Provinciaal blad van Zeeland
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zeeland | Provinciaal blad 2024, 7170 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zeeland | Provinciaal blad 2024, 7170 | ander besluit van algemene strekking |
Besluit van gedeputeerde staten van Zeeland houdende wijziging van het Algemeen subsidiebesluit Zeeland 2023
Besluit van gedeputeerde staten van Zeeland van 14 mei 2024, nummer 416399, houdende wijziging van het Algemeen subsidiebesluit Zeeland 2023.
Gedeputeerde staten van Zeeland,
overwegende dat het wenselijk is de bijzondere bepalingen voor verstrekking van subsidie ten behoeve van de ontwikkeling van mobiliteitshubs in Zeeland 2022-2024, opgenomen in hoofdstuk 27 van het Algemeen subsidiebesluit Zeeland 2023, te wijzigen in verband met enkele technische en inhoudelijke wijzigingen;
besluiten vast te stellen de navolgende wijziging van het Algemeen subsidiebesluit Zeeland 2023:
Hoofdstuk 27 van het Algemeen subsidiebesluit Zeeland 2023 wordt als volgt gewijzigd:
Artikel 27.1.1 komt te luiden:
Artikel 27.1.1 Begripsbepalingen
In dit hoofdstuk wordt verstaan onder:
Artikel 27.1.2 komt te luiden:
Artikel 27.1.2 Algemene subsidievoorwaarden
Subsidie wordt alleen verstrekt wanneer:
Artikel 27.1.3 komt te luiden:
Artikel 27.1.3 Verplichtingen subsidieontvanger
De subsidieontvanger is verplicht voor het regelen van de exploitatie en het beheer en onderhoud van een halte of hub tot vijf jaar na de datum van vaststelling van de subsidie.
Artikel 27.1.6 komt te luiden:
Artikel 27.1.6 Aantal halte of hub
Gedurende het tijdvak 2022-2024 wordt subsidie verleend voor maximaal vier regionale hubs, zes reguliere hubs en de benodigde nieuwe haltes voor het nieuwe busplan.
Artikel 27.2.3 komt te luiden:
Artikel 27.2.3 Aanvullende weigeringsgrond
In aanvulling op het bepaalde in artikel 27.1.4, zullen gedeputeerde staten de subsidie weigeren als het niet aannemelijk is dat de realisatie van een nieuwe halte binnen twee jaar en een nieuwe hub binnen drie jaar na indiening van de aanvraag om subsidie is afgerond.
Artikel 27.2.4 komt te luiden:
Artikel 27.2.4 Indieningsvereisten
Artikel 27.2.5 komt te luiden:
Artikel 27.2.5 Hoogte van de subsidie
Het subsidiebedrag bedraagt maximaal 50% van de subsidiabele kosten tot een maximum van:
Paragraaf 27.3 met de artikelen 27.3.1 tot en met 27.3.7 vervalt.
De toelichting op hoofdstuk 27 van het Algemeen subsidiebesluit Zeeland 2023 komt te luiden:
Toelichting op hoofdstuk 27 Tijdelijke subsidieregeling Realisatie mobiliteitshubs Zeeland 2022-2024
Volgend uit de Regionale Mobiliteitsstrategie heeft Gedeputeerde Staten de subsidieregeling realisatie mobiliteitshubs Zeeland 2022-2024 vastgesteld. Er wordt subsidie verstrekt voor de versnelling van de realisatie van nieuwe haltes en hubs. Met de regeling beoogt de provincie om voor 2025 minimaal twaalf hubs en de benodigde nieuwe haltes voor het nieuwe busplan gerealiseerd te krijgen.
De regeling kent 3 paragrafen. In de eerste paragraaf staan de algemene bepalingen. In de tweede paragraaf staat de verdere specificering voor de realisatie van nieuwe haltes en hubs.
Een subsidieaanvraag kan ingediend worden als Gedeputeerde Staten de openstellingsperiode en het subsidieplafond hebben vastgesteld. Aanvragen kunnen gedaan worden via een digitaal aanvraagformulier dat op www.zeeland.nl is te vinden. Via dit digitale formulier kunnen documenten als een plan van aanpak, begroting, plannen en kopieën van offertes worden geüpload. Ook een begroting is belangrijk, om te kunnen oordelen of voldaan wordt aan de cofinancieringsvereisten. Een planning is nodig om te kunnen oordelen of de activiteit tijdig gereed kan zijn en op tijd afgerekend kan worden.
Binnen de regeling worden verschillende typen hubs onderscheiden. Met betrekking tot de realisatie van hubs zijn dat: halte, reguliere hub en regionale hub. De verschillende typen beschrijvenverschillende omvang en functie van de locaties. Daarnaast wordt binnen de regeling een halte omschreven als een herkenbare plek die deel uitmaakt van een gestrekte buslijn, waar de reiziger kan opstappen op de grote bus. Met het strekken van een buslijn wordt het aanpassen van een bestaande
lijnbusroute bedoeld, waarmee de lijndienst tijdwinst boekt of een wijk of dorpskern ontziet, zoals omschreven in de regionale mobiliteitsstrategie.
Subsidie kan worden aangevraagd door Zeeuwse gemeenten voor het realiseren van een nieuwe halte of een hub. Subsidie is alleen mogelijk als de subsidiabele activiteiten passen in de Regionale mobiliteitsstrategie Zeeland. De realisatie van de halte dient binnen twee jaar na indiening van de aanvraag om subsidie te zijn afgerond, voor een hub is dit drie jaar. De landelijk identiteit voor de aanduiding van hublocaties is onderdeel van de hubontwikkeling. Nieuwe locaties en uitbreiding van bestaande locaties dienen met gemeente en provincie te zijn afgestemd.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2024-7170.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.