Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2008, 251 | Besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2008, 251 | Besluiten van algemene strekking |
5 december 2008
Nr. CEND/HDJZ/2008-1645 sector SCH
Hoofddirectie Juridische Zaken
De Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat,
Gelet op artikel 72, eerste lid, van de Schepenwet;
Besluit:
De Regeling Nederlandse tarieven Schepenwet wordt als volgt gewijzigd:
A
Artikel 3 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het eerste lid wordt ‘€ 197’ vervangen door: € 202.
2. In het tweede lid wordt ‘€ 134’ vervangen door: € 138.
B
In artikel 4, tweede lid, wordt ‘€ 130’ vervangen door: € 133.
C
In artikel 5 wordt ‘€ 355’ vervangen door: € 383.
D
In artikel 6 wordt ‘€ 1.098’ vervangen door: € 1.183.
E
In artikel 7 wordt ‘€ 713’ vervangen door: € 732.
F
Het eerste lid van artikel 8 komt als volgt te luiden:
1. Voor onderzoek van schepen nodig voor de afgifte van een vergunning, als bedoeld in artikel 2bis, eerste lid, van de Schepenwet, is een tarief van € 538 verschuldigd.
G
In artikel 9 wordt ‘€ 355’ vervangen door: € 383.
H
In artikel 11 wordt ‘€ 130’ vervangen door: € 133.
I
Artikel 12 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het eerste lid wordt ‘€ 130’ vervangen door: € 133.
2. In het tweede lid wordt ‘€ 197’ vervangen door ‘€ 202’ en wordt ‘€ 134’ vervangen door: € 138.
J
In artikel 13 wordt ‘€ 82’ vervangen door: € 88.
K
In artikel 14 wordt ‘€ 378’ vervangen door: € 407.
L
Artikel 16 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het eerste lid wordt de tabel vervangen door de volgende tabel:
< 24 meter | > 24 meter | |
---|---|---|
Geklasseerde vissersvaartuigen | ||
Onderzoek eerste afgifte certificaat | € 12.646 | |
Onderzoek vernieuwing/handhaving certificaat | € 1.840 | |
Onderzoek overname met langlopend certificaat | € 4.228 | |
Mosselvaartuigen | € 2.113 | € 4.286 |
Niet-geklasseerde vissersvaartuigen | ||
Onderzoek eerste afgifte certificaat | €10.210 | € 23.105 |
Onderzoek vernieuwing/handhaving certificaat | € 1.715 | € 2.113 |
Onderzoek overname met langlopend certificaat | € 3.993 | € 4.920 |
2. In het tweede lid wordt ‘€ 17.417’ vervangen door: € 18.767.
3. In het derde lid, onderdeel a, wordt ‘€ 2.041’ vervangen door ‘€ 2.199’ en in het derde lid, onderdeel b, wordt ‘€ 2.454’ vervangen door: € 2.434.
4. In het zesde lid wordt ‘€ 118’ vervangen door ‘€ 127’ en wordt ‘€ 236’ vervangen door: € 254.
M
In artikel 17 wordt ‘€ 197’ vervangen door: € 202.
N
Artikel 18, eerste lid, komt te luiden:
1. Voor het onderzoek van vissersvaartuigen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een vergunning, als bedoeld in artikel 2bis, eerste lid, van de Schepenwet, is een tarief verschuldigd van € 732.
O
Artikel 19, eerste lid, wordt als volgt gewijzigd:
1. In onderdeel a wordt ‘€ 1.624’ vervangen door: € 1.750.
2. In onderdeel b wordt ‘€ 389’ vervangen door: € 399.
3. In onderdeel c wordt ‘€ 204’ vervangen door: € 220.
P
In artikel 21 wordt ‘€ 130’ vervangen door: € 133.
Q
In artikel 21a, eerste lid, wordt ‘€ 130’ vervangen door: € 133.
R
In artikel 23, eerste lid, wordt ‘€ 1.037’ vervangen door: € 1.065.
S
In artikel 24, eerste lid, wordt ‘€ 130’ vervangen door: € 133.
T
De bijlagen 1 en 2 worden vervangen door de bij deze regeling gevoegde bijlagen 1 en 2.
< 500 GT | 500–2000 GT | 2000–6000 GT | 6000–9000 GT | > 9000 GT | |
---|---|---|---|---|---|
Passagiersschepen | |||||
Hernieuwing certificaat | € 2.930 | € 3.957 | € 6.325 | € 7.590 | € 17.311 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | |||||
Eerste afgifte certificaat | € 9.576 | ||||
Hernieuwing certificaat | € 959 | ||||
Overname met langlopende certificaten | € 2.530 | ||||
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | |||||
Eerste afgifte certificaat | € 1.163 | € 2.191 | € 2.191 | € 2.191 | € 2.191 |
Overname met langlopende certificaten | € 556 | € 1.292 | €1.292 | € 1.292 | € 1.292 |
Aannemersmateriaal zonder voorstuwing incl. bemand werken | |||||
Eerste afgifte certificaat | € 2.394 | € 3.572 | € 3.572 | € 3.572 | € 3.572 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.265 | € 2.530 | € 2.530 | € 2.530 | € 2.530 |
< 500 GT | |
---|---|
Vrachtschip | |
Eerste afgifte certificaat | € 13.195 |
Hernieuwing certificaat | € 1.531 |
Overname met langlopende certificaten | € 3.985 |
< 500 GT | 500–2000 GT | > 2000 GT | |
---|---|---|---|
Supply- en supportschip | |||
Eerste afgifte certificaat | € 12.941 | ||
Hernieuwing certificaat | € 848 | ||
Overname met langlopende certificaten | € 2.530 | ||
Special purpose schip | |||
Eerste afgifte certificaat | € 13.899 | ||
Hernieuwing certificaat | € 1.265 | ||
Overname met langlopende certificaten | € 2.530 | ||
MODU met voortstuwing | |||
Eerste afgifte certificaat | € 17.072 | ||
Hernieuwing certificaat | € 912 | ||
Overname met langlopende certificaten | € 2.530 | ||
MODU zonder voortstuwing | |||
Eerste afgifte certificaat | € 5.309 | ||
Hernieuwing certificaat | € 1.074 | ||
Overname met langlopende certificaten | € 2.530 | ||
Hotelplatform | |||
Eerste afgifte certificaat | € 5.060 | € 7.590 | € 8.855 |
Hernieuwing certificaat | € 1.072 | € 1.837 | € 2.080 |
Overname met langlopende certificaten | € 2.451 | € 2.530 | € 3.795 |
< 24 meter | ≥ 24 meter en < 500 GT | |
---|---|---|
Sleepboot | ||
Eerste afgifte certificaat | € 8.116 | € 11.496 |
Hernieuwing certificaat | € 848 | € 1.263 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.997 | € 3.262 |
Personentender | ||
Eerste afgifte certificaat | € 8.860 | € 12.241 |
Hernieuwing certificaat | € 399 | € 818 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.265 | € 2.530 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | ||
Eerste afgifte certificaat | € 7.699 | € 11.525 |
Hernieuwing certificaat | € 399 | € 818 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.265 | € 2.530 |
Conventieschepen (voor alle categorieën) | ||
Eerste afgifte verblijven certificaat | € 732 | € 732 |
< 500 GT | ≥ 500 GT | |
---|---|---|
Vrachtschip | ||
Hernieuwde afgifte | € 4.523 | € 5.793 |
Viseren certificaten | € 1.031 | € 1.696 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | ||
Hernieuwde afgifte | € 5.270 | € 7.150 |
Viseren certificaten | € 1.107 | € 1.772 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | ||
Hernieuwde afgifte | € 2.530 | € 1.997 |
Viseren certificaten | € 644 | € 732 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, incl bemand werken | ||
Hernieuwde afgifte | € 2.530 | € 1.997 |
Viseren certificaten | € 732 | € 732 |
Supply- en supportschip | ||
Hernieuwde afgifte | € 3.795 | € 5.793 |
Viseren certificaten | € 732 | € 1.698 |
< 24 meter | > 24 meter | |
---|---|---|
Sleepboot | ||
Hernieuwde afgifte | € 3.030 | € 4.612 |
Viseren certificaten | € 732 | € 1.251 |
Personentender | ||
Hernieuwde afgifte | € 2.734 | € 3.795 |
Viseren certificaten | € 732 | € 1.158 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | ||
Hernieuwde afgifte | € 3.795 | € 3.795 |
Viseren certificaten | € 732 | € 1.158 |
Tonnage of lengte | Aantal dagen | |
---|---|---|
a. Onderzoek eerste afgifte certificaat | ||
Vrachtschip | < 500 GT | 13 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT | 8 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | < 500 GT | 2 |
500–2000 GT | 3 | |
> 2000 GT | 3 | |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | 33 | |
Supply- en supportschip | < 500 GT | 12 |
Special purpose schip | < 500 GT | 11 |
Modu met voortstuwing | < 500 GT | 16 |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT | 6 |
Hotelplatform | < 500 GT | 4 |
500–2000 GT | 6 | |
> 2000 GT | 7 | |
Sleepboot | < 24 meter | 8 |
> 24 meter | 11 | |
Personentender | < 24 meter | 8 |
> 24 meter | 12 | |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | < 24 meter | 7 |
> 24 meter | 11 | |
b. Onderzoek hernieuwing certificaat | ||
Passagiersschip | < 500 GT | 2 |
< 2000 GT | 4 | |
2000–6000 GT | 5 | |
6000–9000 GT | 6 | |
> 9000 GT | 11 | |
c. Onderzoek hernieuwing certificaat SI schepen | ||
Vrachtschip | – | 5 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT | 6 |
> 500 GT | 7 | |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | – | 2 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | 2 | |
Supply- en supportschip | < 500 GT | 3 |
> 500 GT | 5 | |
Sleepboot | < 24 meter | 3 |
> 24 meter | 5 | |
Personentender | – | 3 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | – | 3 |
d. Onderzoek overname met langlopende certificaten | ||
Vrachtschip | < 500 GT | 4 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT | 2 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | < 500 GT | 1 |
> 500 GT | 2 | |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | < 500 GT | 1 |
> 500 GT – | 2 | |
Supply- en supportschip | < 500 GT | 2 |
Special purpose schip | < 500 GT | 2 |
Modu met voortstuwing | < 500 GT | 2 |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT | 2 |
Hotelplatform | < 2000 GT | 2 |
> 2000 GT | 3 | |
Sleepboot | < 24 meter | 1 |
> 24 meter – | 2 | |
Personentender | > 24 meter | 1 |
2 | ||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | < 24 meter | 1 |
e. Onderzoek overname zonder langlopende certificaten | ||
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT | 8 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | < 500 GT | 2 |
> 500 GT | 3 | |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | – | 5 |
Supply- en supportschip | < 500 GT | 10 |
Special purpose schip | < 500 GT | 9 |
Modu met voortstuwing | < 500 GT | 13 |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT | 6 |
Hotelplatform | < 2000 GT | 6 |
> 2000 GT | 6 | |
7 | ||
Sleepboot | < 24 meter | 8 |
> 24 meter | 9 | |
Personentender | < 24 meter | 7 |
> 24 meter | 10 | |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | < 24 meter | 6 |
> 24 meter | 9 | |
f. Viseren certificaten SI schepen | ||
Vrachtschip | < 500 GT | 1 |
> 500 GT | 2 | |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | – | 2 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | – | 1 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | – | 1 |
Supply- en supportschip | < 500 GT | 1 |
> 500 GT | 2 | |
Sleepboot | < 24 meter | 1 |
> 24 meter | 2 | |
Personentender | – | 1 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | – | 1 |
g. Nieuwbouw vissersvaartuigen | ||
Niet geklasseerde vissersvaartuigen | < 24 meter | 28 |
> 24 meter | 30 | |
Niet geklasseerde mosselvaartuigen | > 24 meter | 28 |
Geklasseerde vissersvaartuigen | > 24 meter | 20 |
h. Afgifte diploma of verklaring | ||
Verklaring bekendheid machinekamer met/zonder verklaring | – | 1 |
i. Overige werkzaamheden | ||
Afgifte NLS/COFCOS certificaat | – | 1 |
Aanpassing certificaat met onderzoek | – | 1 |
Afgifte verklaring met onderzoek | – | 1 |
Afgifte vrijstelling met onderzoek | – | 1 |
Intermediate survey COFCOS suppliers | – | 1 |
Periodical survey VC uitrusting | – | 1 |
Visering van droogzetting SI-schepen schepen | – | 1 |
Deze regeling zal met de toelichting worden geplaatst in de Staatscourant, in de Curaçaosche Courant en in het Afkondigingsblad van Aruba.
De Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat,
J.C. Huizinga-Heringa.
Voor werkzaamheden in het kader van de Regeling Nederlandse tarieven Schepenwet worden tarieven in rekening gebracht. Uitgangspunt van het kabinetsbeleid is dat de overheid, voor het verlenen van diensten aan derden, zoveel als mogelijk kostendekkende tarieven in rekening brengt. Voor 2009 betekent dit dat de tarieven voor de maritieme sector die nog niet kostendekkend zijn stijgen met maximaal 5%. Daarnaast is voor loon- en prijsbijstelling een opslag meegenomen van 2,75%. Hierdoor stijgen de tarieven maximaal 7,75%. Het percentage kan per individueel product iets afwijken vanwege afronding. Door deze tariefsverhoging is de kostendekkendheid verder toegenomen tot 70–80%.
De onderhavige regeling leidt niet tot extra administratieve lasten voor burgers en het bedrijfsleven. Een voorontwerp van deze regeling is derhalve niet voorgelegd aan het Adviescollege toetsing administratieve lasten.
In het verleden is er altijd een differentiatie geweest naar de lengte van het schip. In de praktijk blijkt echter dat deze differentiatie niet echt van belang is voor de uit te voeren handelingen en de duur daarvan. Inspectie van Verkeer en waterstaat heeft opnieuw de normtijd vastgesteld en vermenigvuldigd met de kostprijs per uur. De tariefstijging bedraagt hierdoor meer dan de algemene verhoging.
De Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat,
J.C. Huizinga-Heringa.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2008-2557.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.