Bij besluit van 16 december 2002 heeft het bestuur van het College van
Beroep voor het bedrijfsleven een reglement verdeling van zaken vastgesteld.
Op 30 mei 2005 heeft het bestuur van het College van Beroep voor het bedrijfsleven
besloten het op 16 december 2002 vastgesteld reglement verdeling van zaken
in te trekken en te vervangen door het navolgende reglement.
Reglement verdeling van zaken
College van Beroep voor het bedrijfsleven
Het bestuur van het College van Beroep voor het bedrijfsleven,
Gelet op het bepaalde in het Bestuursreglement, betreffende de verdeling
van zaken;
Gehoord het advies van het medezeggenschapsorgaan;
Stelt het volgende vast:
1. Het College kent de secties I en II.
2. Deze secties zijn belast met de behandeling van beroepen voortvloeiend
uit de toepassing van wetgeving volgens de indeling, zoals aangegeven op een
ter griffie van het College gedeponeerde en door het bestuur vastgestelde
lijst. Van deze indeling kan, in geval van capaciteitsproblemen bij een van
beide secties, worden afgeweken.
3. De toedeling van zaken binnen de secties geschiedt onder verantwoordelijkheid
van de sectievoorzitter aan kamers die in beginsel worden samengesteld aan
de hand van criteria als beschikbaarheid en bekendheid met het onderwerp of
de zaak.
4. Verzoeken om voorlopige voorziening worden hetzij behandeld door de
vice-presidenten hetzij in overleg met de sectievoorzitters toegedeeld aan
door het bestuur hiervoor aangewezen leden van het College. Deze leden zijn
in beginsel verbonden aan de sectie die ook de hoofdzaak zal behandelen.
5. Zaken die op formele gronden worden afgedaan met toepassing van artikel
8:54 van de Algemene wet bestuursrecht worden behandeld door een daarvoor
aangewezen raadsheer of vice-president. De hiertegen ingediende verzetten
worden behandeld door een andere, daarvoor aangewezen raadsheer of vice-president.
6. Leden van ieder der secties kunnen in voorkomend geval verzoeken om
wraking of verschoning van leden van de eigen en de andere sectie behandelen.
7. Vanaf 10 dagen voor een zitting wordt aan de procespartijen desgevraagd
mededeling gedaan van de naam van de raadsheren, aan wie de behandeling van
hun zaak is opgedragen. Voorts worden de namen bekendgemaakt door ophanging
van de rollijst bij de ingang van de zittingszaal.
Aldus gedaan op 30 mei 2005.