32 660 Structuurvisie Infrastructuur en Ruimte

Nr. 7 MOTIE VAN DE LEDEN SLOB EN GRASHOFF

Voorgesteld 28 april 2011

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende, dat de Nationale Markt- en Capaciteitsanalyse, de op te stellen beleids- en structuurvisie Infrastructuur & Milieu en het daaraan gekoppelde geactualiseerde MIRT-projectboek mede zijn gebaseerd op de WLO-scenario's, verkeersmodellen en op beleidsuitgangspunten zoals streefwaarden voor de kwaliteit van de mobiliteit;

overwegende, dat de ruimtelijke en infrastructurele opgaven fors hoger zijn dan de beschikbare middelen, dat scherpe prioritering noodzakelijk is en dat daarom voldoende inzicht nodig is in de gevoeligheid van de verkeersmodellen voor de verschillende inputfactoren;

verzoekt de regering in de beleids- en structuurvisie Infrastructuur & Milieu een gevoeligheidsanalyse op te nemen van de relevante inputfactoren waarbij in ieder geval in wordt gegaan op de effecten van:

  • lagere streefwaarden voor de snelheid op de hoofdverbindingsassen in de spits, en

  • scenario's met hogere olieprijzen (100, 150 en 200 dollar per olievat),

en gaat over tot de orde van de dag.

Slob

Grashoff

Naar boven