Instructies van de directie bij het Organisatiebesluit provincie Drenthe 2023

De directie van de provincie Drenthe;

 

gelet op de Provinciewet, de Algemene wet bestuursrecht en het Organisatiebesluit provincie Drenthe 2023;

 

BESLUIT:

  • 1.

    vast te stellen de Instructies van de directie bij het Organisatiebesluit provincie Drenthe 2023, Overzicht interne ondermandaten en Vertegenwoordiging in rechte;

  • 2.

    per datum van inwerkingtreding van dit besluit, het besluit van 13 juni 2023, kenmerk 2023000909, Provinciaal Blad nummer 7386 van 2023, in te trekken;

  • 3.

    dat dit besluit in werking treedt met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Provinciaal Blad waarin dit besluit wordt geplaatst.

Instructies van de directie bij het Organisatiebesluit provincie Drenthe 2023

 

1. Algemeen

Vooraf

Overal waar in deze instructies termen staan als ‘hij’ of ‘zijn’ kan natuurlijk ook worden gelezen ‘zij’ of ‘haar’.

 

Ambtelijk mandaat

In het Organisatiebesluit is een ambtelijk mandaat opgenomen, waardoor Gedeputeerde Staten (GS) niet alle beslissingen zelf hoeven te nemen. Bepaalde, vooral routinematige besluiten kunnen worden genomen door gemandateerden. Dit ambtelijke mandaat heeft gevolgen voor de ondertekening van stukken. In deze Instructies wordt uitgelegd hoe en door wie stukken moeten worden ondertekend.

 

Begrenzing beslissingsbevoegdheid tot het aangaan van verplichtingen

Het komt voor dat op zich routinematige besluiten grote financiële transacties tot gevolg hebben. De hoogte van de financiële transactie kan een reden zijn om besluitvorming hierover op een hoger hiërarchisch niveau te laten plaatsvinden. Daarom wordt het mandaat aan de themamanagers voor beslissingen die leiden tot een verplichting beperkt tot een maximum van € 1.000.000,-- per aangegane verplichting.

Dit betekent dat bij beslissingen die een bedrag van € 1.000.000,-- te boven gaan, de domeinmanager ondertekent.

 

Voor het uitzetten en aantrekken van gelden met inachtneming van de Nota financiering provincie Drenthe 2020 is de themamanager FPC bevoegd tot een bedrag van € 5 miljoen. Voor bedragen boven de € 5 miljoen is voorafgaand toestemming nodig van de domeinmanager.

 

Subsidies

Alle aanvragen voor een incidentele subsidie of subsidieaanvragen die politiek-bestuurlijk gevoelig liggen, worden aan GS ter besluitvorming voorgelegd. In gevallen waarin GS in vergadering al hebben ingestemd met de ontvanger, de periode, het bedrag en het doel van de subsidie, kan de verlening van de incidentele subsidie in (onder)mandaat plaatsvinden. Het voorgaande geldt ook indien het subsidies betreft in het kader van samenwerking met andere partijen, waarbij de provincie Drenthe als penvoerder optreedt1.

De met de verstrekking van incidentele subsidies samenhangende besluiten, zoals het (lager) vaststellen, wijzigingen en terugvorderingen van verstrekte incidentele subsidies is de bevoegdheid van de themamanager Inkoop & Subsidies. Voor incidentele subsidieverleningen geldt dat de verantwoordelijk budgethouder daarmee heeft ingestemd en zo nodig afstemming heeft plaatsgevonden met de verantwoordelijk beleidsmedewerkers en (deel)projectleiders.

 

Bij (onder)mandaat aan medewerkers geldt dat alle besluiten met betrekking tot subsidies door minimaal twee medewerkers moeten worden beoordeeld (4 ogen principe).

2. Concernlijn ondertekening stukken

Aanhef

Evt. titel(s)

Initialen

Achternaam

Evt. titel(s)

Toelichting

Er vindt geen aanduiding plaats van mevrouw of de heer.

Toelichting

Altijd vermelding van titel(s) als de desbetreffende persoon deze heeft.

 

Op deze plek komt de eventuele titel te staan als het gebruikelijk is de desbetreffende titel vóór de naam te plaatsen.

 

Bijvoorbeeld dr., drs., ir., mr.

(Rekening moet worden gehouden met de mogelijkheid dat een persoon meerdere titels heeft.)

Toelichting

Alleen initialen gebruiken, met puntjes daartussen en dus bijvoorbeeld niet de voornaam volledig tussen haakjes erbij vermelden.

Toelichting

Als er een dubbele achternaam is (bijvoorbeeld na een huwelijk), wordt de volledige, dubbele achternaam vermeld voor zover de desbetreffende persoon die zelf hanteert.

Toelichting

Altijd vermelding van titel(s) als de desbetreffende persoon deze heeft.

 

Op deze plek komt de eventuele titel te staan als het gebruikelijk is de desbetreffende titel achter de naam te plaatsen.

 

Bijvoorbeeld BA, BSc, MA, MSc, bc.

(Rekening moet worden gehouden met de mogelijkheid dat een persoon meerdere titels heeft.)

 

N.B.

Bij de adressering en de aanhef van een stuk (zoals een brief) wordt of worden, voor zover bekend, ook de eventuele titel(s) van de geadresseerde vermeld.

 

Ondertekening

Onderscheid kan worden gemaakt tussen de ondertekening van stukken die van GS uitgaan:

  • 1.

    op grond van beslissingen die door GS zelf zijn genomen of

  • 2.

    op grond van beslissingen die in mandaat zijn genomen.

Ad 1. Beslissingen door GS genomen

Volgens de Provinciewet moeten de stukken die van GS uitgaan op grond van beslissingen die door GS zelf zijn genomen (dus niet in mandaat), worden ondertekend door de CvdK als voorzitter van GS en altijd worden meeondertekend door de (plaatsvervangend) secretaris. De ondertekening van stukken die uitgaan van GS geschiedt dan als volgt:

  • 1.

    door de CvdK of bij zijn afwezigheid door een van de gedeputeerden in de hoedanigheid van voorzitter van GS en

  • 2.

    door de provinciesecretaris of bij zijn afwezigheid door de plaatsvervangend secretaris in de hoedanigheid van secretaris van GS.

Uitzondering

In de gevallen waarin de CvdK en de gedeputeerden niet in de gelegenheid zijn de uitgaande stukken te ondertekenen, heeft de CvdK op grond van artikel 20, lid 5, van het Organisatiebesluit de ondertekening opgedragen aan de (plaatsvervangend) secretaris. De secretaris tekent dan alleen.

Onder dergelijke stukken staat alleen de aanduiding ‘secretaris’ met de naam van de secretaris of zijn plaatsvervanger.

 

Ad 2. Beslissingen in mandaat genomen

De ondertekening van stukken die uitgaan van GS op grond van beslissingen die in mandaat zijn genomen, geschiedt als volgt

 

1. Ondertekening door domeinmanager/themamanager of stafmanager

Gedeputeerde Staten van Drenthe,

namens dezen,

 

<handtekening bevoegd manager>

 

<naam manager,>

Functienaam domein-/thema-/stafmanager

<naam domein/thema/staf voluit>

 

2. Ondertekening door de (algemeen) directeur

Als stukken ondertekend worden door de (algemeen) directeur geldt een soortgelijke opzet. De ondertekening ziet er dan als volgt uit:

 

Gedeputeerde Staten van Drenthe,

namens dezen,

 

<handtekening (algemeen) directeur>

 

<naam (algemeen) directeur,>

(algemeen) directeur

 

Ook bij vervanging van de (algemeen) directeur door een domeinmanager wordt onder het stuk het voorgaande vermeld. De domeinmanager zet dan op het stuk zijn handtekening bij de naam van de (algemeen) directeur, met daarbij de aanduiding ’b.a.’ (bij afwezigheid).

 

3. Ondertekening door ambtelijk opdrachtnemer, niet zijnde themamanager of stafmanager

Ondertekening van stukken met betrekking tot ambtelijke opdrachten gebeurt namens GS, indien van toepassing, onder de naam van de desbetreffende ambtelijk opdrachtnemer, met vermelding van de naam van de ambtelijke opdracht (bijvoorbeeld programma, project). De ondertekening ziet er dan als volgt uit:

 

Gedeputeerde Staten van Drenthe,

namens dezen,

 

<handtekening ambtelijk opdrachtnemer>

 

<naam ambtelijk opdrachtnemer,>

<naam ambtelijke opdracht voluit (bij programma/project)>

 

4. Ondertekening door specifiek gemandateerde medewerkers

Ook als een beslissing in ondermandaat is genomen door een gemandateerde medewerker in geval van een specifiek ondermandaat, wordt de naam van de bevoegde manager opgenomen. De medewerker zet dan bij de ondertekening zijn handtekening2 bij de naam van bijvoorbeeld de themamanager, met daarbij de aanduiding ‘i.o.’ (in opdracht). De ondertekening ziet er dan als volgt uit:

 

Gedeputeerde Staten van Drenthe,

namens dezen,

 

<handtekening medewerker met aanduiding ‘i.o.’>

 

<naam manager,>

Functienaam domein-/thema-/stafmanager

<naam domein/thema/staf voluit>

 

5. Ondertekening bij afwezigheid

Het principe van de ondertekening bij afwezigheid verandert niet. Als de ondertekenaar afwezig is, tekent de daarvoor bevoegde vervangende functionaris de brief onder de naam van de afwezige functionaris. De vervangende functionaris zet dan bij de handtekening de aanduiding ‘b.a.’ (bij afwezigheid). De ondertekening ziet er dan als volgt uit:

 

Gedeputeerde Staten van Drenthe,

namens dezen,

 

<handtekening vervangende functionaris met aanduiding ‘b.a.’>

 

<naam en functie te vervangen functionaris voluit>

 

N.B.

Het gaat hierboven over stukken die van GS uitgaan. Het kan ook voorkomen dat stukken uitgaan vanuit een andere organisatie dan de provincie Drenthe (bijvoorbeeld het Overlegorgaan Nationaal Park Dwingelderveld), waarvan een medewerker van de provincie bijvoorbeeld uit hoofde van zijn functie secretaris is. In dat geval tekent de medewerker als secretaris van de andere organisatie (mee) als vertegenwoordiger van die organisatie en dus niet namens GS. De medewerker als secretaris van de andere organisatie doet dit op briefpapier van de desbetreffende organisatie, dus niet op briefpapier van de provincie Drenthe.

De directie voornoemd,

W.F. Brenkman MSc

drs. M. van der Weij

Assen, 21 oktober 2024

Kenmerk 2024001638

Bijlage 1  

 

Overzicht interne ondermandaten

 

Interne ondermandaten (1)

Thema

Functie

Bevoegdheden

Mandaatgever: Themamanager

Beheer Wegen & Vaarwegen

Projectingenieur geodesie en vastgoed

Voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van (rechts)handelingen met betrekking tot roerende en onroerende zaken, zo nodig voor zover de verantwoordelijk budgethouder daarmee heeft ingestemd.

Beheer Wegen & Vaarwegen

Medewerker beleidstoepassingen

Medewerker projectondersteuning

Medewerker projectuitvoering

Medewerker beleidsresultaten/projectleider

Ten behoeve van de uitoefening van bevoegdheden voor het verrichten van feitelijke handelingen en/of financiële afhandelingen inzake het operationeel beheer en onderhoud van de provinciale vaar(wegen) en inzake aanbestedingen en uitvoering van civieltechnische, werktuigbouwkundige, elektrotechnische, bodemsanerings- en beplantingstechnische werken en/of leveringen en diensten, voor zover het de werkzaamheden betreft voor het thema Beheer Wegen & Vaarwegen.

Beheer Wegen & Vaarwegen

De medewerkers belast met directievoering op basis van de Uniforme Administratieve Voorwaarden (UAV), respectievelijk vertegenwoordiging van de opdrachtgever op basis van de UAV

Ten behoeve van de taken en bevoegdheden als genoemd in de paragrafen 3 tot en met 6 van de UAV, respectievelijk paragraaf 2 van de UAV-gc.

Beheer Wegen & Vaarwegen

De medewerkers belast met de V&G coördinatie ontwerpfase op basis van artikel 2.26. jo 2.29 van het Arbeidsomstandighedenbesluit

Taken en bevoegdheden als genoemd in artikel 2.28, jo 2.30, jo 2.32 van het Arbeidsomstandighedenbesluit.

Bestuur, Public Affairs & Juridische Zaken

Medewerkers secretariaat rechtsbescherming

Voor zover deze betrekking hebben op het zenden van ontvangstbevestigingen, brieven waarbij gelegenheid wordt gegeven verzuimen te herstellen en het nemen van verdagingsbesluiten als bedoeld in de artikelen hoofdstukken 6, 7 en 9 van de Algemene wet bestuursrecht.

Bestuur, Public Affairs & Juridische Zaken

Medewerkers behandeling aanbestedingsklachten

Voor zover deze betrekking hebben op het zenden van ontvangstbevestigingen, opvragen van informatie en behandelberichten van ingekomen aanbestedingsklachten.

Bestuur, Public Affairs & Juridische Zaken

Medewerkers belast met het Bibob-onderzoek

Procesondersteuner Bibob

Voor zover deze betrekking hebben op het zenden van ontvangstbevestigingen, het opvragen van informatie in het kader van het onderzoek, de notificatiebrief aan de betrokkene, de adviesaanvraag bij het Landelijk bureau Bibob3, berichten einde onderzoek en alle overige administratieve handelingen.

Bestuur, Public Affairs & Juridische Zaken

Medewerkers ondersteuning Ondernemingsraad (OR)

Voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen die leiden tot uitgaven ten laste van het budget voor de OR.

Bestuur, Public Affairs & Juridische Zaken

Europa coördinator

Namens de provincie als LEAR of AS4 accorderen van de (voortgangs)rapportages en contracten richting Europa voor de Interreg en Horizon programma’s,

Interne Dienstverlening

Adviseur huisvestingszaken

Voor zover deze betrekking hebben op het beheer en onderhoud van het provinciehuis en de huisvesting van de provinciale medewerkers.

Interne Dienstverlening

Medewerkers Servicedesk

Voor zover deze betrekking hebben op de uitgifte van bedrijfsmiddelen en ondertekening namens de werkgever voor de opgestelde bruikleenovereenkomst voor provinciale medewerkers en externen.

Cultuur, Maatschappij & Vrijetijdsbesteding

Provinciaal archeologen

Voor zover deze belast zijn met het besluit tot goedkeuren, bijstellen of weigeren van de (de)selectie- en conserveringsrapporten die tijdens de evaluatiefase van archeologische opgravingen worden opgesteld conform de Kwaliteitsnorm Nederlandse Archeologie (KNA) OS13/OS16.

 

Voor zover deze belast zijn met het besluit tot selectie en deselectie (verwijderen uit de collectie van het Noordelijk Archeologisch Depot van de in het veld bij archeologische opgravingen in Drenthe aangetroffen vondsten (gaat om hoeveelheden, soorten materialen, soorten objecten en/of dateringen en conservering).

Natuur

Medewerker beleidsresultaten belast met de coördinatie van natuurmonitoring

Voor zover deze betrekking hebben op:

  • de toezending van veldbrieven voor uitvoering van veldwerk;

  • de toezending van brieven aan bewoners die op de hoogte worden gesteld van het veldwerk.

Natuur

Medewerkers die zijn belast met de ondersteuning van de wettelijke taken en/of beleidsprocedures (zoals zienswijzeprocedures en processen mbt de Wet Open Overheid)

Voor zover deze betrekking hebben op het versturen van procesmatige brieven op grond van het onder het thema vallend beleid en wetgeving.

Inkoop & Subsidies

Senior subsidieadviseur/Senior subsidiejurist

Voor zover deze betrekking hebben op het ondertekenen van subsidiebeschikkingen met uitzondering van de verstrekking van incidentele subsidies.

 

Voor zover deze subsidiebeschikkingen betrekking hebben op het afwijzen, intrekken, lager vaststellen of terugvorderen ligt de bevoegdheid alleen bij de senior subsidiejurist.

Inkoop & Subsidies

Medewerker administratieve informatievoorziening

Voor zover deze betrekking hebben op het versturen van procesmatige brieven waaronder ontvangstbevestigingen, verzoeken tot aanvullende informatie, bevestiging intrekking subsidieaanvraag, rappelbrieven.

Inkoop & Subsidies

Aanbestedingsdeskundigen en tactisch inkopers

Voor zover deze betrekking hebben op het ondertekenen van een proces-verbaal bij aanbestedingen.

Personeel, Organisatie & Vitaliteit

Medewerkers beleidsondersteuning

Voor zover deze betrekking hebben op de toezending van ontvangstbevestigingen, uitnodigingen en afschrijvingen sollicitanten.

Projecten Wegen & Vaarwegen

Medewerker projectcoördinatie/projectleider

Medewerker projectuitvoering

Medewerker projectondersteuning

Technisch projectmedewerker

Ten behoeve van de uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijk themamanager, voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen en/of financiële afhandeling inzake aanbestedingen en uitvoering van civieltechnische, werktuigbouwkundige, elektrotechnische, bodemsanerings- en beplantingstechnische werken en/of leveringen en diensten voor het thema Projecten Wegen & Vaarwegen.

Projecten Wegen & Vaarwegen

De medewerkers belast met directievoering op basis van de UAV, respectievelijk vertegenwoordiging van de opdrachtgever op basis van de UAV

Ten behoeve van de taken en bevoegdheden als genoemd in de paragrafen 3 tot en met 6 van de UAV, respectievelijk paragraaf 2 van de UAV-gc.

Projecten Wegen & Vaarwegen

De medewerkers belast met de V&G coördinatie ontwerpfase op basis van artikel 2.26, jo 2.29 van het Arbeidsomstandighedenbesluit

Taken en bevoegdheden als genoemd in artikel 2.28, jo 2.30, jo 2.32 van het Arbeidsomstandighedenbesluit.

Verkeer & Vervoer

De medewerkers belast met de V&G coördinatie ontwerpfase op basis van artikel 2.26, jo 2.29 van het Arbeidsomstandighedenbesluit

Taken en bevoegdheden als genoemd in artikelen 2.28, jo 2.30, jo 2.32 van het Arbeidsomstandighedenbesluit

Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving

Medewerkers die zijn belast met de ondersteuning van de wettelijke taken

Voor zover deze betrekking hebben op het versturen van procesmatige brieven op grond van het onder het thema vallende wetgeving.

Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving

Medewerkers die zijn belast met de handhaving en het toezicht als bedoeld in hoofdstuk 5 van de Algemene wet bestuursrecht

Ingeval in het belang van de bescherming van een Natura 2000-gebied een onverwijlde tenuitvoerlegging van een besluit als bedoeld in artikel 4.5 en/of artikel 19.4 Omgevingswet, al dan niet in combinatie met de artikelen 11.9, 11.6 en 11.12 van het Besluit activiteiten leefomgeving noodzakelijk is, voor zover deze betrekking hebben op het mondeling mededelen aan degene die de handeling verricht of het voornemen daartoe heeft.

Water, Bodem & Milieu

Medewerker beleidsresultaten belast met Interreg B en Europa aangelegenheden

Voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen ten aanzien van projectontwikkeling en uitvoering van INTERREG B-en Europa aangelegenheden.

Water, Bodem & Milieu

Medewerker administratieve informatievoorziening

Voor zover deze betrekking hebben op de toezending van ontvangstbevestigingen en verzoeken tot aanvullende informatie.

Water, Bodem & Milieu

Medewerker bodemsanering

Voor zover deze betrekking hebben op:

  • 1.

    de bevoegdheid als budgethouder tot het aangaan, middels parafering en ondertekening namens Gedeputeerde Staten (GS), van financiële verplichtingen betreffende projectgebonden kosten inzake oriënterend, nader en saneringsonderzoek en saneringsplannen en het voeren van correspondentie daarover namens GS;

  • 2.

    het paraferen van nota’s inzake projectgebonden kosten van derden en het opdragen van betalingen;

  • 3.

    het ter uitvoering van overeenkomsten met derden omtrent onderzoek en sanering paraferen en namens GS ondertekenen van brieven waarin bijdragen van derden worden opgevraagd (niet het aangaan van overeenkomsten) of bijdragen, geen subsidies zijnde, aan derden worden verstrekt;

  • 4.

    het coördineren van de programmering van projecten, deelprojecten en projectfases en van inkomsten en uitgaven voor de diverse bodemsaneringsprojecten, zodanig dat sprake is van optimale en maximale aanwending van rijksmiddelen ten behoeve van de bodemsaneringsoperatie in Drenthe.

 

(1) Onder ondermandaat wordt tevens begrepen: ondervolmacht en ondermachtiging, wanneer dat volgt uit de omschrijving van de bevoegdheden.

 

Bijlage 2  

 

Vertegenwoordiging in rechte

 

Vertegenwoordiging in rechte

Tot het vertegenwoordigen van Gedeputeerde Staten van Drenthe in rechte (inclusief bij de behandeling van bezwaren door de bezwarencommissies) en bij bijeenkomsten inzake mediation zijn de volgende medewerkers bevoegd:

 

Thema

Naam medewerker

Beheer Wegen & Vaarwegen

De heer T. van der Heide

De heer J. Snijder

Mevrouw M.W. Kelder

De heer E. Tukker

Bestuur, Public Affairs & Juridische Zaken

Mevrouw F. Westerhof

Mevrouw A.M. Wilkens

Mevrouw M.F. Kers

Mevrouw A. Verbrugge

Mevrouw E. Remmelts-Bosma

De heer L. de Jager

Cultuur, Maatschappij & Vrijetijdsbesteding

De heer D. Nijzink

De heer M.A. van Nieuwpoort

De heer H. van der Horst

Mevrouw E. Alkema

De heer J. Langeland

Mevrouw W. Schutte

Mevrouw D. Wekema

De heer G. Rouwenhorst

Mevrouw C. Kollen

De heer D. Schomaker

Mevrouw M. Kooij

Mevrouw G. Feenstra

Mevrouw S. Gras

Mevrouw N. Adema

De heer K. Anema

Economie

Mevrouw J. Warners

Mevrouw M. Leijn

Energie

De heer U. Leever

Financiën, Planning & Control

Themamanager

Landbouw & Landgebruik

De heer A. Postma

Mevrouw T. Jonker

Mevrouw G. Enting

De heer R. Lennips

De heer D. Immenga

Mevrouw M. Koers

De heer K. Weinans

Mevrouw A. Tahri

Natuur

De heer H. Alkema

De heer R. Verhagen

Mevrouw S. Dekker

Mevrouw K. Alderink

De heer S. Holtes

Mevrouw A. Meijer

De heer H. Zemel

De heer M. Ronda

De heer A. Brouwer

Mevrouw M. Koers

De heer K. Weinans

Mevrouw A. Tahri

Personeel, Organisatie & Vitaliteit

De heer H. Duitscher

Mevrouw I. van Dijk

De heer T. Reinders

Projecten Wegen & Vaarwegen

Mevrouw H.P. van den Brink-Post

De heer L. Dijks

Mevrouw J. Swaving

De heer M. Duisterwinkel

De heer R. Madhloom

De heer A. Mesken

Mevrouw G. Tammenga

Mevrouw C.D.M. Veenstra

De heer J.H. Radix

De heer L. Vlieg

Ruimte & Wonen

Mevrouw K.E. Blanke

Mevrouw B.K. Hendriks

Inkoop & Subsidies

Mevrouw D. Arends

De heer S. Bakker

Mevrouw N. Boxma

Mevr. L. Bronsema

De heer C. Cents

Mevrouw A.W. Eikenaar

Mevrouw S. de Graaf

Mevrouw I.Lenten-Bols

Mevrouw A. Lim

De heer R. Lutgers

De heer P. Meulemans

De heer G. Mulder

Mevrouw A. Oost

De heer C. Opten

Mevrouw L. Paulusma-Smit

Mevrouw L. Platteel-de Boer

Mevrouw M. Sibbald

De heer W. Sikkema

De heer J.Swijghuizen

Mevrouw D.Sy

De heer J.W. van der Veer

Mevrouw S. Cavus

Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving

De heer R. Altena

Mevrouw M. Bakker

De heer R. Bakker

De heer J. Boerema

Mevrouw A. Bos

De heer N. Drenth

De heer A. Dreijer

De heer A. Faber

De heer B. Huisman

Mevrouw R. Jonker

De heer R. Knol

De heer K. Niemeijer

De heer S. Poelman

De heer G. Plijter

Mevrouw L. Riddersma

De heer J. Venema

De heer J. Vos

De heer H. Vlemmix

De heer T. Vredevoort

Mevrouw D. Lenstra-Verwey

Mevrouw P. Zeinstra

Verkeer & Vervoer

De heer S. Bijleveld

Mevrouw F. Hellinga

De heer P. Kamps

De heer F.H.T. Koen

De heer M. Courtz

De heer H.J. ten Brink

De heer P. Bottema

De heer R. Meerbach

De heer S. Rozenveld

De heer J. van der Scheer

De heer S. van der Vlugt

Mevrouw S. Wierenga

Water, Bodem & Milieu

De heer H. Booij

Mevrouw K. de Boer

Mevrouw C. Bontekoe

De heer J. Braam

Mevrouw L. van Dijk

De heer I. de Lugt

De heer W. Nijhuis

Mevrouw M. Pama

Mevrouw G. Roelfs

Mevrouw M. Speelman

De heer M. van Vulpen

De heer C. Uri

De heer M. Siemonsma

 

Naar boven