Wijziging Inkoop- en aanbestedingsbeleid provincie Drenthe 2022

 

Gedeputeerde Staten van Drenthe;

 

gelet op de Klachtenregeling aanbesteden provincie Drenthe 2023;

 

overwegende dat het wenselijk is het inkoop- en aanbestedingsbeleid provincie Drenthe 2022 te actualiseren;

 

BESLUITEN:

 

de wijziging van het Inkoop- en aanbestedingsbeleid provincie Drenthe 2022 vast te stellen.

 

Artikel I

 

Paragraaf Klachtenafhandeling wordt gewijzigd en komt te luiden:

 

”Klachtenafhandeling

 

De provincie heeft een klachtenloket ingesteld, waar een (potentiële) inschrijver een klacht over een lopende aanbesteding of het ontbreken van een aanbesteding kan indienen. Dit kan via het adres: aanbestedingsklachten@drenthe.nl.

 

Op de afhandeling van klachten is de ‘Klachtenregeling aanbesteden provincie Drenthe 2023’ van toepassing. Het klachtenloket past deze klachtenregeling standaard toe bij binnenkomende klachten.

 

Daarnaast is er een landelijke onafhankelijke commissie van aanbestedingsexperts ingesteld die een niet-bindend advies geeft over aanbestedingsgeschillen. Hiermee wordt beoogd dat de experts in korte tijd een oordeel kunnen vellen over geschillen die vervolgens zonder rechtsgang worden beslecht. Eén van de voorwaarden is echter dat de ondernemer zijn klacht eerst heeft voorgelegd aan de provincie, die vervolgens een redelijke termijn moet hebben gekregen om daarop te reageren.

Het standaard klachtenformulier van deze landelijke commissie is te vinden op

www.commissievanaanbestedingsexperts.nl.”

 

Artikel II

 

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Provinciaal Blad waarin dit besluit wordt geplaatst.

 

Gedeputeerde Staten voornoemd,

 

drs. J. Klijnsma, voorzitter

W.F. Brenkman MSc, secretaris

 

Assen, 17 oktober 2023

Kenmerk 4.5/2023001371

 

Uitgegeven: 25 oktober 2023

Naar boven