuren Klasse B | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.7.1 | Laminaten | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.7.2 | Brandkleppen | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.7.3 | Kabeldoorvoeringen/pijpdoorvoeringen | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.7.4 | Ramen | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.7.5 | Verfsystemen | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.7.6 | Diversen | f | 1631,– | f | 2836,– |
6.7.7 | Vloerbedekkingen | f | 1631,– | f | 2836,– |
1. Indien het onderzoek, bedoeld in artikel 26, eerste lid, niet leidt tot de afgifte van een document, is, inclusief reistijd, een tarief verschuldigd van f 234,– per uur.
2. Voor hernieuwing van een document als bedoeld in artikel 26, eerste lid, is een tarief verschuldigd van f 490,–.
3. Bij gelijktijdige aanbieding voor een onderzoek ter goedkeuring van meerdere vrijwel identieke uitvoeringen van uitrustingsstukken en materialen, is voor de afgifte van het eerste document het tarief, genoemd in artikel 26 en voor elk van de volgende documenten een tarief verschuldigd van f 490,–.
Voor het onderzoek verbonden aan de produktietest van uitrustingsstukken of onderdelen daarvan is, inclusief reistijd, een tarief verschuldigd van f 234,– per uur.
1. Indien een onderzoek als bedoeld in deze regeling geheel of gedeeltelijk buiten de Nederlandse Antillen wordt uitgevoerd en de voor het betreffende onderzoek vastgestelde termijn, zoals opgenomen in de bijlage, wordt overschreden, is per termijnoverschrijdende dag een aanvullend tarief verschuldigd van f 1870,–.
2. De eventuele reis- en verblijfskosten van de ambtenaar ten behoeve van de in deze regeling genoemde onderzoeken buiten de Nederlandse Antillen komen voor rekening van de opdrachtgever. Deze kosten worden afzonderlijk in rekening gebracht.
1. Indien de in deze regeling genoemde onderzoeken geheel of gedeeltelijk worden uitgevoerd op werkdagen tussen 18.00 uur en 08.00 uur, op een zaterdag, op een zondag of op een bij of krachtens de Landsverordening Materieel Ambtenarenrecht daaraan gelijkgestelde dag, is een aanvullend tarief verschuldigd van f 116,– per uur per ambtenaar.
2. Het in het eerste lid genoemde tarief is eveneens verschuldigd voor uitgevoerde onderzoeken buiten de Nederlandse Antillen, buiten de daar ter plaatse geldende werktijden.
1. De in deze regeling genoemde tarieven zijn verschuldigd voor het verrichten van werkzaamheden of diensten door ambtenaren van de Nederlandse Antillen.
2. De in deze regeling genoemde tarieven luiden in het betaalmiddel van de Nederlandse Antillen.
In de Regeling tarieven Schepenwet 1999 wordt artikel 32a vervangen door:
Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant, in de Curaçaosche Courant en in het Afkondigingsblad van Aruba worden geplaatst.
De Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat,
J.C. Huizinga-Heringa.
Bijlage als bedoeld in artikel 29, eerste lid. De onderzoekstermijn begint op de dag van vertrek vanuit de Nederlandse Antillen en loopt tot aan de dag van terugkomst op de Nederlandse Antillen.
Tonnage of lengte | Aantal dagen | |
---|---|---|
a. Nieuwbouw | ||
Passagiersschip | < 500 GT | 26 |
500–2000 GT | 51 | |
2000–6000 GT | 76 | |
6000–9000 GT | 101 | |
> 9000 GT | 151 | |
Vrachtschip | < 2000 GT | 13 |
2000–6000 GT | 29 | |
6000–9000 GT | 37 | |
> 9000 GT | 51 | |
Olietanker | < 2000 GT | 16 |
2000–6000 GT | 31 | |
6000–9000 GT | 39 | |
> 9000 GT | 56 | |
Chemicaliëntanker | < 2000 GT | 17 |
2000–6000 GT | 34 | |
6000–9000 GT | 41 | |
> 9000 GT | 59 | |
Olie/chemicaliëntanker | < 2000 GT | 19 |
2000–6000 GT | 36 | |
6000–9000 GT | 44 | |
> 9000 GT | 61 | |
Gastanker | < 2000 GT | 20 |
2000–6000 GT | 39 | |
6000–9000 GT | 46 | |
> 9000 GT | 64 | |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT | 8 |
500–2000 GT | 12 | |
2000–6000 GT | 26 | |
6000–9000 GT | 38 | |
> 9000 GT | 51 | |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | < 500 GT | 2 |
vanaf 500 GT | 3 | |
Supply- en supportschip | < 500 GT | 12 |
500–2000 GT | 16 | |
> 2000 GT | 18 | |
Special purpose schip | < 500 GT | 11 |
500–2000 GT | 16 | |
> 2000 GT | 26 | |
Modu met voortstuwing | < 500 GT | 16 |
500–2000 GT | 27 | |
> 2000 GT | 52 | |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT | 6 |
500–2000 GT | 7 | |
> 2000 GT | 7 | |
Hotelplatform | < 500 GT | 4 |
500–2000 GT | 6 | |
> 2000 GT | 7 | |
Sleepboot | <24 meter | 8 |
>24 meter | 11 | |
Personentender | <24 meter | 8 |
>24 meter | 12 | |
Patrouille-,peil- en meetvaartuig | <24 meter | 7 |
>24 meter | 11 | |
b. Overname en verbouw | ||
Passagiersschip | < 500 GT | 4 |
< 2000 GT | 8 | |
2000–6000 GT | 10 | |
6000–9000 GT | 12 | |
> 9000 GT | 22 | |
Vrachtschip | < 6000 GT | 6 |
> 6000 GT | 8 | |
Olietanker | < 2000 GT | 6 |
2000–9000 GT | 8 | |
> 9000 GT | 10 | |
Chemicaliëntanker | < 2000 GT | 8 |
2000–9000 GT | 10 | |
> 9000 GT | 12 | |
Olie/chemicaliëntanker | < 6000 GT | 10 |
6000–9000 GT | 12 | |
> 9000 GT | 14 | |
Gastanker | < 2000 GT | 8 |
2000–9000 GT | 10 | |
> 9000 GT | 12 | |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 2000 GT | 6 |
> 2000 GT | 8 | |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | – | 2 |
Supply- en supportschip | – | 6 |
Special purpose schip | – | 6 |
Modu met voortstuwing | < 2000 GT | 8 |
> 2000 GT | 10 | |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT | 6 |
500–6000 GT | 8 | |
Hotelplatform | – | 6 |
Sleepboot | – | 6 |
Personentender | <24 meter | 4 |
>24 meter | 6 | |
Patr.-, peil- en meetvaartuig | <24 meter | 4 |
>24 meter | 6 | |
c. Hernieuwing certificaten | ||
Passagiersschip | < 500 GT | 2 |
< 2000 GT | 4 | |
2000–6000 GT | 5 | |
6000–9000 GT | 6 | |
> 9000 GT | 11 | |
Vrachtschip | < 6000 GT | 3 |
> 6000 GT | 4 | |
Olietanker | < 2000 GT | 3 |
2000–9000 GT | 4 | |
> 9000 GT | 5 | |
Chemicaliëntanker | < 2000 GT | 4 |
2000–9000 GT | 5 | |
> 9000 GT | 6 | |
Olie/chemicaliëntanker | < 6000 GT | 5 |
6000–9000 GT | 6 | |
> 9000 GT | 7 | |
Gastanker | < 2000 GT | 4 |
2000–9000 GT | 5 | |
> 9000 GT | 6 | |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 2000 GT | 3 |
> 2000 GT | 4 | |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | – | 1 |
Supply- en supportschip | – | 3 |
Special purpose schip | – | 3 |
Modu met voortstuwing | < 2000 GT | 4 |
> 2000 GT | 5 | |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT | 3 |
500–6000 GT | 4 | |
Hotelplatform | – | 3 |
Sleepboot | – | 3 |
Personentender | <24 meter | 2 |
>24 meter | 3 | |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | <24 meter | 2 |
>24 meter | 3 | |
d. Hernieuwing certificaten SI schepen | ||
Vrachtschip | – | 5 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT | 6 |
> 500 GT | 7 | |
Aannemersmat. zonder voortstuwing | – | 2 |
Supply- en supportschip | – | 5 |
Sleepboot | <24 meter | 4 |
>24 meter | 5 | |
Personentender | – | 4 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | – | 4 |
e. Viseren certificaten SI schepen | ||
Vrachtschip | < 500 GT | 1 |
> 500 GT | 2 | |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | – | 2 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | – | 1 |
Supply- en supportschip | < 500 GT | 1 |
> 500 GT | 2 | |
Sleepboot | <24 meter | 1 |
>24 meter | 2 | |
Personentender | – | 1 |
Patr.-, peil- en meetvaartuig | – | 1 |
f. Afgifte diploma of verklaring | ||
Diploma sloepsgast met onderzoek | 5 | |
Verklaring bestman met/zonder verklaring | 1 | |
Verklaring bekendheid mk met/zonder verklaring | 1 | |
g. Afgifte verklaring bemand werken | ||
Eerste afgifte | < 2000 GT | 2 |
Eerste afgifte | 2000<6000 GT | 3 |
Eerste afgifte | > 6000 GT | 4 |
Hernieuwde afgifte | – | 2 |
Visering verklaring bemand werken (SI schepen) | – | 1 |
h. Prototype keur met beproevingen | ||
Reddinggordels | 2 | |
Automatisch opblaasbare vlotten | 3 | |
Opblaasbare hulpverleningsboten | 3 | |
Davits en kranen, incl. lieren | 3 | |
Afstandsbediening lieren | 2 | |
Reddingboten | 4 | |
Hulpverleningsboten | 4 | |
Overlevingspakken | 2 | |
Noodradiobakens | 2 | |
Navigatielantaarns | 2 | |
Navigatie-radarinstallaties | 3 | |
Automatische radar plot apparatuur | 3 | |
Echoloden | 2 | |
Gyrokompassen | 2 | |
Automatische stuurinrichtingen | 2 | |
Lenswaterolieafscheiders | 3 | |
Oliegehaltemeters | 3 | |
Hydrostatische ontkoppelings systemen | 1 | |
Drinkwater voor noodrantsoenen | 1 | |
Materiaal voor kunststof reddingboten | 1 | |
Materiaal voor drijfvermogen | 1 | |
Valschermsignalen | 1 | |
Handstakellichten | 1 | |
Drijvende rooksignalen | 1 | |
Noodrantsoenen | 1 | |
MOB signalen | 1 | |
Signaalfluiten | 1 | |
Verbandtrommels voor reddingboten | 1 | |
Drijvende werplijnen | 1 | |
Zoeklichten voor motorreddingboten | 1 | |
Lichten voor reddingmiddelen, excl. boeien | 1 | |
Materiaal voor opblaasbare vlotten | 1 | |
Brandbijlen | 1 | |
Brandbestendige reddinglijnen | 1 | |
Brandslangen | 1 | |
Straalpijpen | 1 | |
Veiligheidslampen | 1 | |
Brancards | 1 | |
Retro-reflective materiaal | 1 | |
Radarreflectoren | 1 | |
Nachthuizen | 1 | |
Peiltoestellen | 1 | |
Transmitters | 1 | |
Overige producten | 2 | |
i. Overige werkzaamheden | ||
Afgifte NLS/COFCOS certificaat | 1 | |
Aanpassing certificaat met onderzoek | 1 | |
Afgifte verklaring met onderzoek | 1 | |
Afgifte vrijstelling met onderzoek | 1 | |
Intermediate survey COF gas- en chem. tankers | 2 | |
Intermediate survey COFCOS suppliers | 1 | |
Periodical survey VC uitrusting | 1 | |
Tussentijdse visering van droogzetting SI-schepen | ||
schepen | 1 |
De onderhavige regeling strekt ertoe om de tarieven op grond van de Schepenwet voor het land de Nederlandse Antillen aan te passen aan de sedert eind 1998 opgetreden prijsontwikkelingen in dat land. Zij heeft geen betrekking op zeevissersvaartuigen, waarvoor een afzonderlijke tariefregeling, namelijk de Regeling tarieven vissersvaartuigen 2009, wordt vastgesteld.
Bij het bepalen van de hoogte van de tarieven is uitgegaan van het beginsel van kostendekkendheid. De Stichting Overheidsaccountantsbureau (SOAB) te Willemstad, Curaçao, heeft op verzoek van de Minister van Verkeer en Vervoer van de Nederlandse Antillen op 1 augustus 2008 een rapport uitgebracht over de tarieven die door de Directie Scheepvaart en Maritieme Zaken in rekening worden gebracht. De conclusie van dit rapport was dat een aanpassing binnen een bandbreedte van 40 tot 53 procent als reëel valt aan te merken. In overeenstemming daarmee wordt thans een tariefsverhoging van 40 procent doorgevoerd.
De Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat,
J.C. Huizinga-Heringa.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2009-14000.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.