Tweede ondermandaat aan teammanager Bestuur & Toezicht KB011/01/01

 

 

Bekendmaking van het besluit van 19 april 2023 - zaaknummer 2023-000022

 

De afdelingsmanager Kwaliteit Openbaar Bestuur

Gelezen het voorstel tweede ondermandaat aan de teammanager Bestuur & Toezicht van de afdeling Kwaliteit Openbaar Bestuur.

Gelet op het besluit van de algemeen directeur van 2 mei 2022 (Provinciaal Blad nr. 2022-5415).

Gelet op artikel 3, lid 2 van het Algemeen reglement mandaat Gelderland 2009.

 

Besluit

 

Artikel 1  

Vast te stellen het tweede ondermandaat KB11/01/01 aan de teammanager Bestuur & Toezicht van de afdeling Kwaliteit Openbaar Bestuur voor de hieronder opgenomen bevoegdheid:

 

Bevoegdheid

Het per brief vastleggen - ingeval van niet tijdige inzending van begroting of jaarrekening door gemeente of gemeenschappelijke regeling - van de afgesproken datum waarop de begroting of jaarrekening wordt ingezonden.

 

 

Grondslag

Gemeentewet artikel 191, 200 en 203

 

Begrenzing

De termijnoverschrijding voor inzending van begroting of jaarrekening moet vooraf (ambtelijk) zijn gemeld aan de behandeld ambtenaar. De termijnoverschrijding moet ontstaan zijn door praktische (niet bestuurlijke) oorzaken. Het moet gaan om een termijnoverschrijding van maximaal enkele dagen.

 

Artikel 2  

In te trekken het bij besluit van 11 mei 2022 vastgestelde eerste ondermandaat KB11/01/01 (Provinciaal Blad nr. 2022-5859, zaaknummer 2022-000033).

 

Artikel 3  

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na datum van uitgifte van het Provinciaal Blad waarin het wordt geplaatst.

 

Gepubliceerd te Arnhem

namens Gedeputeerde Staten van Gelderland,

 

Els Broekman

Afdelingsmanager Kwaliteit Openbaar Bestuur

 

Meer informatie

Provincieloket, telefoonnummer 026 359 99 99, emailadres: post@gelderland.nl

 

 

Rechtsmiddelen

Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na dagtekening van dit besluit bezwaar maken. Richt uw bezwaarschrift aan: Gedeputeerde Staten, secretariaat commissie Rechtsbescherming, Postbus 9090, 6800 GX Arnhem. Graag “bezwaarschrift” vermelden op de envelop en op de brief.

U kunt uw bezwaarschrift ook elektronisch indienen op het portaal Rechtsbescherming. Hiervoor gebruikt u DigiD, eHerkenning of eIDAS.

Meer informatie vindt u op www.gelderland.nl/bezwaren en bij het Provincieloket 026 359 99 99.

Als u een bezwaarschrift indient en u wilt niet dat een besluit in werking treedt, kunt u bij de rechter een verzoek indienen voor een voorlopige voorziening. Zie www.rechtspraak.nl.

Naar boven