Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | Staatscourant 2004, 50 pagina 13 | Overig |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | Staatscourant 2004, 50 pagina 13 | Overig |
Regeling van de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van 3 maart 2004, nr. UAW/2004/15563, houdende de inrichting van de Directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving alsmede de toedeling van taken en vertegenwoordigingsbevoegdheden van de directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving (Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving 2004)
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
Gelet op de artikelen 3, onder k, en 11 van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directoraat-generaal Arbeidsverhoudingen en Internationale Betrekkingen 2004;
Besluit:
Organisatie en taken directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving
De directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving bestaat uit:
a. de afdeling Cao Onderzoek en Beleidsinformatie;
b. de afdeling Registratie, Beheer en Informatie;
c. de afdeling Collectieve Arbeidsvoorwaarden.
Het hoofd van de afdeling Cao Onderzoek en Beleidsinformatie is verantwoordelijk voor:
a. het instellen van onderzoeken naar ontwikkelingen met betrekking tot collectieve arbeidsovereenkomsten;
b. het genereren van beleidsinformatie ten aanzien van de overige uitvoeringstaken die tot de taak van de directie behoren.
1. Het hoofd van de afdeling Registratie, Beheer en Informatie is verantwoordelijk voor:
a. het registreren van collectieve arbeidsovereenkomsten als bedoeld in artikel 4 van de Wet op de loonvorming;
b. de registratie van verzoeken om algemeen verbindendverklaring als bedoeld in de Wet op het algemeen verbindend en het onverbindendverklaren van bepalingen van collectieve arbeidsovereenkomsten;
c. de registratie van verzoeken tot verplichtstelling van bedrijfstakpensioenfondsen en beroepspensioenfondsen als bedoeld in de Wet verplichte deelneming in een bedrijfstakpensioenfonds 2000, respectievelijk de Wet betreffende verplichte deelneming in een beroepspensioenregeling;
d. het innemen van meldingen als bedoeld in de Wet melding collectief ontslag;
e. de telefonische informatieverstrekking als mede de inname van verzoeken om toepassing van de ontheffing als bedoeld in artikel 8, derde lid Buitengewoon Besluit Arbeidsverhoudingen 1945.
2. Het hoofd van de afdeling Registratie, Beheer en Informatie is voorts verantwoordelijk voor alle interne processen betreffende de bedrijfsvoering van de Directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving, waaronder de management-, administratieve-, secretariële-, personele-, en financiële ondersteuning, automatisering, managementinformatievoorziening en huisvesting.
Het hoofd van de afdeling Collectieve Arbeidsvoorwaarden is verantwoordelijk voor:
a. het behandelen van aanvragen om bepalingen van collectieve arbeidsovereenkomsten algemeen verbindend of onverbindend te verklaren;
b. de informatieverstrekking omtrent de ontwikkelingen in afzonderlijke collectieve arbeidsovereenkomsten;
c. het behandelen van aanvragen om vaststelling van een regeling als bedoeld in artikel 6, eerste lid, van de Wet op de loonvorming;
d. het behandelen van aanvragen voor het verplichtstellen van bedrijfstakpensioenfondsen als bedoeld in de Wet verplichte deelneming in een bedrijfstakpensioenfonds 2000 danwel tot wijziging, intrekking of gedeeltelijke intrekking of ontheffing van ingevolge die wet verplicht gestelde bedrijfstakpensioenfondsen alsmede het behandelen van aanvragen om individuele vrijstellingen;
e. het behandelen van aanvragen voor het verplichtstellen van beroepspensioenregelingen als bedoeld in de Wet betreffende verplichte deelneming in een beroepspensioenregeling, alsmede de afgifte van verklaringen van geen bezwaar ingevolge deze wet;
f. het periodieke toetsen van gegevens betreffende de representativiteit van contractpartijen van verplicht gestelde bedrijfstakpensioenfondsen;
g. het behandelen van verzoeken om toepassing van de ontheffing als bedoeld in artikel 8, derde lid, van het Buitengewoon Besluit Arbeidsverhoudingen 1945;
h. het behandelen van verzoeken om toepassing van artikel 6, derde lid, van de Wet melding collectief ontslag.
Bij afwezigheid of verhindering van de directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving worden voor de duur van de afwezigheid of verhindering, diens taken en bevoegdheden waargenomen door het als plaatsvervangend directeur aangewezen afdelingshoofd.
Aan de hoofden, bedoeld in de artikelen 2 tot en met 4, wordt mandaat en machtiging verleend met betrekking tot:
a. het nemen van besluiten over en het vaststellen en ondertekenen van stukken die betrekking hebben op de personeelsaangelegenheden ten behoeve van de eigen organisatorische eenheid voorzover het betreft:
1°. het opmaken, niet zijnde vaststellen, van beoordelingen;
2°. het houden van manager–medewerkergesprekken;
3°. verlof;
4°. kleine beloningen, niet zijnde gratificaties, onder gelijktijdige mededeling daarvan aan de directeur;
b. het afdoen van stukken, met uitzondering van stukken waarvan, gelet op het belang daarvan, redelijkerwijze kan worden vermoed, dat deze door de directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetging moeten worden afgedaan.
Het hoofd van de afdeling Registratie, Beheer en Informatie is gevolmachtigd tot het verrichten van de volgende privaatrechtelijke rechtshandelingen:
a. het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot het inhuren van uitzendkrachten ten behoeve van de directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving;
b. het aangaan van overeenkomsten voor het opleiden van medewerkers van de directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving welke voortvloeien uit het vastgestelde opleidingsplan van de directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving;
c. het afsluiten van koopovereenkomsten met betrekking tot kantoorbenodigdheden, reisbescheiden en waardebonnen ten behoeve van de directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving tot een maximum van € 5.000,– per overeenkomst.
Doorverlening van mandaat, machtiging en volmacht is slechts toegestaan na voorafgaande schriftelijke toestemming van de directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving.
1. Deze regeling treedt in werking met ingang van de tweede dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst en werkt terug tot en met 1 februari 2004.
2. Deze regeling wordt aangehaald als: Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving 2004.
Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
Den Haag, 3 maart 2004.
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
namens deze:de directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving,
M.H.M. van der Goes.
Per 1 januari is een aantal uitvoerende taken van de Arbeidsinspectie op het gebied van de arbeidsverhoudingenwetgeving samengebracht in een nieuwe directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving. Deze nieuwe directie wordt gepositioneerd binnen het directoraat-generaal Arbeidsverhoudingen en Internationale Betrekkingen. Het onderhavige besluit legt de organisatie van de directie Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaarden vast alsmede de daarbinnen geldende mandaten, volmachten en machtigingen.
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
namens deze:de directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving,
M.H.M. van der Goes
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2004-50-p13-SC64031.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.