Provinciaal blad van Overijssel
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overijssel | Provinciaal blad 2023, 1212 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overijssel | Provinciaal blad 2023, 1212 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Bijlage 1 bij GS nota Wijzigingen Ubs 2022, januari 2023
Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel 2022
1.1 Inhoud, geldigheid en begrippen
- Landbouwvrijstellingsverordening:
‘25 juni 2014’ wordt vervangen door: 14 december 2022’
‘nummer 702/2014’ wordt vervangen door: nummer 2022/2472
‘publicatienummer Pb L193/1’ door: Pb L 327/1
Lid 5: komt als volgt te luiden:
Als sprake is van subsidieverlening op basis van de AGVV of LVV dan maakt de provincie binnen 6 maanden na subsidieverlening de volgende gegevens bekend: de naam van de subsidieontvanger, de verleende subsidie, de vorm en het bedrag per eindbegunstigde, de datum waarop de subsidie is verleend, of het gaat om een Mkb-onderneming of grote onderneming, de regio waarin de subsidieontvanger is gevestigd en de voornaamste economische sector waarin de subsidieontvanger actief is.
Een nieuw lid 6 wordt toegevoegd:
Artikel 1.2.17 Berekening subsidiebedrag
Lid 2: ‘€ 1.000,- of minder’ wordt vervangen door: minder dan € 1.000,-
Artikel 2.3.6 Hoogte van de subsidie
Lid 4 komt als volgt te luiden:
2.5 Deltaprogramma zoetwater regio Oost 2022-2027
Artikel 2.5.2 komt als volgt te luiden:
Artikel 2.5.2 Doel van de subsidieregeling
Met deze subsidieregeling willen provincies, waterschappen, gemeenten, drinkwaterbedrijven, terreinbeheerders en de land- en tuinbouworganisatie bijdragen aan het vergroten van grondwatervoorraden, het optimaliseren van watersystemen en zorgen voor een efficiënt gebruik van water.
Artikel 2.5.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Lid 3: ‘mogen’ wordt vervangend door: mag
‘LTO noord’ wordt vervangen door : LTO Noord
Lid 2: ‘LTO noord’ wordt vervangen door : LTO Noord
Artikel 2.5.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
Lid 3: de volgende zin wordt toegevoegd: Dit geldt niet voor maatregelen of een gezamenlijke aanvraag van LTO Noord.
Artikel 2.5.6 Hoogte van de subsidie
Lid 2: na 26 wordt toegevoegd: en 27
Lid 1: ‘3 april’ wordt vervangen door 1 mei
Artikel 2.5.12 Voortgangsrapportage
Lid 2 , na punt e wordt toegevoegd:
Met uitzondering van de voortgang over het jaar 2022. Over 2022 zal een beperkte voortgang worden gevraagd door het programmabureau.
2.11 Klimaatadaptatiemaatregelen 2021-2027
Artikel 2.11.6 Hoogte van de subsidie
Lid 1: het woord ‘maximaal’ wordt verwijderd.
Lid 2: ‘Rijksbijdrage netto’ wordt vervangen door: Bijdrage provincie Overijssel.
Lid 1: na ‘eigen bijdrage’ wordt toegevoegd: ,een bijdrage van de provincie Overijssel.
3.5 Opruiming drugsafval Overijssel 2021-2024
Artikel 3.5.6 komt als volgt te luiden:
Artikel 3.5.6 Hoogte van de subsidie
De aanvrager mag voor dezelfde dumping maximaal 1 keer subsidie ontvangen op basis van deze subsidieregeling. Dit geldt niet voor subsidieontvangers die in 2021 of 2022 een subsidie hebben ontvangen op basis van deze subsidieregeling en de subsidiabele kosten van het gedumpte drugsafval meer bedroegen dan € 24.999,-. Deze subsidieontvangers mogen in 2023 een aanvraag indienen voor de nog niet gesubsidieerde kosten van het in 2021 of 2022 gedumpte drugsafval. De in 2021 of 2022 ontvangen subsidie wordt dan in mindering gebracht op de te verlenen subsidie in 2023.
3.10 Uitvoering Programma Nieuwe Energie Overijssel 2017-2023
Artikel 3.10.9 Aanvullende verplichtingen
Onderdeel a: ‘2023’ wordt vervangen door: ‘2024’.
4.5 Verbeteren condities voor aandachtsoorten 5.0
Artikel 4.5.1 Betekenis van de begrippen
Na het begrip ‘Aandachtsoortenlijst Overijssel’ wordt de volgende begripsbepaling toegevoegd:
Aangekleed erf: een erf aanpassing met onder andere inheemse bomen, fruitbomen, struiken, heggen/houtwallen, bloemrijke randen, takkenrillen, water. Een aangekleed erf is een goed leefgebied (foerageer-, rust- en broedgebied) voor kerkuil, boerenzwaluw, huiszwaluw, grauwe vliegenvanger, ringmus of patrijs. Een kaart met een voorbeeld van een aangekleed erf is te vinden op regelen.overijssel.nl:https://regelen.overijssel.nl/Producten_en_diensten/Subsidies/Aanvragen_mogelijk/Verbeteren_condities_voor_aandachtsoorten_5_0. Van deze inrichting zullen ook veel andere soorten profiteren.
Artikel 4.5.6 Extra voor de maatregelen Erven
In de titel van dit artikel wordt na ‘Extra’ ingevoegd: voorwaarden
Aan onderdeel c worden aan het einde van de tekst de volgende zinnen toegevoegd: Voor activiteiten die bijdragen aan beheer en behoud van waardevolle en karakteristieke landschappen is ook subsidie beschikbaar via de Subsidieregeling Streekeigen Landschapsbeheer. Verenigingen, coöperaties en stichtingen kunnen daarvoor een aanvraag indienen.
Er wordt een nieuw onderdeel d toegevoegd:
Huidig onderdeel d wordt omgenummerd naar onderdeel e.
Huidig onderdeel e wordt omgenummerd naar onderdeel f.
Huidig onderdeel f wordt omgenummerd naar onderdeel g.
Huidig onderdeel g wordt omgenummerd naar onderdeel h.
Onderdeel e komt als volgt te luiden:
Onderdeel f komt als volgt te luiden:
Onderdeel g komt als volgt te luiden:
vooral landbouwbedrijven met veel gebouwen of sleufsilo’s en verharding, waar nauwelijks groen aanwezig is, komen niet in aanmerking voor subsidie. Dit geldt niet als hiervoor een aanliggende huiskavel als een aangekleed erf wordt ingericht en de toevoegingen bijdragen aan het versterken van het leefgebied van de erfvogels.
Artikel 4.5.10 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
Na lid 2 wordt een nieuw lid 3 toegevoegd:
Huidige lid 3 wordt omgenummerd naar lid 4.
Huidige lid 4 wordt omgenummerd naar lid 5.
Dit artikel wordt omgenummerd naar artikel 4.8.7.
Dit artikel wordt omgenummerd naar artikel 4.8.8.
Artikel 4.8.10 Beschikbaar budget voor de subsidieregelging
Dit artikel wordt omgenummerd naar artikel 4.8.9.
Artikel 4.8.11 Aanvullende verplichtingen
Dit artikel wordt omgenummerd naar artikel 4.8.10.
Artikel 4.8.12 Geen staatssteun
Dit artikel wordt omgenummerd naar artikel 4.8.11.
Dit artikel wordt omgenummerd naar artikel 4.8.12.
4.13 Iedereen een boom- grootschalige boomaanplant
Artikel 4.13.10 Aanvullende verplichtingen
Sub b: ‘2023’ wordt vervangen door ‘2024’.
’28 februari 2023’ wordt vervangen door: 30 november 2023.
Paragraaf 4.14 komt als volgt te luiden:
4.14 Gemeentelijk soortenmanagementplan voor woningverduurzaming
Artikel 4.14.1 Betekenis van begrippen
In dit artikel worden vaker voorkomende begrippen uitgelegd.
Beschermde soorten: vogels en in het wild levende dieren die op grond van de artikelen 3.1, 3.5 en 3.10 van de Wet natuurbescherming beschermd zijn. Deze wet moet ervoor zorgen dat de verschillende planten- en diersoorten in de natuur blijven bestaan. Provincies bepalen voor hun gebied wat wel en niet mag in de natuur. Dat doen zij aan de hand van nationale en internationale regels. Provincies geven ook subsidie voor activiteiten in de buurt van natuurgebieden.
Gebiedsontheffing: door Gedeputeerde Staten te verstrekken ontheffing van de verboden, die in de artikelen 3.1, 3.2, zesde lid, 3.5, 3.6, tweede lid en 3.10, eerste lid, van de Wet natuurbescherming genoemd zijn. Het gaat om een ontheffing voor overtredingen in een (groter) plangebied, waarbij maatregelen worden getroffen om het functioneel leefgebied van de beschermde soorten te versterken. Voor meer informatie: Handreiking Soortenbescherming in Overijssel, te vinden op regelen.overijssel.nl onder Vergunningen: Loket - Loket provincie Overijssel.
Soortenmanagementplan (hierna: SMP): een plan van de gemeente waarin zowel de activiteiten staan omschreven waarvoor de provincie ontheffing kan verlenen als de maatregelen die over het verbeteren van de staat van instandhouding van beschermde soorten gaan. Dit plan bevat ook de ecologische onderbouwing voor een gebiedsontheffing op grond van de Wet natuurbescherming.
Pre-SMP-methodiek: een werkwijze die voorziet in de bescherming van groepen gebouw bewonende soorten met de bijbehorende compenserende maatregelen en natuurvriendelijk isoleren van particuliere woningen gedurende het opstellen van een soortenmanagementplan (SMP). Een pre-SMP kan gebruikt worden als ecologische onderbouwing voor een tijdelijke gebiedsontheffing op grond van de Wet Natuurbescherming. De methodiek is uitgewerkt in het provinciaal Beleidskader Natuurvriendelijk isoleren van particuliere woningen onder het pre-soortenmanagementplan. Dit beleidskader is te vinden op www.overijssel.nl/natuurvriendelijkisoleren.
Natuurvriendelijk isoleren van particuliere woningen: het isoleren van en plaatsen van zonnepanelen op particuliere woningen volgens de handreiking ‘Natuurvriendelijk isoleren onder het pre-soortenmanagementplan’ die te vinden is op www.overijssel.nl/natuurvriendelijkisoleren.
Artikel 4.14.2. Doel van de subsidieregeling
Met deze subsidieregeling wil de provincie bevorderen dat gemeenten een soortenmanagementplan opstellen. Hiermee kan de gewenste samenhangende aanpak voor het behoud van de beschermde flora en fauna worden gerealiseerd. De na-isolatie van bestaande particuliere woningen kan daarmee ook op een natuurinclusieve manier worden gerealiseerd. Dit draagt bij aan behoud en versterking van de biodiversiteit.
Artikel 4.14.3. Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Deze punten worden in hoofdstuk 12 van de Handreiking soortenbescherming Overijssel toegelicht. Deze is te vinden op regelen.overijssel.nl onder Vergunningen: Loket - Loket provincie Overijssel.
De aanvrager is een Overijsselse gemeente.
Artikel 4.14.5 Kosten die voor subsidie in aanmerking komen
Artikel 4.14.6 Hoogte van de subsidie
Artikel 4.14.7 Subsidieaanvraag
De aanvrager levert aanvullend de volgende stukken in:
een kaart van het gebied waar het SMP betrekking op heeft. Als het een digitale kaart is dan moet het bestand voldoen aan de voorwaarden als opgenomen in de Eisen van Levering Geografische Informatie die te vinden is op regelen.overijssel.nl: Loket - Loket provincie Overijssel
Artikel 4.14.8 Beschikbaar budget
Het subsidieplafond geldt voor de jaren 2023 en 2024.
Artikel 4.14.9 Aanvullende verplichtingen
De subsidieontvanger is verplicht:
binnen uiterlijk 2 jaar na subsidieverlening het SMP vast te stellen en op basis daarvan een aanvraag in te dienen voor een gebiedsontheffing voor alle particuliere woningen in de hele bebouwde kom van de betreffende gemeente. De termijn die is gesteld in de gebiedsontheffing die is verleend op grond van de pré-SMP is leidend en kan dus leiden tot een kortere periode dan 2 jaar;
de voor het SMP verzamelde ecologische gegevens in te voeren in de Nationale Databank Flora en Fauna. Deze is te vinden op Nationale Databank Flora en Fauna (ndff.nl).
Artikel 4.14.10 Geen staatssteun
De subsidie van de provincie aan een gemeente levert geen staatssteun op.
Deze subsidieregeling vervalt op 30 november 2024 om 17.00 uur.
4.17 Aanpak van invasieve exoten 2.0
Artikel 4.17.1 Betekenis van de begrippen
De begripsbepaling voor ‘Beheersing’ wordt verwijderd.
De begripsbepaling voor ‘Bestrijding’ wordt verwijderd.
Na ‘Invasieve exoten’ wordt toegevoegd:
Na ‘Natuurnetwerk Nederland (NNN)’ wordt toegevoegd:
De tekst van artikel 4.17.2. komt als volgt te luiden:
Artikel 4.17.2 Doel van de subsidieregeling
Met deze subsidieregeling wil de provincie Overijssel de verwijdering van aangewezen invasieve exoten stimuleren.
Artikel 4.17.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Lid 1 komt als volgt te luiden:
Lid 2: zinsdeel ‘bestrijding of beheersing’ wordt vervangen door ‘verwijdering van de aangewezen soorten’.
Sub d: ‘bestrijden of beheersen’ wordt vervangen door ‘verwijderen’.
Lid 3 komt als volgt te luiden:
De verwijdering van een invasieve exoot of hybride daarvan voldoet aan de volgende voorwaarden:
het gebeurt zonder biologische of chemische bestrijdingsmiddelen, tenzij Gedeputeerde Staten vinden dat er geen verwijderingsmethoden kunnen worden toegepast. Daarbij moet de aanvrager aantonen dat de inzet van deze biologische of chemische middelen binnen de daarvoor geldende wettelijke kaders valt;
Artikel 4.17.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
Lid 5: ‘bestrijding of beheersing’ wordt vervangen door: verwijdering.
Lid 6: ‘bestrijding ’ wordt vervangen door: verwijdering.
Artikel 4.17.6 komt als volgt te luiden:
Artikel 4.17.6 Hoogte van de subsidie
De subsidie voor de verwijdering van invasieve exoten en de hybriden van invasieve exoten die worden verwijderd binnen of buiten het NNN, maar buiten de begrenzing van de N2000-gebieden en invloedsgebieden van N2000. Het gaat hier dus om de activiteiten die zijn opgenomen in artikel 4.17.3 lid 1 sub a en b. Daarvoor bedraagt de subsidie:
De subsidie voor de verwijdering van invasieve exoten en de hybriden van invasieve exoten die worden verwijderd binnen de begrenzing van de N2000-gebieden en binnen de invloedsgebieden van N2000. Het gaat hierbij om de activiteiten als genoemd in artikel 4.17.3 lid 1 onderdeel c. Daarvoor bedraagt de subsidie:
Artikel 4.17.7 Subsidieaanvraag
Lid 4 komt als volgt te luiden:
Lid 5: ‘Natura 2000’ wordt vervangen door ‘N2000’.
Artikel 4.17.8 komt als volgt te luiden:
Artikel 4.17.8 Beschikbaar budget voor de subsidieregeling
De bijlage wordt vervangen door de volgende bijlage met toelichtende teksten:
Bijlage 1A. Soortenlijst subsidieregeling aanpak invasieve exoten Overijssel buiten NNN en buiten de begrenzing van de N2000-gebieden en invloedsgebieden van N2000-gebieden. Het gaat hierbij dus om de activiteiten die zijn opgenomen in artikel 4.17.3. lid 1 sub a) voor onderstaande soorten en hybriden van deze soorten:
Aanvullende soorten provincie Overijssel (onmiddellijk gevaar volksgezondheid): |
|
Aanvullende soorten provincie Overijssel (onmiddellijk gevaar biodiversiteit): |
|
Toelichting categorieën: G=gras, L=klimplant, K=kruidachtige plant (1-/2-jarigen),
H=houtachtige plant (heester of boom)
Toelichting categorieën: O=oeverplant, W=waterplant
De Beverrat en Muskusrat ontbreken in deze lijst van invasieve zoogdieren, omdat de bestrijding van deze beide soorten onder verantwoording valt van de waterschappen en hiervoor geen provinciale subsidie aangevraagd kan worden.
|
|
|
Amerikaanse stierkikker (Lithobates catesbeianus, syn. Rana catesbeiana) |
Aanvullende soorten provincie Overijssel (onmiddellijk gevaar biodiversiteit): |
De invasieve uitheemse aquatische invertebraten van de Unielijst zijn in deze bijlage niet vermeld, omdat de bestrijding van deze soorten onder verantwoording van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (op basis van de Visserijwet) en niet van de provincie en hiervoor geen subsidie aangevraagd kan worden. Het gaat om: Gouden mossel ( Limnoperna fortune ), Chinese wolhandkrab ( Eriocheir sinensis ) en zes Amerikaanse rivierkreeften: Californische rivierkreeft ( Pacifastacus leniusculus ), Marmerkreeft ( Procambarus virginalis ), Rode Amerikaanse rivierkreeft ( Procambarus clarkii ), Gevlekte Am. rivierkreeft ( Faxonius limosus ), Roestbruine Am. rivierkreeft ( Faxonius rusticus ) en Geknobbelde Am. rivierkreeft ( Faxonius virilis ).
De bijlage wordt vervangen door de volgende bijlage met toelichtende teksten:
Bijlage 1B. Soortenlijst subsidieregeling aanpak invasieve exoten Overijssel
binnen NNN (inclusief N2000-gebieden en de invloedsgebieden van N2000). Dat wil zeggen voor de activiteiten als genoemd in artikel 4.17.3 lid 1 onderdeel b (NNN) en onderdeel c (N2000 en invloedsgebieden van N2000)
Bijlage 1B omvat alle soorten als genoemd in bijlage 1A, inclusief onderstaande soorten en hun hybriden:
6.2 MIT-Haalbaarheidsprojecten
Artikel 6.2.1 Betekenis van begrippen
‘Maatschappelijke Kennis en Innovatieagenda’s (KIA’s)’ komt als volgt te luiden:
Maatschappelijke Kennis en Innovatieagenda’s (KIA’s): uitdagingen die de topsectoren voor elk maatschappelijk thema, sleuteltechnologieën en voor het maatschappelijk verdienvermogen van Nederland hebben gemaakt. Dit met als doel die maatschappelijke uitdagingen te koppelen aan het Mkb, zoals gepubliceerd op: https://www.topsectoren.nl/missiesvoordetoekomst.
Artikel 6.2.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Sub h: ‘artikel 1, eerste lid’ wordt vervangen door: artikel 1 lid 1
Artikel 6.2.7 Subsidieaanvraag
‘12 april 2022’ wordt vervangen door: 4 april 2023
’13 september 2022’ wordt vervangen door: 12 september 2023
‘het digitale aanvraagformulier MIT Overijssel-haalbaarheidsprojecten’ wordt vervangen door: het digitale aanvraagformulier MIT-Haalbaarheidsprojecten
‘format modelprojectplan MIT Overijssel-haalbaarheidsprojecten 2022’ wordt vervangen door: Overijsselse model projectplan MIT-Haalbaarheidsprojecten 2023
‘Het format projectplan is te vinden op www.overijssel.nl/subsidie’ wordt vervangen door: Het Overijsselse model projectplan is te vinden op regelen.overijssel.nl: Loket - Loket provincie Overijssel.
Lid 5 komt als volgt te luiden:
De aanvrager mag per indieningstermijn zoals genoemd in lid 1 maximaal 1 keer subsidie aanvragen op basis van deze subsidieregeling. Als de aanvragende Mkb-onderneming onderdeel van een partneronderneming of verbonden onderneming is, dan geldt dat per partneronderneming of verbonden onderneming maximaal 1 keer een subsidie aangevraagd mag worden per indieningstermijn zoals genoemd in lid 1. Voor de uitleg van partnerondernemingen en verbonden ondernemingen geldt Bijlage I, artikel 3 lid 2 en 3 van de AGVV.
Het is belangrijk dat het projectplan alle informatie bevat die van belang is om de criteria zoals genoemd in artikel 6.2.3 te beoordelen. In artikel 1.2.14 lid 2 staat dat de provincie nadat een aanvraag compleet is, om een toelichting op de ingediende informatie kan vragen. Bij deze subsidieregeling wordt geen inhoudelijke toelichting op het ingediende projectplan gevraagd. Nieuwe informatie is namelijk van invloed op de ontvangstdatum van de aanvraag en daarmee ook op de verdeling van het subsidieplafond.
Paragraaf 6.3 komt als volgt te luiden:
6.3 MIT-R&D-samenwerkingsprojecten
Artikel 6.3.1 Betekenis van de begrippen
In dit artikel worden vaker voorkomende begrippen uitgelegd.
Industrieel onderzoek: planmatig of kritisch onderzoek dat is gericht op het opdoen van nieuwe kennis en vaardigheden met het oog op ontwikkeling van nieuwe producten, procedés of diensten, of om bestaande producten, procedés of diensten aanmerkelijk te verbeteren; het omvat de creatie van onderdelen voor complexe systemen en kan ook de bouw omvatten van prototypes in een laboratoriumomgeving of in een omgeving met gesimuleerde interfaces voor bestaande systemen, alsmede pilotlijnen, wanneer dat nodig is voor het industriële onderzoek en met name voor de validatie van generieke technologie.
Maatschappelijke Kennis en Innovatieagenda’s (hierna KIA’s): uitdagingen die de topsectoren voor elk maatschappelijk thema, sleuteltechnologieën en voor het maatschappelijk verdienvermogen van Nederland hebben gemaakt. Dit met als doel die maatschappelijke uitdagingen te koppelen aan het Mkb, zoals gepubliceerd op https://www.topsectoren.nl/missiesvoordetoekomst.
Artikel 6.3.2 Doel van de subsidieregeling
Met deze subsidieregeling wil de provincie bijdragen aan het bevorderen van innovatie en ondernemerschap bij het midden- en kleinbedrijf over regiogrenzen heen, door innovatie in de Topsectoren te stimuleren aansluitend op de landelijke KIA’s.
Artikel 6.3.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Artikel 6.3.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
De kosten die subsidiabel zijn:
de kosten van machines en apparatuur. Deze zijn naar rato van het gebruik subsidiabel indien deze rechtstreeks aan de subsidiabele activiteit toe te rekenen zijn. Dit geldt voor zowel machines en apparatuur die in bezit zijn, als voor machines en apparatuur die nog worden aangeschaft ten behoeve van de te subsidiëren activiteit. Daaronder vallen ook bijkomende kosten zoals licenties voor software en de onderhoudskosten van een machine of apparatuur. Voor de aankoopkosten van machines geldt dat deze niet volledig subsidiabel zijn. Dit is een afwijking van artikel 1.2.7 lid 1, onderdeel c;
Voor de kosten van contractonderzoek, kennis en octrooien geldt dat die alleen subsidiabel zijn als op arm's length-voorwaarden worden gekocht bij of waarvoor een licentie wordt verleend door externe bronnen. Dit betekent dat de afspraken tussen de contractpartijen niet afwijken van die welke zouden zijn overeengekomen tussen onafhankelijke ondernemingen. Er is sprake van open, transparante en niet-discriminerende afspraken.
Artikel 6.3.6 Hoogte van de subsidie
Als de subsidie voor het MIT-R&D-samenwerkingsproject € 200.000,- of minder is, dan is de subsidie per Mkb-ondernemer minimaal € 25.000,- en maximaal € 100.000,-. De subsidie wordt niet verleend als de berekende subsidie per Mkb-ondernemer € 24.999,- of minder is. Dit is een afwijking van artikel 1.2.17 lid 2.
Als de subsidie voor het MIT-R&D-samenwerkingsproject meer dan € 200.000,- is, dan is de te verlenen subsidie per Mkb-ondernemer minimaal € 25.000,- en maximaal € 175.000,-. De subsidie wordt niet verleend als de berekende subsidie per Mkb-ondernemer € 24.999,- of minder is. Dit is een afwijking van artikel 1.2.17 lid 2.
Artikel 6.3.8 Puntenscore voor de kwaliteit
Artikel 6.3.9 De subsidieaanvraag
De aanvrager levert aanvullend een begroting in. Het is verplicht om het beschikbaar gestelde begrotingsformat te gebruiken. Het begrotingsformat is te vinden op regelen.overijssel.nl: Loket - Loket provincie Overijssel.
De aanvrager levert aanvullend een projectplan in waaruit blijkt op welke wijze aan de criteria zoals genoemd in de artikelen 6.3.3 en 6.3.4 wordt voldaan. Het is verplicht om bij het opstellen van het projectplan gebruik te maken van het Overijsselse model projectplan MIT-R&D-samenwerkingsprojecten 2023. Het Overijsselse model projectplan is te vinden op regelen.overijssel.nl: Loket - Loket provincie Overijssel.
Artikel 6.3.10 Beschikbaar budget voor de regeling
Artikel 6.3.12 Aanvullende verplichtingen
De subsidieontvanger is verplicht:
Deze subsidieregeling vervalt op 30 november 2023 om 17.00 uur.
6.8 Versterken gemeentelijke informatiepositie vakantieparken
Artikel 6.8.1 Doel van de subsidieregeling
Artikel 6.8.2 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
6.12 MKB-Voucher digitalisering cultuur
Artikel 6.12.2 Doel van de subsidieregeling
Na het woord Overijssel wordt ‘e’ vervangen door ‘te’.
Artikel 6.12.5 De kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
Lid 1 komt als volgt te luiden: Alleen de kosten van derden zijn subsidiabel. Artikel 1.2.7 is van toepassing.
7.6 Startversneller ondernemers in de culturele sector
‘28 februari’ wordt vervangen door ’30 november’.
7.7 Cultuurparticipatie, mee doen is kunst
Artikel 7.7.2 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Aan lid 2 wordt een nieuw onderdeel d toegevoegd, dat luidt:
De activiteit mag na 9 januari 2023 zijn gestart. Dit is een afwijking van artikel 1.2.3.
Artikel 7.7.4 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
De volgende zin wordt toegevoegd:
De kosten van de activiteiten die zijn uitgevoerd voordat de aanvraag is ontvangen zijn wel subsidiabel, maar alleen als de activiteit is uitgevoerd na 9 januari 2023. Artikel 1.2.8 onderdeel a is niet van toepassing.
Artikel 7.11.7 Subsidieaanvraag
Lid 1: ‘23 december 2022’ wordt vervangen door ’28 februari 2023’.
Lid 2: toegevoegd wordt achter aan de zin: ‘2.0'.
7.15 Een bibliotheek op school
Artikel 7.15.1 Betekenis van de begrippen
Aan de begripsbepaling van ‘Bibliotheek op school’ wordt tussen de woorden ‘school’ en ‘, gemeente’ toegevoegd ‘voor primair onderwijs’.
Artikel 7.15.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
lid 2 onderdeel b: de afkorting ‘o.a.’ wordt vervangen door: onder andere
Artikel 7.15.6 Hoogte van de subsidie
In lid 5 vervalt het woord ‘zijn’.
7.18 Experimenten powered by cultuur
Artikel 7.18.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Lid 1 komt als volgt te luiden:
De subsidie wordt verstrekt voor het uitvoeren van een experiment ter versterking van het professionele culturele aanbod in Overijssel. De volgende experimenten komen in aanmerking voor de subsidie:
een experiment binnen de cultuursector en met een cross-over met minimaal één van de volgende sectoren of maatschappelijke vraagstukken: sociale kwaliteit, vrijetijdseconomie, economie, mobiliteit, leefbaar platteland, energietransitie, natuur, milieu, landschap of landbouw. Bij een cross-over met sociale kwaliteit is er:
Lid 3 komt als volgt te luiden:
De tekst van dit artikel komt als volgt te luiden: De aanvrager is een organisatie uit de cultuursector met SBI-code 74, 90 of 91. Deze zijn te vinden op www.kvk.nl.
Artikel 7.18.6 Hoogte van de subsidie
Lid 2 komt als volgt te luiden:
De subsidie voor een activiteit als bedoeld in artikel 7.18.3 lid 1 onderdeel b, is maximaal 80% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 20.000,- per subsidieaanvraag.
Lid 4 wordt omgenummerd naar 3.
Lid 2 komt als volgt te luiden:
Bij een tenderregeling krijgt elke complete aanvraag die voldoet aan artikel 7.18.3. lid 1 een score voor wat betreft de mate waarin de aanvraag voldoet aan de in artikel 7.18.3 lid 2 onderdeel a tot en met d gestelde voorwaarden. Deze score betreft het totaal aantal punten op basis van Puntentabel 1 of 2. De beoordeelde subsidieaanvragen worden daarna in volgorde geplaatst op basis van de totaal behaalde punten. Het subsidieplafond wordt verdeeld op basis de totaal behaalde punten, totdat het subsidieplafond is bereikt. Als de te verstrekken subsidie voor een aanvraag hoger is dan het resterende bedrag van het subsidieplafond, dan kan de subsidie lager worden verleend. Dit kan alleen na overleg met de aanvrager en onder de voorwaarden dat:
Artikel 7.18.8 Subsidieaanvraag
Lid 1 komt als volgt te luiden:
Lid 4: ‘7.5.3.’ wordt vervangen door ‘7.18.3.’.
Artikel 7.18.10 Adviescommissie
Onderdeel a en b komen als volgt te luiden:
De puntentabellen worden vervangen door de volgende:
Puntentabel 1, bij artikel 7.18.3 lid 1 onderdeel a:
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2023-1212.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.