Verkeersbesluit voor het plaatsen en verwijderen van diverse borden en het nemen van maatregelen op de N200 gelegen in de gemeente Bloemendaal en Zandvoort en de N208 gelegen in de gemeente Haarlem in verband met het evenement Formule 1 (Dutch Grand Prix) te Zandvoort

Aanleiding

Van vrijdag 25 augustus 2023 tot en met zondag 27 augustus 2023 wordt de Formule 1 (Dutch Grand Prix) (hierna: het evenement) gehouden op het circuit van Zandvoort. Dit evenement trekt zeer veel bezoekers waardoor er diverse maatregelen dienen te worden genomen. De maatregelen zijn bedoeld om het bezoekersverkeer in goede banen te leiden, de leefbaarheid en veiligheid voor de bewoners aan de voornoemde provinciale wegen te behouden en de bereikbaarheid voor hulpdiensten en doorstroom op de provinciale wegen te waarborgen. Voor de diverse maatregelen op de N200, N208 en op een aantal duinpaden gedurende het evenement is een verkeersbesluit nodig.

Maatregelen en motivering

1. Geslotenverklaring N200-Boulevard Barnaart t.h.v. P1 vanaf donderdag 24 augustus 2023 05:00 uur uitgezonderd ontheffingshouders

Vanaf donderdag 24 augustus 2023 05:00 uur tot uiterlijk zondag 27 augustus 23:00 uur wordt dit gebied afgesloten omdat er op en aan de weg voorbereidingen worden getroffen om het evenement mogelijk te maken (o.a. de bouw van een voetgangersbrug over de N200). Het werkverkeer van de DGP wordt door middel van ontheffingen toegelaten. Dit wordt aangegeven door bord C1 met onderbord “uitgezonderd ontheffingshouders” (‘werkverkeer DGP’).

2. Afsluiten fietsoversteken rotonde Brouwerskolkweg

Op de dagen dat het evenement plaatsvindt is het erg druk op de toeleidende wegen. Op deze rotonde zal er erg veel (fiets)verkeer zijn. Om het (brom)fietsverkeer zoveel mogelijk te stroomlijnen en kruisende bewegingen te voorkomen worden de oversteken ten westen en oosten van deze rotonde afgesloten. Dit maakt de verkeerssituatie overzichtelijker en dit komt de verkeersveiligheid ten goede. De afsluiting zal plaatsvinden door middel van hekken en de borden C15.

3. Geslotenverklaring N200 uitgezonderd ontheffingshouders

De N200 wordt vanaf de rotonde bij de Brouwerskolkweg in westelijke richting (richting Zandvoort) gesloten voor alle verkeer vanaf donderdag 24 augustus 2023 05:00 uur tot uiterlijk zondag 27 augustus 23:00 uur, met uitzondering van bezoekers aan Parnassia en Bloemendaal aan Zee tot donderdag 24 augustus 20:00 uur. Wanneer het parkeerterrein bij Parnassia op donderdag 24 augustus vol is, of om 20:00 uur, zal de N200 vanaf de rotonde bij de Brouwerskolkweg in westelijke richting (richting Zandvoort) gesloten worden voor alle verkeer.

Toegangsweg voor hulpdiensten

Gezien de aard van het evenement en de te verwachten grote bezoekersaantallen kan de (grootschalige) inzet van hulpdiensten nodig zijn. Hulpdiensten hebben te allen tijde een goede toegangsweg nodig die vrij is van verkeer zodat zij met zo min mogelijk hinder hulp kunnen verlenen. De N200 (Zeeweg en Boulevard Barnaart) is een weg die op drukke dagen vol verkeer kan staan waardoor er weinig doorstroming is. Ten tijde van het evenement willen we voorkomen dat hulpdiensten gehinderd worden. Daarnaast dient de N200 te worden afgesloten omdat anders de (verkeers)veiligheid, leefbaarheid en bereikbaarheid van Zandvoort ten tijde van het evenement niet kan worden gegarandeerd. Daarom wordt deze weg afgesloten en alleen aan houders van een ontheffing wordt doorgang verleend. De categorieën die in aanmerking komen voor een ontheffing staan beschreven in de Beleidsregels doorlaatbewijzen N200 F1.

Bereikbaarheid evenement

De N200 is één van de toegangswegen naar het circuit, het strand van Bloemendaal en Zandvoort. Door deze weg af te sluiten en slechts doorgang te verlenen aan ontheffingshouders, kan het verkeer naar het circuit worden gereguleerd. Dit komt de verkeersveiligheid, bereikbaarheid van het circuit en voor nood- en hulpdiensten en de doorstroming op de N200 ten goede.

De afsluiting wordt gerealiseerd door het plaatsen van bord C1 en een fysieke afsluiting. Onder bord C1 wordt een onderbord geplaatst “uitgezonderd ontheffingshouders”.

4.Fietspad ten noorden van N200-Zeeweg: eenrichtingsverkeer gedurende tijdvakken

Eenrichtingsverkeer gedurende tijdvakken

Het vervoer per fiets is één van de wijzen waarop het circuit kan worden bereikt. Zoals eerder aangegeven worden er grote aantallen fietsers verwacht. Bij de start van het evenement (de ochtend) is de grootste verkeersstroom fietsers richting het circuit (westelijke richting). Aan het einde van het evenement is dat de andere kant op (oostelijke richting).

Voor de verkeersveiligheid is besloten om ten tijde van het evenement gedurende tijdvakken éénrichtingsverkeer in te stellen:

  • -

    van 04:00 tot 14:00 uur afsluiting in oostelijke richting (eenrichtingsverkeer in westelijke richting), en

  • -

    van 14:00 tot 23:00 uur afsluiting in westelijke richting (eenrichtingsverkeer in oostelijke richting).

Hiermee wordt voorkomen dat fietsers uit de tegenovergestelde richting geconfronteerd worden met een grote hoeveelheid fietsers en vrijwel niet meer verder kunnen. Bovendien is in zulke gevallen de kans op conflicten/ongevallen aanwezig.

De geslotenverklaring geldt voor het fietspad tussen de Brouwerskolkweg en de Parnassiaweg en zal per wegvak worden aangegeven door middel van bord C2 en onderborden met daarop de dagen en tijdstippen dat de geslotenverklaring geldt, en het afdekken van het bestaande G11-bord.

5. Afsluiten linker rijstrook ten oosten van Tetterodeweg (km 20,5 -20,2) en inhaalverbod

Bromfietsen worden naar het (brom)fietspad ten zuiden van de N200-Zeeweg geleid. Fietsers kunnen daar ook fietsen maar dat is minder verkeersveilig dan wanneer zij met alleen fietsers op het fietspad zijn. Ter hoogte van de VRI bij ‘t Wed (km 20,2) is een met verkeerslichten geregelde oversteek. Fietsers zullen vanaf deze locatie door verkeersregelaars geleid worden naar het fietspad aan de noordkant van de N200. Om de oversteek veiliger te maken wordt één rijstrook aan de zuidzijde afgezet en wordt er een inhaalverbod ingesteld. Dit wordt aangegeven door bord F1, D2 en door bakens waarmee de linker rijstrook wordt afgezet.

6.Parkeerverbod op parkeergelegenheid langs N200-Zeeweg t.h.v. km 22,1 -22,2

Langs de N200 bevindt zicht ter hoogte van km 22,1-22,2 een parkeergelegenheid met parkeervakken, aangeduid met bord E4. De hulpdiensten hebben aangegeven dat zij deze parkeerplaatsen bij calamiteiten willen gebruiken als uitgangsstelling (UGS). Een UGS is een plaats voor hulpdiensten bij een grote inzet waar zij zich verzamelen, danwel hun inzet coördineren. Hierdoor kunnen hulpdiensten bij eventuele calamiteiten hun werk beter uitvoeren. Daarnaast dient het gebied rond de N200 zoveel mogelijk verkeersvrij te worden gemaakt (zie ook de motivering onder punt 1).

Gezien dit verzoek is besloten om op deze locatie het parkeren te verbieden van donderdag 24 augustus 2023 20:00 uur tot uiterlijk zondag 27 augustus 2023 23:00 uur. Het bord E4 zal worden voorzien van een onderbord met daarop de dagen en tijdstippen waarop parkeren verboden is.

7. Instellen 30 km/u en 50 km/u op deel N200 (Zeeweg en Boulevard Barnaart)

Hoewel de N200 wordt afgesloten zijn er nog steeds voertuigen die met een ontheffing op deze weg mogen rijden. Naarmate men dichter bij het circuit in de buurt komt, wordt het drukker omdat daar het verkeer zijn bestemming heeft. Er zijn meer keerbewegingen en invoegbewegingen en er is veel kruisend verkeer. Op de delen van de N200 waar de inrichting en capaciteit anders zijn dan in de reguliere situatie wordt daarom een snelheidsbeperking ingesteld. Vanaf km 23,5 tot aan het tankstation nabij de rotonde met de Burgemeester van Alphenstraat een 30 km/u zone ingesteld. Met deze lage snelheid kan verkeer beter op elkaar anticiperen wat de verkeersveiligheid ten goede komt. Om tijdig en veilig snelheid te minderen op de N200 wordt op ca 200 m van deze 30 km-zone een maximumsnelheid van 50 km/u ingesteld ter hoogte van km 22.9.

De maximumsnelheid wordt aangegeven met de borden A1 (30)-zonaal en A1 (50).

Ook op de zuidelijke rijbaan ter hoogte van km 23,65 wordt 50 km/u ingevoerd voor de overgang van 30 km/u naar 50 km/u naar 80 km/u.

8.Geslotenverklaring N200-Zeeweg en Boulevard Barnaart m.u.v. pendelbussen en touringcars vanaf P1 en P2+ Verwijderen onderborden ‘uitgezonderd lijnbussen’ en ‘uitgezonderd fietsers’ op busbaan

Zoals onder punt 4 is aangegeven wordt de N200 nabij het circuit drukker en is het gewenst om niet al het verkeer door te laten rijden in verband met de verkeersveiligheid en doorstroming. Vanaf de parkeerplaatsen Bloemendaal P1 en P2 wordt daarom de N200 in westelijke richting afgesloten voor alle verkeer met uitzondering van pendelbussen en touringcars. Dit wordt aangegeven met bord C1 en een onderbord “m.u.v. pendelbussen en touringcars”. Verkeersregelaars regelen het doorlaten van deze bussen.

Aan het begin van de busbaan vlak na P1 en P2 gaat het zuidelijk gelegen fietspad over in de busbaan. Door middel van een onderbord (OB52) is momenteel aangegeven dat fietsers via de busbaan kunnen rijden. Gedurende het evenement kunnen fietsers echter niet verder rijden vanwege de afsluiting verderop. Daarnaast wordt de busbaan gebruikt door pendelbussen en indien nodig door hulpdiensten. Het onderbord OB52 zal daarom worden verwijderd.

Aan het begin van de bovengemelde busbaan staat nu bord C1 + onderbord “uitgezonderd lijnbussen”. Dit deel van de busbaan is gedurende het evenement echter bestemd als back up voor pendelbussen. Het bestaande onderbord dient daarom te worden verwijderd. Pendelbussen en touringcars zullen doorgang krijgen.

Deze borden worden verwijderd vanaf maandag 14 augustus 2023 omdat er een langere voorbereiding nodig is om het gebied gereed te maken voor het evenement (o.a. plaatsen van hekken).

9. Verplichte rijrichting vanaf P1 in westelijke richting

Het parkeerterrein is gedurende het evenement niet voor auto’s beschikbaar. Deze wordt tijdelijk ingericht voor het parkeren van (brom)fietsen. Door de verkeersstromen te splitsen wordt het verkeer in goede banen geleid en wordt maximaal gebruik gemaakt de beschikbare infrastructuur. De verkeersgeleiding wordt aangegeven door de borden D3 en D2.

10.Geslotenverklaring N200-Boulevard Barnaart voor alle verkeer vanaf km 25,0

Vanaf km 25,0 is de N200 evenemententerrein. Op dit deel van de weg bevinden zich grote aantallen bezoekers van het evenement die verder naar het circuit worden begeleid. Voor de verkeersveiligheid is het gewenst dat daar geen verkeer meer rijdt. Daarom wordt de N200 vanaf km 25,0 fysiek afgesloten voor alle verkeer en worden borden C1 geplaatst.

11.Afsluiten rechtsafstrook N208 richting Leidsevaart

Vanwege het evenement wordt veel verkeer richting Zandvoort en het circuit verwacht. Om sluipverkeer en wildparkeren in de buurgemeenten te voorkomen wordt op de N208 voor verkeer komende uit noordelijke richting de rechtsafstrook richting de Leidsevaart fysiek afgesloten. Dit is effectiever dan het plaatsen van een bord “verplichte rijrichting”. Bestuurders uit noordelijke richting kunnen hierdoor alleen nog rechtdoor rijden en linksaf slaan. Met deze maatregel wordt beoogd het verkeer te geleiden via wegen die daarvoor meer geschikt zijn.

12. Parkeerverbod parkeerterrein Parnassia

Door middel van het plaatsen van de verkeersborden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden met de tekst ‘parkeren verboden op 24-08-23 23.00 uur t/m 27-08-2023 23.00 uur’, indien van toepassing in combinatie met het verwijderen van de verkeersborden E4, E6 en E8 (al dan niet voorzien van andersluidende onderborden) van bijlage 1 van het RVV 1990, zal een parkeerverbod worden ingesteld op parkeerterrein Parnassia.

13. Geslotenverklaring Rockartsduinweg en het Duinpieperspad

In overleg met Waterleidingbedrijf Noord-Holland (PWN), Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer is besloten om het duingebied rondom het circuitpark te Zandvoort af te sluiten om overlast en hinder veroorzaakt door bezoekers die zich verplaatsen tussen het circuit en de parkeerterrein te voorkomen.

Voor verkeersmaatregelen die getroffen worden in het duingebied op wegen gelegen in andere beheersgebieden worden separate verkeersbesluiten vastgesteld.

Door middel van het plaatsen van de verkeersborden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, zal een geslotenverklaring in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee worden ingesteld op de Rockartsduinweg, ten westen van de aansluiting met het Visserspad.

Tevens zal door middel van het plaatsen van de verkeersborden C1 en C16 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, een geslotenverklaring in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee en een geslotenverklaring voor voetgangers worden ingesteld op het Duinpieperpad, ten zuiden van de aansluiting met de N200 (Zeeweg).

Noodzaak en doelstelling verkeersbesluit

Op grond van artikel 15 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) moet voor de diverse maatregelen een verkeersbesluit worden genomen.

De doelstelling van dit verkeersbesluit is het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg, het waarborgen van de bruikbaarheid ervan en het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast en hinder. Deze belangen zijn genoemd in artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994.

In onderhavig besluit is veelvuldig sprake van geslotenverklaringen middels borden uit de categorie-C van bijlage 1 van het RVV 1990. In artikel 1 van het RVV1990 is de definitie gegeven van een geslotenverklaring, te weten: “verbod de betrokken weg in te rijden of in te gaan alsmede de betrokken weg te gebruiken”

Advies politie

Over een verkeersbesluit moet op grond van artikel 24 van het BABW overleg worden gevoerd met de korpschef van het betrokken politiekorps. Dit besluit is voorgelegd aan de daartoe gemachtigde medewerker verkeersadvisering van de politie. Deze heeft een positief advies gegeven. Hierbij is wel de volgende opmerking geplaatst:

Ik ben wel akkoord met het verkeersbesluit en heb geen bezwaar tegen de publicatie en het uitvoeren van de in dit besluit genoemde maatregelen, met dien verstande dat ik u dringend adviseer en aanbeveel om op alle wegvakken van de N200-Zeeweg, gelegen in de gemeente Bloemendaal, waar normaalgesproken 80km/u de maximumsnelheid is op gedraging, de maximumsnelheid terug te brengen naar 50km/u door het plaatsen van borden A1 uit de bijlage 1 van het RVV1990, op ieder wegvak, zowel links als rechts van de rijbaan. Door de gewijzigde omstandigheden ontstaat er een nieuwe situatie omdat de weg voor het overige verkeer is afgesloten, kunnen op diverse plekken grote voertuigen draaien en keren, kunnen fietsers en voetgangers in de tegenrichting oversteken omdat het noordelijk van de rijbaan gelegen fietspad in 1 richting open staat, en kan ontheffinghoudend verkeer op onverwachte plekken kan stil kan komen te staan op de rijbaan. Sowieso mis op in uw plannen een zelfde maatregel als hierboven omschreven op de noordelijke rijbaan van de N200-Zeeweg, ter hoogte van de picknickplaats, HMP 22.0. U heeft deze parkeerplaats aangewezen als Uitgangsstelling voor Nood- en Hulpdiensten. In geval van een calamiteit is het aannemelijk dat hier hulpverleningsvoertuigen stil staan op de rijbaan.

Afweging belangen

De Formule 1 is een evenement met grote bezoekersaantallen en gezien de aard van het evenement kan de (grootschalige) inzet van hulpdiensten noodzakelijk zijn. Als wegbeheerder hebben wij een verantwoordelijkheid naar de gebruikers van onze weg. Veiligheid is voor ons daarbij zeer belangrijk. Het kan gaan om verkeersveiligheid en om veiligheid in het algemeen. Bereikbaarheid voor hulpdiensten bij calamiteiten vinden wij als wegbeheerder zeer belangrijk en een zwaarwegend belang. Eventuele nadelen voor bezoekers aan het strand of Zandvoort waarbij deze een andere route dienen te nemen, of een andere wijze van vervoer dienen te kiezen, alsmede eventuele nadelen voor ondernemers, zijn naar onze mening niet onevenredig gezien deze zwaarwegende belangen

De bereikbaarheid van Zandvoort en het circuit voor bewoners, bezoekers, bedrijven en (hulp)diensten staat beschreven in het Mobiliteitsplan.

Het mobiliteitsplan bevat een palet aan preventieve en correctieve maatregelen die genomen worden om zowel Zandvoort en Bloemendaal aan Zee alsook de omliggende gemeenten (Heemstede, Haarlem en Noordwijk) bereikbaar te houden, voor zowel bezoekers als nood- en hulpdiensten. Ook bewoners en ondernemers blijven afdoende bereikbaar. Met ondernemers die aantoonbare, onevenredige hinder ondervinden van de te nemen maatregelen wordt gekeken welke individuele additionele maatregelen zo mogelijk kunnen worden genomen binnen de kaders van het mobiliteitsplan, om de hinder te beperken zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid en algehele bereikbaarheid. Op deze manier wordt met alle betrokken belanghebbenden voldoende rekening gehouden.

Bevoegdheid

De wegen waar dit verkeersbesluit over gaat, zijn in beheer bij de provincie Noord-Holland. Daarom zijn wij (Gedeputeerde Staten van Noord-Holland) op grond van artikel 18, lid 1, sub b, van de Wegenverkeerswet 1994 het bevoegde bestuursorgaan om dit verkeersbesluit te nemen.

Besluit

Gelet op het voorgaande besluiten wij:

  • 1.

    door het plaatsen van bord C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 en het onderbord “uitgezonderd ontheffingshouders” (werkverkeer DGP’) ter hoogte van P1, de N200-Boulevard Barnaart in westelijke richting gesloten te verklaren voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee met uitzondering van ontheffinghouders. Deze maatregel gaat in op 24 augustus 2023 05:00 uur en duurt tot 27 augustus 2023 23:00 uur, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer als nodig is;

  • 2.

    door het plaatsen van bord C15 van bijlage 1 van het RVV 1990 en hekken bij de fietsoversteken ten westen en oosten van het kruispunt (rotonde) met de Brouwerskolkweg, de fietsoversteken te sluiten voor fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen. Deze maatregel gaat in op 24 augustus 2023 05:00 uur en duurt tot 27 augustus 2023 23:00 uur, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer als nodig is;

  • 3.

    door het plaatsen van bord C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 en het onderbord “uitgezonderd ontheffing houders” ter hoogte van de rotonde met de Brouwerskolkweg, de N200 in westelijke richting gesloten te verklaren voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee met uitzondering van ontheffing houders en op 24 augustus tot 20:00 uur of wanneer het parkeerterrein bij Parnassia vol is, voor bezoekers aan Parnassia en Bloemendaal aan Zee. Deze maatregel gaat in op 24 augustus 2023 05:00 uur en duurt tot 27 augustus 2023 23:00 uur, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer als nodig is;

  • 4.

    door het plaatsen van borden C2 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderborden, het fietspad ten noorden van de N200 tussen de Brouwerskolkweg en Parnassia gesloten te verklaren voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee:

    • -

      van 04:00 tot 14:00 uur in oostelijke richting, en

    • -

      van 14:00 tot 23:00 uur in westelijke richting.

  • Deze maatregelen gaan in op 25 augustus 2023 en duren t/m 27 augustus 2023 of zoveel langer als nodig is.

  • 5.

    door het plaatsen van bord D2 en bord F1 van bijlage I van het RVV 1990 op de zuidelijke rijbaan van de N200-Zeeweg tussen km 20,5 en 20,2 het onderling inhalen van motorvoertuigen te verbieden en bestuurders te verplichten het D2-bord aan de rechterzijde te passeren. Deze maatregel gaat in op 25 augustus 2023 00:01 uur en duurt tot 27 augustus 23:00 2023 uur, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer als nodig is;

  • 6.

    door het plaatsen van een onderbord met daarop de tekst “parkeren verboden” op donderdag 24 augustus 2023 20:00 uur t/m zondag 27 augustus 23:00 uur, onder bord E4 op de parkeergelegenheid langs de N200-Zeewegter hoogte van km 22,1 – 22,2, het parkeren op deze parkeergelegenheid te verbieden op de dagen en tijdstippen die op het onderbord staan aangegeven;

  • 7.

    door het plaatsen van bord A1(30) zonaal en bord A1 (50) van bijlage I van het RVV 1990:

    • -

      een 30-kmzone in te stellen op de N200 tussen km 23,5 tot aan het tankstation nabij de rotonde met de Burgemeester van Alphenstraat, en

    • -

      een maximumsnelheid van 50 km/u in te stellen op de N200 in westelijke richting vanaf km 23,3 tot aan de 30-kmzone;

    • -

      op de zuidelijke rijbaan ter hoogte van km 23,65 maximumsnelheid van 50 km/u in te stellen voor de overgang van 30 km/u naar 50 km/u naar 80 km/u;

  • Deze maatregelen gaan in op 24 augustus 2023 05:00 uur en duurt tot 28 augustus 2023 05:00 uur, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer als nodig is;

  • 8.

    door het plaatsen van bord C1 van bijlage I van het RVV 1990 met onderbord “m.u.v. pendelbussen en touringcars” op de N200 tussen de aansluiting bij P1 en de Burgemeester van Alphenstraat, de N200 gesloten te verklaren voor alle verkeer met uitzondering van pendelbussen en touringcars. Daarnaast wordt op deze locatie door het verwijderen van het bestaande onderbord OB52 ter hoogte van de busbaan, deze busbaan gesloten verklaard voor fietsen. Door het verwijderen van het onderbord met de tekst “uitgezonderd lijnbussen” wordt deze busbaan gesloten verklaard voor lijnbussen.

    Deze maatregelen gaan in op 14 augustus 2023 07:00 uur en duren tot 1 september 2023 20:00 uur, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer als nodig is.

  • 9.

    door het plaatsen van borden D3 en D2 van bijlage I van het RVV 1990 bestuurders ter hoogte van de Parnassiaweg (ca. km 23,8) te verplichten de op de borden aangeven rijrichting te volgen. Deze maatregel gaat in op 24 augustus 2023 05:00 uur en duurt tot 27 augustus 2023 23:00, uur of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer als nodig is;

  • 10.

    door het plaatsen van bord C1 van bijlage I van het RVV 1990 ter hoogte van km 25,0 de N200-Boulevard Barnaart gesloten te verklaren voor alle verkeer in westelijke richting. Deze afsluiting wordt ondersteund door fysieke maatregelen;

    Deze maatregel gaat in op 25 augustus 2023 00:01 uur en duurt tot 28 augustus 2023 05:00 uur, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer als nodig is;

  • 11.

    door het treffen van maatregelen aan de weg zoals bedoeld in artikel 15 lid 2 van de Wegenverkeerswet 1994, de afslag op de N208 naar rechts richting de Leidsevaart. Deze maatregel gaat in op 25 augustus 2023 00:01 uur en duurt tot 28 augustus 05:00 uur, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer als nodig is.

  • 12.

    door het plaatsen van de verkeersborden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden met de tekst ‘parkeren verboden op 24-08-23 23.00 uur t/m 27-08-2023 23.00 uur’, indien van toepassing in combinatie met het verwijderen van de verkeersborden E4, E6 en E8 (al dan niet voorzien van andersluidende onderborden) van bijlage 1 van het RVV 1990, een parkeerverbod in te stellen op het parkeerterrein Parnassia. Deze maatregel gaat in op donderdag 24 augustus 2023 23.00 uur tot en met zondag 27 augustus 2023 23.00 uur, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer als dat nodig is.

  • 13.

    door het plaatsen van de verkeersborden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, een geslotenverklaring in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee in te stellen op de Rockartsduinweg, ten westen van de aansluiting met het Visserspad

    door het plaatsen van de verkeersborden C1 en C16 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, een geslotenverklaring in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee en een geslotenverklaring voor voetgangers in te stellen op het Duinpieperpad, ten zuiden van de aansluiting met de N200 (Zeeweg). Deze maatregelen gaan in op maandag 14 augustus 2023 tot en met woensdag 30 augustus 2023, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer indien noodzakelijk.

Haarlem, 17 mei 2023,

Gedeputeerde Staten van Noord-Holland,

namens dezen,

sectormanager Netwerkmanagement en Gebruik

dhr. D.J. Rus

Rechtsmiddelen

  • 1.

    Als u belanghebbende bent kunt u binnen zes weken na de verzending, uitreiking of publicatie van dit besluit schriftelijk bezwaar aantekenen. Het bezwaarschrift kunt u sturen aan Gedeputeerde Staten van Noord-Holland, ter attentie van de secretaris van de Hoor- en adviescommissie, Postbus 3007, 2001 DA Haarlem. Wij verzoeken u om in uw bezwaarschrift het telefoonnummer te vermelden waarop u overdag bereikbaar bent. Ook kunt u voor meer informatie de provinciale website bezoeken: www.noord-holland.nl.

    Indien u bezwaar heeft ingediend is het mogelijk gebruik te maken van een minder formele procedure: een gesprek tussen u en medewerkers die namens van het college van gedeputeerde staten deelnemen. Indien uw bezwaar zich hiervoor leent, wordt contact met u opgenomen, maar u kunt hier ook zelf om verzoeken, Een gesprek tast uw rechten als bezwaarmaker niet aan. Bovenstaand besluit treedt in werking, ook al wordt een bezwaarschrift ingediend. Gelijktijdig met het indienen van een bezwaarschrift kunt u –bij een spoedeisend belang- een voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Noord-Holland.

Informatie

  • 2.

    Voor vragen of opmerkingen over het besluit kunt u bellen met het servicepunt Noord-Holland, telefoonnummer (gratis): 0800 - 0200 600. Het mobiliteitsplan is na het maken van een afspraak in te zien via de gemeente Zandvoort.

Naar boven