Kragten BV te Herten heeft, namens gemeente Land van Cuijk te Boxmeer, op 27 oktober 2025 bij de Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant een melding ingediend ingevolge van artikel 28, lid 1 Wbb, voor het instemmen met het deelsaneringsplan op de locatie Burgemeester Verkuijlstraat 87/ Spoorstraat 2 in Boxmeer (gemeente Land van Cuijk), NB075600024.
Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant hebben de Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant gemandateerd en gemachtigd voor het afhandelen van deze procedure.
In de beschikking besluiten Gedeputeerde Staten het volgende:
- 1.
er wordt ingestemd met het deelsaneringsplan
- 2.
het tijdstip waarbinnen dient te worden begonnen met de sanering
- 3.
er zijn gebruiksbeperkingen op de locatie van toepassing
- 4.
er zijn voorschriften aan de sanering verbonden
De beschikking en bijbehorende stukken liggen vanaf 22 december 2025 gedurende zes weken ter inzage bij de Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant en bij de gemeente Land van Cuijk.
Voor locatie, tijdstippen en dagen waarop u de stukken bij de gemeente in kunt zien, verwijzen wij naar de website van de gemeente.
Tevens kunt u dit besluit en de bijbehorende stukken digitaal bekijken via het digitale publicatieblad op officielebekendmakingen.nl. De documenten hangen als ‘Bekijk documenten’ aan deze publicatie (zie linker kolom). Indien u vragen of opmerkingen hebt, kunt u contact opnemen met de behandelaar op telefoonnummer 088 369 0369.
Bezwaar
Bezwaren tegen dit besluit kunnen binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit worden ingediend bij:
Het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant
het secretariaat van de hoor- en adviescommissie
Postbus 90151
5200 MC ’s-Hertogenbosch
Wij vragen u om op de linkerbovenhoek van de envelop het woord "bezwaarschrift" te vermelden.
Het bezwaarschrift moet zijn voorzien van een handtekening, naam en adres van de indiener, de dagtekening en ons kenmerk van het besluit. Ook dient u een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar gericht is en de gronden van het bezwaar hierin op te nemen.
U kunt het secretariaat van de Hoor- en adviescommissie bereiken via telefoonnummer 073 - 6808304, faxnummer 073 - 6807680 en e-mailadres bezwaar@brabant.nl.
Bovenstaand besluit treedt in werking, ook al wordt een bezwaarschrift ingediend. Het is daarom mogelijk om gelijktijdig met of na het indienen van een bezwaarschrift een zogenaamde “voorlopige voorziening” te vragen bij:
De voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State
Postbus 20019
2500 EA Den Haag
Een voorlopige voorziening is in feite het nemen van een tijdelijke maatregel, bijvoorbeeld het schorsen van het besluit gedurende de tijd die nodig is om de bezwaren te behandelen en daarop een besluit te nemen. Voorwaarde om zo’n voorlopige voorziening te vragen is, dat er sprake is van spoedeisend belang.
Voor het vragen van een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.