stcrt-2009-12159-001.png Vaststelling bestemmingsplan t.b.v. verwijdering LPG-risicocontour

Bij het loket Bouwen en milieu het loket Bouwen en milieu in het huis voor Cultuur en Bestuur, Willem Alexanderstraat 7, 7442 MA Nijverdal ligt met ingang van zaterdag 15 augustus 2009 gedurende zes weken voor een ieder ter inzage het besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Hellendoorn van 14 juli 2009, nummer 09int0072, tot vaststelling van het bestemmingsplan ‘Nijverdal-Oost, Plan van wijziging verwijderen lpg-contour’. Voorts is het bestemmingsplan in te zien via de website van de gemeente (www.hellendoorn.nl/..........)

Het betreft een wijziging van het bestemmingsplan ‘Nijverdal Oost’.

Toelichting

Aan de Grotestraat te Nijverdal, direct vóór het pand waarin thans een Lidl-supermarkt wordt geëxploiteerd en tegenover de Salomonsonstraat, was tot voor kort een verkooppunt voor motorbrandstoffen gevestigd. Er vond, naast verkoop van benzine en dieselolie, ook verkoop van LPG plaats. Dit laatste bracht met zich dat op de plankaart een risicocontour (Externe veiligheid) met een straal van 150 m1 rondom het aan de Campbellweg gelegen LPG-vulpunt moest worden weergegeven, binnen welke contour geen nieuwe objecten mochten worden gerealiseerd. Nu de verkoop van LGP (en overigens ook de verkoop van andere motorbrandstoffen) is gestaakt, is het van belang deze LPG-risicocontour van de plankaart te verwijderen. Ook de bijbehorende planregels dienen dienovereenkomstig te worden gewijzigd. Dit kan door gebruik te maken van een in het bestemmingsplan ‘Nijverdal Oost’ opgenomen wijzigingsbevoegdheid ex art 3.6 Wro.

Aangezien niemand tijdig een zienswijze omtrent het ontwerpbestemmingsplan heeft kenbaar gemaakt bij burgemeester en wethouders, kunnen uitsluitend belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij niet tijdig een zienswijze bij burgemeester en wethouders naar voren hebben gebracht gedurende de termijn van terinzageligging schriftelijk beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage).

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient tenminste de volgende gegevens te bevatten:

  • uw naam en adres;

  • een dagtekening;

  • een omschrijving van het bestreden besluit;

  • de gronden waarop uw beroep stoelt (de motivering).

Het bestemmingsplan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt. Het indienen van een beroepschrift schorst het in werking treden van het bestemmingsplan niet. Daartoe kan, eveneens gedurende de termijn van terinzagelegging, een verzoek om schorsing en/of voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Naar boven