Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant,
Overwegende dat Gedeputeerde Staten op 9 november 2021 hebben besloten tot digitale vervanging van nader geduide series papieren archiefbescheiden door digitale reproducties;
Overwegende dat de algemeen directeur in mandaat namens Gedeputeerde Staten op 15 september 2022, 5 juli 2024 en op 2 juni 2025 heeft besloten tot digitale vervanging van nader geduide series papieren archiefdossiers met archiefbescheiden door digitale reproducties; als uitvloeisel van het eerder genomen besluit van Gedeputeerde Staten op 9 november 2021;
Overwegende dat na uitvoering van een gecontroleerd digitaliseringsproces tot het daadwerkelijk vernietigen van de papieren archiefdossiers met archiefbescheiden wordt overgegaan; als uitvloeisel van het besluit van 9 november 2021;
Besluiten:
Bezwaar
Is dit besluit aan u gericht en bent u het er niet mee eens, dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Is het besluit niet rechtstreeks aan u gericht en bent u het er niet mee eens, dan kunt u alleen een bezwaarschrift indienen als het besluit directe gevolgen voor u heeft. Verstuur uw bezwaarschrift binnen 6 weken na de verzenddatum van het besluit.
U kunt uw bezwaarschrift op 2 manieren indienen:
- •
Digitaal. Op www.brabant.nl/bezwaar vindt u de link ‘Bezwaar indienen’. U heeft hiervoor een digitale handtekening nodig (DigiD of eHerkenning).
- •
Per post. Stuur uw bezwaarschrift naar:
Het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant
Secretariaat van de hoor- en adviescommissie
Postbus 90151
5200 MC te ‘s-Hertogenbosch
In het bezwaarschrift zet u:
- •
- •
de datum, het kenmerk en een omschrijving van het besluit;
- •
de reden waarom u het niet eens bent met ons besluit;
- •
de datum van uw bezwaarschrift en uw handtekening;
- •
maakt u namens iemand anders bezwaar? Stuur dan een machtiging mee.
Voeg ook een kopie toe van het besluit waarmee u het niet eens bent. Op deze manier kunnen wij uw bezwaarschrift beter in behandeling nemen.
Kunt u ons ook uw telefoonnummer en e-mailadres geven? Zo kunnen wij samen met u de beste aanpak van de behandeling van uw bezwaar bespreken. U kunt het secretariaat van de hoor- en adviescommissie bereiken via telefoonnummer (073) 680 83 04, faxnummer (073) 680 76 80 en e-mailadres bezwaar@brabant.nl.
Aan het indienen van een bezwaar zijn geen kosten verbonden.
Voorlopige voorziening
Als u een bezwaarschrift indient, dan heeft dit geen schorsende werking. Dat betekent dat het besluit geldt zolang uw bezwaarschrift in behandeling is. Het kan zijn dat u dit niet wilt. Bijvoorbeeld omdat het besluit onherstelbare gevolgen voor u heeft. U kunt gelijktijdig met of na het indienen van een bezwaarschrift een verzoek om een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van Rechtbank Oost-Brabant, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA 's Hertogenbosch.
Er zijn kosten verbonden aan het vragen om een voorlopige voorziening (griffierecht).