Provinciaal blad van Limburg
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Limburg | Provinciaal blad 2024, 16859 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Limburg | Provinciaal blad 2024, 16859 | beleidsregel |
Protocol cameratoezicht Provincie Limburg 2024
Artikel 3 Opgenomen persoonsgegevens
Door middel van het cameratoezicht worden persoonsgegevens verwerkt. De camera’s leggen de volgende persoonsgegevens vast:
Artikel 5 Toegang tot de persoonsgegevens
Als zich een incident voordoet en onderzoek van de camerabeelden noodzakelijk is, is de clustermanager Facilitaire Dienstverlening of diens plaatsvervanger aangewezen om:
De betreffende camerabeelden te kopiëren of overschrijven naar een afzonderlijk nieuw opslagmedium, indien de camerabeelden moeten worden bewaard voor onderzoek. Hiervan wordt een registratie bijgehouden. Na afhandeling van het incident wordt opdracht gegeven aan de Technische Dienst om de camerabeelden veilig te stellen. De clustermanager Facilitaire Dienst of de adjunct clustermanager Facilitaire Dienst zal de camerabeelden vervolgens wissen dan wel opdracht geven aan een medewerker van de Technische Dienst om de camerabeelden te wissen en vervolgens de registratie bij te werken van deze handeling;
Camerabeelden met bijbehorende gegevens worden gedurende twee werkdagen opgeslagen. Deze beelden worden daarna automatisch verwijderd, tenzij:
Artikel 7 Kenbaar maken cameratoezicht
Het gebruik van het cameratoezicht is kenbaar gemaakt door het aanbrengen van borden, dan wel stickers bij onder meer de toegangsdeuren en in de Huisregels Gouvernement. Alle camera’s zijn zichtbaar voor betrokkenen.
Artikel 8 Evaluatie cameratoezicht
Het bestaan van een gerechtvaardigd belang en de noodzaak van het cameratoezicht worden tweejaarlijks opnieuw beoordeeld. De privacy officer binnen het cluster Algehele Juridische Zaken evalueert of het beoogde doel, zoals beschreven in artikel 4, wordt behaald en of eventuele aanpassingen noodzakelijk zijn. De Ondernemingsraad wordt bij de evaluatie betrokken.
Artikel 9 Onvoorziene omstandigheden
In urgente gevallen waarin dit protocol niet voorziet of bij twijfel omtrent de toepassing van dit protocol, beslist de Provinciesecretaris/algemeen directeur of diens vervanger na afstemming met de functionaris gegevensbescherming.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2024-16859.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.