Provinciaal blad van Flevoland
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Flevoland | Provinciaal blad 2023, 2819 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Flevoland | Provinciaal blad 2023, 2819 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Nadere regels Vergroten van de belevingswaarde in vrijetijdsproducten vanaf 2023
In de Nadere regels ’Vergroten van de belevingswaarde in vrijetijdsproducten staan een aantal begrippen/afkortingen. In deze nadere regels wordt verstaan onder:
Vrijetijdsproduct: combinatie van vrijetijds-economische producten of diensten die het Verhaal van Flevoland (zie artikel 1f) vertellen en als doel hebben het aantrekken van meer bezoekers, de bezoeker langer in Flevoland laten verblijven en/of het zorgen voor een toename van de bestedingen in Flevoland.
Verhaal van Flevoland: het verhaal dat ingaat op de eigenheid van Flevoland. Als je de provinciegrens passeert, weet je immers meteen dat je in Flevoland bent. Flevoland is Nederlands meest herkenbare provincie: gelegen op de voormalige zeebodem, zo’n vier meter onder de zeespiegel en beschermd door vele kilometers dijk. Hoe Flevoland zich toeristisch-recreatief positioneert met dit unieke verhaal van Flevoland is terug te lezen is in het Beleidsplan Recreatie en Toerisme Flevoland, p.16 ‘NIEUW LAND OP DE ZEEBODEM’ en in Perspectief Bestemming Flevoland 2030 waarin de vier verhaallijnen van Nieuw Land (op de zeebodem) in beschreven staan.
Artikel 2. Reikwijdte nadere regels
Deze nadere regels zijn van toepassing op subsidies die Gedeputeerde Staten kunnen verstrekken in het kader van het ondersteunen van de doorontwikkeling van bestaande en de ontwikkeling van nieuwe vrijetijdsproducten om de beleving van het Verhaal van Flevoland, zoals bedoeld in artikel 1f, te vergroten. Het gaat om vrijetijdsproducten waarbij een minimale instandhouding van twee jaar is voorzien.
Artikel 3. Doel van de nadere regels
Deze nadere regels hebben tot doel om aan potentiële aanvragers duidelijkheid te verschaffen over de inhoudelijke criteria waaraan subsidieaanvragen worden getoetst.
De subsidie kan op basis van deze nadere regels worden aangevraagd door een onderneming zoals in artikel 1 lid h staat beschreven. Publiekrechtelijke organisaties kunnen geen aanvraag indienen.
Artikel 5. Subsidiabele en niet subsidiabele kosten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor de kosten die redelijkerwijs als noodzakelijk kunnen worden beschouwd voor de ontwikkeling en realisatie van een vrijetijdsproduct zoals bedoeld in artikel 1b.
Bij vaste activa die mogelijk ingezet kunnen worden voor algemeen gebruik van de onderneming of verkocht kunnen worden aan derden, kan maximaal 25% van de investeringskosten meegenomen worden in de begroting.
In aanvulling op artikel 8 van de ASF 2012, wordt een subsidieaanvraag in ieder geval afgewezen wanneer:
Indien na de behandeling van de binnengekomen aanvragen het subsidieplafond voor enig jaar nog niet volledig is benut, kan dit door de provincie worden ingezet voor andere activiteiten op het gebied van verhogen van de belevingswaarde bij vrijetijdsproducten. Indien er in een jaar sprake is van resterend budget, zal dit tijdig kenbaar gemaakt worden op www.flevoland.nl en via overige communicatiekanalen.
Artikel 11. Bij de subsidieaanvraag in te dienen gegevens
In aanvulling op de gevraagde in te dienen gegevens op grond van artikel 13 van de ASF 2012 worden bij de aanvraag de volgende gegevens door de aanvrager overlegd:
Een uitgebreide omschrijving van het vrijetijdsproduct. In het projectplan worden in ieder geval de volgende onderwerpen beschreven en vragen uitgewerkt:
Een beknopte weergave van de uitwerking van het plan en fasering vanaf de eventuele honorering van de aanvraag tot het tijdstip van voltooiing.
Een sluitende (investerings-)begroting die inzicht geeft in de kosten en financiering van de ontwikkeling en realisatie van het vrijetijdsproduct, inclusief een onderbouwing. Hierbij geeft de aanvrager aan voor welke subsidiabele kosten de aanvraag wordt gedaan. Uit de begroting moet duidelijk blijken dat er sprake is van minimaal 25% cofinanciering door de aanvrager.
D. Uitgewerkte offertes bij kosten van derden
Indien er sprake is van kosten van derden, een gedetailleerde offerte waaruit tenminste blijkt:
Artikel 12. Subsidiebeoordeling en puntensysteem
Artikel 13. Verplichtingen subsidieontvanger
In aanvulling op de artikelen 18 tot en met 21 van de ASF 2012 is de subsidieontvanger verplicht:
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2023-2819.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.