Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | Staatscourant 2004, 177 pagina 25 | Overig |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | Staatscourant 2004, 177 pagina 25 | Overig |
Regeling van de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van 10 augustus 2004, nr. ASEA/2004/42696, houdende de inrichting van de directie Algemene Sociaal-Economische Aangelegenheden alsmede doorverlening van vertegenwoordigingsbevoegdheden van de directeur Algemene Sociaal-Economische Aangelegenheden (Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directie Algemene Sociaal-Economische Aangelegenheden 2004)
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
Gelet op artikel 3, eerste lid, onder k, en artikel 11 van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directoraat-generaal Arbeidsverhoudingen en Internationale Betrekkingen 2004;
Besluit:
In deze regeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder ASEA: de directie Algemene Sociaal-Economische Aangelegenheden van het ministerie.
Organisatie en taken afdelingen
De directie ASEA bestaat uit de volgende afdelingen:
a. de afdeling Algemeen Economische Vraagstukken;
b. de afdeling Lonen en Inkomensvraagstukken;
c. het Bureau Bedrijfsvoering.
Het hoofd van de afdeling Algemeen Economische Vraagstukken is verantwoordelijk voor de volgende algemene taken:
a. het algemeen economisch, inkomens-, budgettair- en fiscaalbeleid en de relatie met het werkgelegenheidsbeleid;
b. het internationale algemeen economische beleid;
c. de economische analyse van de verzorgingsstaat;
d. de economische aspecten van premie- en belastingheffing;
e. het beleid ten aanzien van de economische structuur (Centraal Economische Commissie, Commissie Economische Aangelegenheden, Interdepartementale Commissie Ruimtelijke Economie, milieu, technologie) in relatie met het werkgelegenheids- en inkomensbeleid;
f. de coördinatie van de advisering rond markt- en ordeningsvraagstukken.
Het hoofd van de afdeling Lonen en Inkomensvraagstukken is verantwoordelijk voor de volgende algemene taken:
a. het niveau van het minimumloon en de koppeling van de uitkeringen daaraan;
b. het beleid met betrekking tot de ontwikkelingen in de primaire, secundaire en tertiaire inkomenssfeer en de relatie inkomen en werkgelegenheid;
c. de zorg voor de inkomenskengetallen (koopkracht, armoedeval, marginale druk) die de effecten van beleidsmaatregelen en de ontwikkelingen van jaar tot jaar in beeld brengen;
d. het beleid met betrekking tot de loonkostenontwikkeling;
e. de coördinatie van de voorbereiding van vergaderingen van de Raad voor het Sociaal-Economisch en Inkomensbeleid (adjunct-secretariaat RSEIB);
f. de coördinatie van extern onderzoek binnen het directoraat-generaal Arbeidsverhoudingen en Internationale Betrekkingen;
g. de algemene vraagstukken van het stelsel van de gezondheidszorg, mede in relatie met het inkomens- en werkgelegenheidsbeleid.
Bij afwezigheid of verhindering van de directeur van ASEA worden, voor de duur van de afwezigheid of verhindering, diens taken en bevoegdheden waargenomen door het afdelingshoofd dat is aangewezen als plaatsvervangend directeur door de directeur ASEA.
1. Deze regeling treedt in werking met ingang van de tweede dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst en werkt terug tot en met 1 januari 2004.
2. Deze regeling wordt aangehaald als: Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directie Algemene Sociaal-Economische Aangelegenheden 2004.
Deze regeling zal in de Staatscourant worden geplaatst.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2004-177-p25-SC66542.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.