Subsidie aan NGB voor uitvoering Programma Loopbaanoriëntatie voor Burgemeesters 2007

Het Nederlands Genootschap van Burgemeesters

T.a.v. de heer J.P. Rehwinkel

Postbus 30435

2500 GK Den Haag

Onderwerp: Subsidie aan NGB voor uitvoering Programma Loopbaanoriëntatie voor Burgemeesters 2007

Met referte aan uw subsidieaanvraag voor het ‘Plan van aanpak Loopbaanoriëntatie 2007’ bij brief van 8-12-2006, kan ik u het volgende berichten.

In uw brief verzoekt u om een bijdrage van € 150.000, - van mijn ministerie voor de uitvoering van een loopbaanoriëntatie programma voor burgemeesters in 2007. De inschrijving is gestart en u geeft aan dat met de uitvoering van het programma nu spoedig een begin zal worden gemaakt.

Ik ben bereid u een incidentele subsidie voor de uitvoering van dit programma te verlenen van maximaal € 150.000,-. De subsidie betreft de navolgende activiteiten:

1. Persoonlijk loopbaanprofiel

2. Loopbaanplus

3. Loopbaanplus met levenspartner

4. Mobiliteitsworkshops

5. Digitale ondersteuning.

De subsidie is bedoeld voor het verzorgen van faciliteiten, in het bijzonder trainingen en daaraan verwante activiteiten en instrumenten, voor burgemeesters die aangeven zich te willen oriënteren op de toekomst van hun loopbaan.

De subsidie bedraagt 100% van de totale kosten zoals begroot in het bij uw subsidie aanvraag gevoegde plan van aanpak. De uiteindelijke subsidie zal op basis van de daadwerkelijke gemaakte kosten worden vastgesteld met een maximum van € 150.000,-.

De uitvoering en de besteding van de middelen geschiedt conform het plan van aanpak, zoals dat is vervat in uw bovengenoemde brief.

Er zal een voorschot verleend worden ter hoogte van 80% van het toegekende subsidiebedrag. U kunt derhalve zo spoedig mogelijk een bedrag van € 120.000,- tegemoet zien, dat zal worden gestort op rekeningnummer 028.51.06.600 ten name van het Nederlands Genootschap van Burgemeesters onder vermelding van ‘Loopbaanoriëntatie Burgemeesters 2007’.

De subsidie zal binnen 3 maanden na afloop van de gesubsidieerde activiteiten worden vastgesteld op basis van een uiterlijk 1 oktober 2007 in te dienen einddeclaratie, welke is opgesteld conform de door u ingediende begroting en voorzien van een verklaring van een accountant. De einddeclaratie is tevens voorzien van een eindverslag, dat ten minste de navolgende gegevens dient te bevatten:

1. overzicht van de activiteiten die in de periode 2 januari tot en met 1 juni 2007 zijn uitgevoerd;

2. een evaluatie van het programma gebaseerd op de geanonimiseerde eindgesprekken met de deelnemers;

3. een overzicht van de daadwerkelijke gemaakte kosten met betrekking tot de voornoemde activiteiten.

Na ontvangst van de einddeclaratie met de accountantsverklaring en het eindverslag, volgt de eindafrekening van de resterende 20%.

Volledigheidshalve attendeer ik u erop, dat ik op grond van artikel 4:46 van de Algemene wet bestuursrecht bevoegd ben de subsidie op een lager bedrag vast te stellen indien u de aan de subsidie verbonden verplichtingen niet of niet in voldoende mate naleeft.

Als contactpersoon voor deze subsidie zal fungeren dhr. R.W.J. Smeets van de afdeling Kabinetszaken/ DGKB. Een afschrift van deze beschikking, die in de Staatscourant zal worden gepubliceerd, zal worden toegezonden aan het Georganiseerd Overleg Burgemeesters.

De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties,voor deze,
de directeur-generaal Koninkrijksrelaties en Bestuur,
L.A.M. van Halder.

Overeenkomstig de Algemene wet bestuursrecht kan tegen deze beschikking door een belanghebbende bezwaar worden gemaakt. Daartoe moet binnen 6 weken na de datum van verzending van deze beschikking een bezwaarschrift worden ingediend bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. In het bezwaarschrift moet worden aangegeven waarom de beschikking niet juist gevonden wordt. Bij het bezwaarschrift dient een kopie van deze beschikking en van eventuele andere op de zaak betrekking hebbende stukken te worden gevoegd.

Naar boven