Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2006, 37 pagina 17 | Besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2006, 37 pagina 17 | Besluiten van algemene strekking |
13 februari 2006
Nr. HDJZ/SCH/2006-97
Hoofddirectie Juridische Zaken
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
Gelet op artikel 72, eerste lid, van de Schepenwet;
Besluit:
In deze regeling wordt verstaan onder:
a. onderzoek eerste afgifte certificaat: onderzoek verricht voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering;
b. onderzoek hernieuwing certificaat: onderzoek verricht voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering;
c. onderzoek overname met langlopende certificaten: onderzoek verricht voor de afgifte van certificaten voor geklasseerde schepen die zijn voorzien van certificaten met de maximaal toelaatbare geldigheidsduur van de vorige vlaggenstaat en die overgaan naar de Nederlandse vlag;
d. onderzoek overname zonder langlopende certificaten: onderzoek verricht voor de afgifte van certificaten voor geklasseerde schepen die niet voorzien zijn van certificaten met de maximaal toelaatbare geldigheidsduur van de vorige vlaggenstaat en die overgaan naar de Nederlandse vlag.
De tarieven, bedoeld in deze regeling zijn verschuldigd voor het verrichten van werkzaamheden door ambtenaren van de scheepvaartinspectie in Nederland.
1. Voor de afgifte, verlenging of vernieuwing van een certificaat, verklaring, vergunning of document als bedoeld in deze paragraaf, is een tarief verschuldigd van € 211.
2. Voor de afgifte van een duplicaat van een certificaat, verklaring, ontheffing, vergunning of document als bedoeld in deze paragraaf, is een tarief verschuldigd van € 137.
1. Voor het onderzoek van schepen nodig voor de afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in de tabellen in bijlage 1.
2. In afwijking van het eerste lid is voor het onderzoek van geklasseerde schepen nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten vanwege de verbouwing van die schepen, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, een tarief verschuldigd van € 101 per manuur.
3. Indien een scheepstype niet is opgenomen in bijlage 1 wordt door het Hoofd van de Scheepvaartinspectie het tarief gebaseerd op het tarief van het scheepstype dat daarmee het meest overeenkomt.
Voor het onderzoek aan boord nodig voor een tussentijdse aanpassing of een verlenging van een certificaat, verklaring, vergunning of document als bedoeld deze paragraaf, is een tarief verschuldigd van € 261.
1. Voor het tussentijds onderzoek van de uitrusting in verband met het viseren van het veiligheidscertificaat van geklasseerde schepen is een tarief verschuldigd van € 809.
2. Voor het tussentijds onderzoek van de inrichting en uitrusting in verband met het viseren van het certificaat van geschiktheid van geklasseerde gas- en chemicaliëntankers is een tarief verschuldigd van € 1.046.
Voor het onderzoek van de romp aan de buitenzijde van niet-geklasseerde schepen nodig voor het viseren van het certificaat van deugdelijkheid of het veiligheidscertificaat, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is een tarief verschuldigd van € 679.
1. Voor het onderzoek van schepen nodig voor de afgifte van een vergunning krachtens artikel 2bis, eerste lid, van de Schepenwet, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage/lengte | Zonder voortstuwing | Met voortstuwing |
---|---|---|
< 500 GT | € 254 | € 368 |
> 500 GT | € 343 | € 634 |
2. Geen tarief is verschuldigd indien het een vergunning betreft, uitsluitend bestemd voor het maken van een proefvaart dan wel het ondernemen van een reis uit een haven in Nederland, met de bedoeling het schip gereed te maken voor het verkrijgen van een certificaat van deugdelijkheid.
Een tarief van € 261 is verschuldigd voor onderzoek:
a. van schepen nodig voor de afgifte van een certificaat van ontheffing als bedoeld in artikel 5, tweede lid, van de Schepenwet;
b. aan boord nodig voor de afgifte van het bij de Graancode behorende document van machtiging, bedoeld in artikel 8, eerste lid, onderdeel a, van het Schepenbesluit 2004;
c. aan boord nodig voor de afgifte van een verklaring, waaruit blijkt dat het schip voldoet aan de voorschriften voor het vervoer van gevaarlijke stoffen als bedoeld in hoofdstuk VII van het op 1 november 1974 te Londen totstandgekomen Verdrag voor de beveiliging van mensenlevens op zee (Trb. 1976, 157) en de bij dat verdrag behorende bindende protocollen, aanhangsels en bijlagen.
Voor het onderzoek nodig voor de afgifte of de tussentijdse visering van het certificaat van geschiktheid voor het vervoer en het behandelen van beperkte hoeveelheden gevaarlijke en schadelijke vloeistoffen in bulk aan boord van offshore support vessels, is het volgende tarief verschuldigd:
a. voor de eerste afgifte € 510;
b. voor de hernieuwde afgifte € 280.
Voor een verzoek van het Hoofd van de Scheepvaartinspectie aan een buitenlandse autoriteit tot afgifte van certificaten als bedoeld in artikel 6, eerste lid, van de Schepenwet, is een tarief verschuldigd van € 121.
1. Een tarief van € 101 per manuur is verschuldigd:
a. voor het onderzoek door het Hoofd van de Scheepvaartinspectie ten behoeve van een document van nationale typegoedkeuring van uitrustingsstukken als bedoeld in hoofdstuk drie, paragraaf 3, van de Regeling veiligheid zeeschepen.
b. voor het onderzoek verbonden aan de productietest van uitrustingsstukken of onderdelen daarvan.
2. Bij gelijktijdige aanbieding voor een onderzoek ter goedkeuring van meerdere vrijwel identieke uitvoeringen van uitrustingsstukken en materialen, is voor de afgifte van het eerste document het tarief verschuldigd van € 211 en voor elk van de volgende documenten een tarief van € 137.
Voor het behandelen van een verzoek tot samenlading van gevaarlijke stoffen in één laadeenheid is een tarief verschuldigd van € 60.
Voor het behandelen van een verzoek tot goedkeuring op grond van de International Maritime Dangerous Goods Code is een vergoeding verschuldigd van € 278.
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
a. vissersvaartuig: elk vaartuig dat gebezigd wordt voor het vangen van vis, walvissen, zeehonden, walrussen of andere levende rijkdommen van de zee;
b. certificaat van overeenstemming: certificaat als bedoeld in artikel 1.8 van het Vissersvaartuigenbesluit 2002;
c. certificaat van vrijstelling: certificaat als bedoeld in artikel 1.9 van het Vissersvaartuigenbesluit 2002;
d. certificaat van ontheffing: certificaat als bedoeld in artikel 9.3 van het Vissersvaartuigenbesluit 2002;
e. certificaat van deugdelijkheid: certificaat als bedoeld in artikel 22 van het Vissersvaartuigenbesluit dat is voorgeschreven voor vissersvaartuigen met een lengte tot 24 meter;
f. certificaat van veiligheid: het certificaat, bedoeld in artikel 23 van het Vissersvaartuigenbesluit dat is voorgeschreven voor vissersvaartuigen met een lengte tot 24 meter;
g. certificaten: de onder b tot en met f genoemde certificaten;
h. eerste onderzoek: onderzoek als bedoeld in artikel 1.12, eerste lid, Vissersvaartuigenbesluit 2002.
1. Voor het onderzoek van vissersvaartuigen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte, vernieuwing of handhaving van certificaten, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
< 24 meter | > 24 meter | |
---|---|---|
Geklasseerde vissersvaartuigen | ||
Onderzoek eerste afgifte certificaat | € 8.650 | |
Onderzoek vernieuwing / handhaving certificaat | € 1.465 | |
Onderzoek overname met langlopend certificaat | € 2.932 | |
Niet-geklasseerde vissersvaartuigen | ||
Onderzoek eerste afgifte certificaat | € 6.984 | € 15.804 |
Onderzoek vernieuwing / handhaving certificaat | € 1.365 | € 1.682 |
Onderzoek overname met langlopend certificaat | € 2.731 | € 3.365 |
2. Voor het onderzoek van niet-geklasseerde mosselvaartuigen met een lengte van 24 meter of meer en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van certificaten is, in afwijking van het eerste lid, een tarief verschuldigd van € 13.607.
3. Voor het onderzoek van niet-geklasseerde sportvissers- of recreatievaartuigen en de verdere werkzaamheden nodig voor de vernieuwing of handhaving van certificaten is in afwijking van het eerste lid het volgende tarief verschuldigd:
a. voor vaartuigen met een lengte tot 24 meter € 1.750;
b. voor vaartuigen met een lengte vanaf 24 meter € 2.105.
4. Bij tussentijdse verkoop van een vissersvaartuig vindt geen verrekening van het tarief met de koper of verkoper plaats.
Voor het verstrekken van een extra exemplaar of een tussentijdse vervanging van een certificaat van ontheffing of een certificaat van vrijstelling, is een tarief verschuldigd van € 201.
1. Voor het onderzoek van vissersvaartuigen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een vergunning krachtens artikel 2bis, eerste lid, van de Schepenwet, is het volgende tarief verschuldigd:
a. voor vaartuigen met een lengte tot 24 meter € 396;
b. voor vaartuigen met een lengte vanaf 24 meter € 432.
2. Het tarief, bedoeld in het eerste lid, is niet verschuldigd indien het een vergunning betreft uitsluitend bestemd voor het maken van een proefvaart dan wel het ondernemen van een reis uit een haven in Nederland, met de bedoeling het vaartuig gereed te maken voor het verkrijgen van een certificaat van overeenstemming, een certificaat van vrijstelling of een certificaat van deugdelijkheid.
Tarief onderzoek radio-installatie
1. Voor het onderzoek van een radio-installatie aan boord van schepen, bedoeld in deze regeling, zijn de volgende tarieven verschuldigd:
a. voor het onderzoek nieuwbouw radio-installatie € 1.197;
b. voor de jaarlijkse inspectie van de radio-installatie € 295;
c. voor herinspectie van de radio-installatie € 150.
2. Indien het onderzoek van een radio-installatie aan boord van een in Nederland thuis behorend schip geheel of gedeeltelijk in het buitenland plaatsvindt, is onverminderd de artikelen 21 en 22 een toeslag verschuldigd van 25% van het desbetreffende in het eerste lid genoemde tarief.
3. Voor zeilende passagiersschepen met een lengte van 40 meter of minder en met een maximale capaciteit voor 36 passagiers gelden de in het eerste lid bedoelde tarieven, met uitzondering van onderdeel b, waarvoor een tarief verschuldigd is van € 257.
Voor de vervanging van de in deze regeling genoemde certificaten, vergunningen, verklaringen of documenten die door een scheepsongeval verloren zijn gegaan, is geen vergoeding verschuldigd.
1. Indien onderzoek ten behoeve van de afgifte van een certificaat, vergunning, verklaring of document als bedoeld in deze regeling, buiten toedoen van de ambtenaren van de Scheepvaartinspectie niet volledig is uitgevoerd en niet leidt tot de afgifte van dat document, is een tarief verschuldigd van € 101 per manuur.
2. In afwijking van het eerste lid is een tarief van € 87 per manuur verschuldigd voor onderzoeken, bedoeld in paragraaf 3.
1. Indien een onderzoek ten behoeve van de afgifte van een certificaat als bedoeld in de paragrafen 2 en 4 wordt uitgevoerd door een erkend klassenbureau, is voor de behandeling van de aanvraag van het certificaat een tarief verschuldigd van € 121.
2. Met de behandeling van een aanvraag als bedoeld in het eerste lid, wordt gelijkgesteld de gelijktijdige behandeling van twee of meer aanvragen, indien de onderzoeken worden uitgevoerd door hetzelfde klassenbureau en de tarieven voor de aanvragen aan dezelfde aanvrager worden gefactureerd.
1. Indien de in deze regeling genoemde onderzoeken geheel of gedeeltelijk worden uitgevoerd op werkdagen tussen 18.00 uur en 08.00 uur, op een zaterdag, op een zondag of op een in het Algemeen Rijksambtenarenreglement daaraan gelijkgestelde dag, is een aanvullend tarief verschuldigd van € 49 per manuur.
2. In afwijking van het eerste lid is een aanvullende tarief van € 43 per manuur verschuldigd voor onderzoeken als bedoeld in paragraaf 3.
3. De in het eerste en tweede lid genoemde tarieven zijn eveneens verschuldigd voor uitgevoerde onderzoeken in het buitenland buiten de daar ter plaatse geldende werktijden.
1. Indien een onderzoek als bedoeld in deze regeling geheel of gedeeltelijk in het buitenland wordt uitgevoerd en de voor het betreffende onderzoek vastgestelde termijn, opgenomen in bijlage 2, wordt overschreden, is per termijnoverschrijdende dag een aanvullend tarief verschuldigd van € 810.
2. In afwijking van het eerste lid, is voor onderzoeken bedoeld in paragraaf 3, per termijn overschrijdende dag een aanvullend tarief verschuldigd van € 708.
3. De eventuele reis- en verblijfskosten van de ambtenaar ten behoeve van de in deze regeling genoemde onderzoeken in het buitenland komen voor rekening van de opdrachtgever. Deze kosten worden afzonderlijk in rekening gebracht.
1. Voor de werkzaamheden voortvloeiende uit het bepaalde bij of krachtens de Schepenwet en waarvoor niet op grond van een van de overige artikelen van deze regeling een tarief is vastgesteld, is een tarief verschuldigd van € 87 per manuur voor werkzaamheden aan vissersvaartuigen en € 101 voor werkzaamheden aan overige schepen.
2. Het tarief, bedoeld in het eerste lid, is exclusief de kosten voor de afgifte van een certificaat, verklaring, vergunning of document als bedoeld in deze regeling.
De Regeling Nederlandse tarieven ingevolge de Schepenwet wordt ingetrokken.
Deze regeling treedt in werking met ingang van de tweede dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst.
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling Nederlandse tarieven Schepenwet.
Deze regeling zal met de toelichting worden geplaatst in de Staatscourant, de Curaçaosche Courant en het Afkondigingsblad van Aruba.
a. Tarief onderzoek geklasseerde schepen en aannemersmateriaal
< 500 GT | 500–2000 GT | 2000–6000 GT | 6000–9000 GT | > 9000 GT | |
---|---|---|---|---|---|
Passagiersschepen | |||||
Eerste afgifte certificaat | € 26.012 | € 35.830 | € 55.805 | € 79.162 | € 128.198 |
Hernieuwing certificaat | € 2.511 | € 2.707 | € 4.791 | € 6.342 | € 14.334 |
Overname met langlopende certificaten | € 5.866 | € 6.256 | € 10.425 | € 13.527 | € 29.511 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 16.043 | € 21.149 | € 33.221 | € 46.450 | € 78.960 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | |||||
Eerste afgifte certificaat | € 6.550 | € 8.861 | € 14.987 | € 21.217 | € 27.172 |
Hernieuwing certificaat | € 656 | € 1.098 | € 1.314 | € 1.517 | € 1.645 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.945 | € 2.617 | € 3.050 | € 3.455 | € 3.712 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 4.352 | € 5.844 | € 9.123 | € 12.441 | € 15.547 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | |||||
Eerste afgifte certificaat | € 795 | € 1.499 | € 1.818 | € 1.845 | € 2.002 |
Hernieuwing certificaat | € 202 | € 269 | € 269 | € 269 | € 337 |
Overname met langlopende certificaten | € 380 | € 747 | € 747 | € 747 | € 884 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 692 | € 1.229 | € 1.388 | € 1.401 | € 1.549 |
Aannemersmateriaal zonder voorstuwing incl. bemand werken | |||||
Eerste afgifte certificaat | € 1.638 | € 2.443 | € 3.298 | € 3.834 | € 3.992 |
Hernieuwing certificaat | € 541 | € 826 | € 928 | € 1.030 | € 1.098 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.222 | € 1.691 | € 2.227 | € 2.736 | € 2.874 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 1.536 | € 2.172 | € 2.869 | € 3.390 | € 3.539 |
< 2000 GT | 2000–6000 GT | 6000–9000 GT | > 9000 GT | |
---|---|---|---|---|
Vrachtschip | ||||
Eerste afgifte certificaat | € 9.025 | € 15.746 | € 20.287 | € 26.937 |
Hernieuwing certificaat | € 1.047 | € 1.052 | € 1.205 | € 1.399 |
Overname met langlopende certificaten | € 2.725 | € 3.158 | € 3.254 | € 3.640 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 5.981 | € 9.663 | € 11.877 | € 15.394 |
Olietanker | ||||
Eerste afgifte certificaat | € 13.962 | € 20.340 | € 24.092 | € 30.256 |
Hernieuwing certificaat | € 1.152 | € 1.212 | € 1.357 | € 1.477 |
Overname met langlopende certificaten | € 2.937 | € 3.269 | € 3.560 | € 3.799 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 8.555 | € 11.910 | € 13.931 | € 17.133 |
Chemicaliëntanker | ||||
Eerste afgifte certificaat | € 18.922 | € 26.325 | € 30.126 | € 38.061 |
Hernieuwing certificaat | € 1.854 | € 2.093 | € 2.196 | € 2.364 |
Overname met langlopende certificaten | € 4.553 | € 4.817 | € 5.021 | € 5.780 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 11.843 | € 15.677 | € 17.890 | € 22.027 |
Olie/chemicaliëntanker | ||||
Eerste afgifte certificaat | € 18.600 | € 26.511 | € 30.312 | € 36.709 |
Hernieuwing certificaat | € 1.747 | € 2.060 | € 2.443 | € 2.376 |
Overname met langlopende certificaten | € 4.337 | € 4.751 | € 5.518 | € 5.809 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 11.573 | € 15.737 | € 18.232 | € 21.364 |
Gastanker | ||||
Eerste afgifte certificaat | € 19.941 | € 28.363 | € 32.163 | € 40.100 |
Hernieuwing certificaat | € 1.804 | € 1.882 | € 2.035 | € 2.364 |
Overname met langlopende certificaten | € 4.453 | € 4.817 | € 5.123 | € 5.780 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 12.302 | € 16.696 | € 18.960 | € 23.045 |
< 500 GT | 500–2000 GT | > 2000 GT | |
---|---|---|---|
Supply- en supportschip | |||
Eerste afgifte certificaat | € 8.852 | € 10.382 | € 12.000 |
Hernieuwing certificaat | € 580 | € 827 | € 942 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.794 | € 2.497 | € 2.727 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 5.429 | € 6.545 | € 7.469 |
Special purpose schip | |||
Eerste afgifte certificaat | € 9.850 | € 13.245 | € 19.298 |
Hernieuwing certificaat | € 580 | € 827 | € 942 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.794 | € 2.497 | € 2.727 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 5.927 | € 7.977 | € 11.117 |
MODU met voortstuwing | |||
Eerste afgifte certificaat | € 11.677 | € 18.382 | € 29.274 |
Hernieuwing certificaat | € 624 | € 1.073 | € 1.391 |
Overname met langlopende certificaten | € 2.090 | € 3.411 | € 4.049 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 6.989 | € 11.108 | € 16.872 |
MODU zonder voortstuwing | |||
Eerste afgifte certificaat | € 3.631 | € 5.750 | € 6.122 |
Hernieuwing certificaat | € 735 | € 1.362 | € 1.679 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.890 | € 3.146 | € 3.780 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 2.549 | € 4.659 | € 5.162 |
Hotelplatform | |||
Eerste afgifte certificaat | € 3.537 | € 5.658 | € 6.538 |
Hernieuwing certificaat | € 733 | € 1.257 | € 1.423 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.676 | € 2.726 | € 3.054 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 2.502 | € 4.298 | € 4.902 |
< 24 meter | > 24 meter | |
---|---|---|
Sleepboot | ||
Eerste afgifte certificaat | € 5.551 | € 7.863 |
Hernieuwing certificaat | € 580 | € 864 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.791 | € 2.363 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 3.777 | € 5.219 |
Personentender | ||
Eerste afgifte certificaat | € 6.060 | € 8.374 |
Hernieuwing certificaat | € 273 | € 559 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.180 | € 1.750 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 3.725 | € 5.168 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | ||
Eerste afgifte certificaat | € 5.266 | € 7.883 |
Hernieuwing certificaat | € 273 | € 559 |
Overname met langlopende certificaten | € 1.180 | € 1.750 |
Overname zonder langlopende certificaten | € 3.329 | € 4.922 |
b. Tarief onderzoek van niet-geklasseerde schepen en aannemersmateriaal
< 500 GT | > 500 GT | |
---|---|---|
Vrachtschip | ||
Hernieuwde afgifte | € 3.094 | € 4.382 |
Viseren certificaten | € 706 | € 1.160 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | ||
Hernieuwde afgifte | € 3.605 | € 4.891 |
Viseren certificaten | € 757 | € 1.212 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | ||
Hernieuwde afgifte | € 1.993 | € 3.162 |
Viseren certificaten | € 441 | € 875 |
Aannemersmateriaal zonder voorstuwing incl. bemand werken | ||
Hernieuwde afgifte | € 2.449 | € 3.719 |
Viseren certificaten | € 623 | € 1.107 |
Supply- en supportschip | ||
Hernieuwde afgifte | € 2.969 | € 4.371 |
Viseren certificaten | € 706 | € 1.161 |
< 24 meter | > 24 meter | |
---|---|---|
Sleepboot | ||
Hernieuwde afgifte | € 2.073 | € 3.155 |
Viseren certificaten | € 621 | € 856 |
Personentender | ||
Hernieuwde afgifte | € 1.870 | € 2.953 |
Viseren certificaten | € 552 | € 792 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | ||
Hernieuwde afgifte | € 1.746 | € 2.851 |
Viseren certificaten | € 552 | € 792 |
Tonnage of lengte | Aantal dagen | |
---|---|---|
a. Onderzoek eerste afgifte certificaat | ||
Passagiersschip | < 500 GT 500–2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 26 51 76 101 151 |
Vrachtschip | < 2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 13 29 37 51 |
Olietanker | < 2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 16 31 39 56 |
Chemicaliëntanker | < 2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 17 34 41 59 |
Olie/chemicaliëntanker | < 2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 19 36 44 61 |
Gastanker | < 2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 20 39 46 64 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT 500–2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 8 12 26 38 51 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | < 500 GT 500–2000 GT > 2000 GT | 6 7 7 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | < 500 GT 500–2000 GT 2000–6000 GT > 6000 GT vanaf 500 GT | 2 5 6 7 3 |
Supply- en supportschip | < 500 GT 500–2000 GT > 2000 GT | 12 16 18 |
Special purpose schip | < 500 GT 500–2000 GT > 2000 GT | 11 16 26 |
Modu met voortstuwing | < 500 GT 500–2000 GT > 2000 GT | 16 27 52 |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT 500–2000 GT > 2000 GT | 6 7 7 |
Hotelplatform | < 500 GT 500–2000 GT > 2000 GT | 4 6 7 |
Sleepboot | < 24 meter > 24 meter | 8 11 |
Personentender | < 24 meter > 24 meter | 8 12 |
Patrouille-,peil- en meetvaartuig | < 24 meter > 24 meter | 7 11 |
b. Onderzoek hernieuwing certificaat | ||
Passagiersschip | < 500 GT < 2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 2 4 5 6 11 |
Vrachtschip | < 6000 GT > 6000 GT | 3 4 |
Olietanker | < 2000 GT 2000–9000 GT > 9000 GT | 3 4 5 |
Chemicaliëntanker | < 2000 GT 2000–9000 GT > 9000 GT | 4 5 6 |
Olie/chemicaliëntanker | < 6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 5 6 7 |
Gastanker | < 2000 GT 2000–9000 GT > 9000 GT | 4 5 6 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 2000 GT > 2000 GT | 3 4 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | – | 3 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | – | 3 |
Supply- en supportschip | – | 3 |
Special purpose schip | – | 3 |
Modu met voortstuwing | < 2000 GT > 2000 GT | 4 5 |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT 500–6000 GT | 3 4 |
Hotelplatform | – | 3 |
Sleepboot | – | 3 |
Personentender | < 24 meter > 24 meter | 2 3 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | < 24 meter > 24 meter | 2 3 |
c. Onderzoek hernieuwing certificaat SI schepen | ||
Vrachtschip | – | 5 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT > 500 GT | 6 7 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | – | 2 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | 3 | |
Supply- en supportschip | – | 5 |
Sleepboot | < 24 meter > 24 meter | 4 5 |
Personentender | – | 4 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | – | 4 |
d. Onderzoek overname met langlopende certificaten | ||
Passagiersschip | < 500 GT < 2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 4 8 10 12 22 |
Vrachtschip | < 6000 GT > 6000 GT | 6 8 |
Olietanker | < 2000 GT 2000–9000 GT > 9000 GT | 6 8 10 |
Chemicaliëntanker | < 2000 GT 2000–9000 GT > 9000 GT | 8 10 12 |
Olie/chemicaliëntanker | < 6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 10 12 14 |
Gastanker | < 2000 GT 2000–9000 GT > 9000 GT | 8 10 12 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 2000 GT > 2000 GT | 6 8 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | – | 2 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | – | 4 |
Supply- en supportschip | – | 6 |
Special purpose schip | – | 6 |
Modu met voortstuwing | < 2000 GT > 2000 GT | 8 10 |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT 500–6000 GT | 6 8 |
Hotelplatform | – | 6 |
Sleepboot | – | 6 |
Personentender | < 24 meter > 24 meter | 4 6 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | < 24 meter > 24 meter | 4 6 |
e. Onderzoek overname zonder langlopende certificaten | ||
Geklasseerd passagiersschip | < 500 GT 500–2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 16 30 44 57 87 |
Vrachtschip | < 2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 10 18 23 30 |
Olietanker | < 2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 12 20 24 34 |
Chemicaliëntanker | < 2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 13 23 26 36 |
Olie/chemicaliëntanker | < 2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 15 25 29 38 |
Gastanker | < 2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 15 25 29 39 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | < 500 GT 500–2000 GT 2000–6000 GT 6000–9000 GT > 9000 GT | 8 10 18 24 30 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | < 500 GT > 500 GT | 2 3 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | – | 5 |
Supply- en supportschip | < 500 GT 500–2000 GT > 2000 GT | 10 12 13 |
Special purpose schip | < 500 GT 500–2000 GT > 2000 GT | 9 12 17 |
Modu met voortstuwing | < 500 GT 500–2000 GT > 2000 GT | 13 18 32 |
Modu zonder voortstuwing | < 500 GT 500–2000 GT > 2000 GT | 6 8 8 |
Hotelplatform | < 500 GT 500–2000 GT > 2000 GT | 6 6 7 |
Sleepboot | < 24 meter > 24 meter | 8 9 |
Personentender | < 24 meter > 24 meter | 7 10 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | < 24 meter > 24 meter < 500 GT 500–2000 GT | 6 9 |
f. Viseren certificaten SI schepen | ||
Vrachtschip | < 500 GT > 500 GT | 1 2 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing | – | 2 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | – | 1 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing, inclusief bemand werken | – | 2 |
Supply- en supportschip | < 500 GT > 500 GT | 1 2 |
Sleepboot | < 24 meter > 24 meter | 1 2 |
Personentender | – | 1 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | – | 1 |
g. Nieuwbouw vissersvaartuigen | ||
Niet geklasseerde vissersvaartuigen | < 24 meter > 24 meter | 14 22 |
Niet geklasseerde mosselvaartuigen | > 24 meter | 12 |
Geklasseerde vissersvaartuigen | > 24 meter | 18 |
h. Afgifte diploma of verklaring | ||
Verklaring bekendheid meldkamer met/zonder verklaring | – | 1 |
i. Overige werkzaamheden | ||
Afgifte NLS/COFCOS certificaat | – | 1 |
Aanpassing certificaat met onderzoek | – | 1 |
Afgifte verklaring met onderzoek | – | 1 |
Afgifte vrijstelling met onderzoek | – | 1 |
Intermediate survey COF gas- en chem. tankers | – | 2 |
Intermediate survey COFCOS suppliers | – | 1 |
Periodical survey VC uitrusting | – | 1 |
Visering van droogzetting SI-schepen schepen | – | 1 |
De onderhavige regeling vervangt de Regeling Nederlandse tarieven ingevolge de Schepenwet (Stcrt. 2004, 250) die per 1 januari 2006 is gewijzigd (Stcrt 2005, 247). Deze wijziging is ten onrechte niet in de Curaçaosche Courant en het Afkondigingsblad van Aruba gepubliceerd; met het vaststellen van deze regeling wordt daarin voorzien. Voor de toegankelijkheid is er voor gekozen de regeling waarin de tarieven zijn opgenomen die ingevolge de Schepenwet in rekening kunnen worden gebracht, opnieuw in zijn geheel vast te stellen. De tarieven in deze regeling zijn gelijk aan die van de eerdere wijziging per 1 januari 2006.
Zoals in de toelichting bij de Regeling Nederlandse tarieven ingevolge de Schepenwet is uiteengezet (Stcrt. 2004, 250), gaat het om tarieven die door de Inspectie Verkeer en Waterstaat in rekening kunnen worden gebracht voor diensten die ingevolge de Schepenwet worden verricht. De meeste van deze tarieven zijn op dit moment nog niet kostendekkend. De komende jaren wordt de kostendekkendheid ervan geleidelijk vergroot. De tariefsverhoging van 5% die met ingang van 1 januari 2006 van kracht is geworden voor diverse tariefregelingen van de Minister van Verkeer en Waterstaat, is ook in deze regeling gevolgd. Dit percentage van 5% is opgebouwd uit circa 2% inflatiecorrectie en 3% verbetering van de kostendekkingsgraad. De tarieven die naar huidig inzicht al kostendekkend zijn, zijn alleen met het inflatiepercentage verhoogd. Er wordt gebruik gemaakt van een rekenkundige afronding op gehele euro’s. Dat betekent dat sommige bedragen met een enkele tiende procent boven of onder de 5% zijn verhoogd.
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
K.M.H. Peijs
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2006-37-p17-SC73862.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.