Het Nederlands Genootschap van Burgemeesters
T.a.v. de heer J.P. Rehwinkel
Postbus 30435
2500 GK Den Haag
Onderwerp: Subsidie aan NGB voor uitvoering Programma Loopbaanoriëntatie
voor Burgemeesters 2007
Met referte aan uw subsidieaanvraag voor het ‘Plan van aanpak Loopbaanoriëntatie
2007’ bij brief van 8-12-2006, kan ik u het volgende berichten.
In uw brief verzoekt u om een bijdrage van € 150.000, - van mijn
ministerie voor de uitvoering van een loopbaanoriëntatie programma voor
burgemeesters in 2007. De inschrijving is gestart en u geeft aan dat met de
uitvoering van het programma nu spoedig een begin zal worden gemaakt.
Ik ben bereid u een incidentele subsidie voor de uitvoering van dit programma
te verlenen van maximaal € 150.000,-. De subsidie betreft de navolgende
activiteiten:
1. Persoonlijk loopbaanprofiel
2. Loopbaanplus
3. Loopbaanplus met levenspartner
4. Mobiliteitsworkshops
5. Digitale ondersteuning.
De subsidie is bedoeld voor het verzorgen van faciliteiten, in het bijzonder
trainingen en daaraan verwante activiteiten en instrumenten, voor burgemeesters
die aangeven zich te willen oriënteren op de toekomst van hun loopbaan.
De subsidie bedraagt 100% van de totale kosten zoals begroot in het bij
uw subsidie aanvraag gevoegde plan van aanpak. De uiteindelijke subsidie zal
op basis van de daadwerkelijke gemaakte kosten worden vastgesteld met een
maximum van € 150.000,-.
De uitvoering en de besteding van de middelen geschiedt conform het plan
van aanpak, zoals dat is vervat in uw bovengenoemde brief.
Er zal een voorschot verleend worden ter hoogte van 80% van het toegekende
subsidiebedrag. U kunt derhalve zo spoedig mogelijk een bedrag van €
120.000,- tegemoet zien, dat zal worden gestort op rekeningnummer 028.51.06.600
ten name van het Nederlands Genootschap van Burgemeesters onder vermelding
van ‘Loopbaanoriëntatie Burgemeesters 2007’.
De subsidie zal binnen 3 maanden na afloop van de gesubsidieerde activiteiten
worden vastgesteld op basis van een uiterlijk 1 oktober 2007 in te dienen
einddeclaratie, welke is opgesteld conform de door u ingediende begroting
en voorzien van een verklaring van een accountant. De einddeclaratie is tevens
voorzien van een eindverslag, dat ten minste de navolgende gegevens dient
te bevatten:
1. overzicht van de activiteiten die in de periode 2 januari tot en met
1 juni 2007 zijn uitgevoerd;
2. een evaluatie van het programma gebaseerd op de geanonimiseerde eindgesprekken
met de deelnemers;
3. een overzicht van de daadwerkelijke gemaakte kosten met betrekking
tot de voornoemde activiteiten.
Na ontvangst van de einddeclaratie met de accountantsverklaring en het
eindverslag, volgt de eindafrekening van de resterende 20%.
Volledigheidshalve attendeer ik u erop, dat ik op grond van artikel 4:46
van de Algemene wet bestuursrecht bevoegd ben de subsidie op een lager bedrag
vast te stellen indien u de aan de subsidie verbonden verplichtingen niet
of niet in voldoende mate naleeft.
Als contactpersoon voor deze subsidie zal fungeren dhr. R.W.J. Smeets
van de afdeling Kabinetszaken/ DGKB. Een afschrift van deze beschikking, die
in de Staatscourant zal worden gepubliceerd, zal worden toegezonden aan het
Georganiseerd Overleg Burgemeesters.
Overeenkomstig de Algemene wet bestuursrecht kan tegen deze beschikking
door een belanghebbende bezwaar worden gemaakt. Daartoe moet binnen 6 weken
na de datum van verzending van deze beschikking een bezwaarschrift worden
ingediend bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. In
het bezwaarschrift moet worden aangegeven waarom de beschikking niet juist
gevonden wordt. Bij het bezwaarschrift dient een kopie van deze beschikking
en van eventuele andere op de zaak betrekking hebbende stukken te worden gevoegd.