Vaststelling van het Besluit Reglement onderzoek schepen op de Rijn 1995

Verbetering

Op blz. 148, artikel 22.02, dient het derde lid, aanhef, als volgt te luiden:

3. Benaderingsformule voor KM

Indien geen carènediagram ter beschikking is, kan voor de berekening volgens het tweede lid en artikel 22.03, tweede lid, de waarde van KM met behulp van bijvoorbeeld de onderstaande benaderingsformules worden berekend:

Op blz. 159, artikel 23.12, eerste lid, dient het gestelde in onderdeel 2 van de tabel als volgt te luiden:

Groepen naar toegestane aantal passagiersBemanningsledenAantal bemanningsleden bij exploitatiewijze
A1A2B
2. van 76 tot en met 250 schipper122
personenstuurman
 volmatroos
 matroos1
 lichtmatroos1212
 machinist
 matroos-motordrijver1111

In artikel 24.02, tweede lid, tabel van overgangsbepalingen, dienen ten aanzien van de volgende bepalingen de betreffende regel in de tabel als volgt te luiden:

op blz. 162; Hoofdstuk 3

ArtikelInhoudTermijn en voorwaarden
3.03, lid 5, 2° alineaBewaking op afstand van deuren in het hekschotN.V.O.

op blz. 164; Hoofdstuk 9

ArtikelInhoudTermijn en voorwaarden
9.01, lid 1, tweede zinBenodigde bescheiden voorleggen aan de Commissie van DeskundigenN.V.O.

op blz. 166; Hoofdstuk 15

ArtikelInhoudTermijn en voorwaarden
15.07, lid 2, onder cVeilige gebied van trappen onder het hoofddekN.V.O.

op blz. 167; Hoofdstuk 20

ArtikelInhoudTermijn en voorwaarden
20.01Artikelen 7.01, tweede lid, 8.05, elfde lid, en 8.08Gelden niet voor zeeschepen die niet zijn bestemd voor het vervoer van goederen in de zin van het ADNR en waarvan de kiel is gelegd vóór 1 oktober 1987
20.02, lid 2Bewakings- en controlesysteem volgens MARPOLEén jaar

's-Gravenhage, 5 september 1996

De Minister van Justitie,

W. Sorgdrager

Naar boven