stcrt-2009-12523-001.png Verlenging gevestigde voorkeursrecht centrum Ulft

Het college van burgemeester en wethouders van Oude IJsselstreek maakt op grond van de Invoeringswet Wet ruimtelijke ordening bekend dat de gemeenteraad van Oude IJsselstreek op 9 juli 2009 heeft besloten om op basis van de artikelen 9.4.1 tot en met 9.4.5 van de Invoeringswet Wet ruimtelijke ordening de termijn van twee jaren, zoals genoemd in het besluit van de raad van 22 maart 2007, ingevolge de Wet voorkeursrecht gemeenten, de percelen, zoals aangegeven op de bij dat besluit behorende en daarvan deel uitmakende en als zodanig gewaarmerkte kadastrale tekening betrekking hebbende op het gebied ‘Centrum Ulft’, en de bijbehorende en daarvan deel uitmakende perceellijst, vermeldende de kadastrale aanduiding van de in die aanwijzing opgenomen percelen, hun grootte evenals de naam en woonplaats van de toenmalige eigenaren en rechthebbenden op een beperkt recht, aan te wijzen als gronden waarop de artikelen 10 tot en met 24, 26 en 27 van de Wet voorkeursrecht gemeenten van toepassing zijn, met een jaar te verlengen tot 22 augustus 2010.

Van de hierboven bedoelde percelen zijn op grond van het artikel 5 door vervallenverklaring die percelen uitgezonderd zoals op de bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders van 27 mei 2008 behorende lijst en kadastrale tekening zijn aangegeven.

Tegen het voornemen tot verlenging van het gevestigde voorkeursrecht is een zienswijze ingediend. De raad heeft besloten hiervan kennis te nemen, maar te overwegen dat deze niet leidt tot enige aanpassing van het raadsbesluit.

Het raadsbesluit ligt met de bijhorende bijlagen vanaf 22 augustus 2009 tijdens openingstijden ter inzage op de publieksbalie van het gemeentehuis te Gendringen, Staringstraat 25, en op afspraak bij de afdeling Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling (taakveld Grondzaken).

Bezwaar

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) kunnen belanghebbenden binnen zes weken na 22 augustus 2009 een bezwaarschrift indienen bij de gemeenteraad van Oude IJsselstreek. Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en tenminste te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

  • de reden(en) waarom bezwaar wordt gemaakt.

Het bezwaarschrift kan worden gericht aan:

De gemeenteraad van Oude IJsselstreek,

Postbus 42

7080 AA GENDRINGEN

Aangezien het bezwaarschrift de werking van dit besluit niet schorst kan, in samenhang met de indiening van een bezwaarschrift, de voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank Zutphen, Postbus 205, 7200 AE Zutphen worden verzocht een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Van de verzoeker om een voorlopige voorziening wordt een griffierecht geheven.

Eigenaren en beperkt zakelijk gerechtigden worden bij separaat schrijven over dit besluit geïnformeerd.

Oude IJsselstreek, augustus 2009

Het college van burgemeester en wethouders van Oude IJsselstreek.

Naar boven