Provinciaal blad van Overijssel
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overijssel | Provinciaal blad 2022, 15239 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overijssel | Provinciaal blad 2022, 15239 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Wijziging Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel 2022
Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel 2022
Artikel 1.1.3 Betekenis van begrippen
Na ’medeoverheden’ wordt toegevoegd:
Provinciaal Programma Landelijk gebied (PPLG): de provinciale uitwerking van het hoofddoel van het Nationaal Programma Landelijk Gebied (NPLG). In het PPLG Overijssel zal de provincie uiterlijk 1 juli 2023 aan het Rijk aangeven hoe zij samen met haar partners invulling geeft aan het toekomstbestendig ontwikkelen van het landelijk gebied.
2.4 Flexpools versnellen woningbouw
Artikel 2.4.2 komt als volgt te luiden:
Artikel 2.4.2 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Het woningbouwproject voldoet aan de volgende voorwaarde: het is een woningbouwproject die door de provincie aangemerkt is als een sleutelproject zoals opgenomen in de Regionale Woonagenda’s en Woondeals West Overijssel en Twente. De Regionale Woonagenda’s en Woondeals zijn te raadplegen via www.aanjaagteamwoningbouwoverijssel.nl. Sleutelprojecten zijn projecten met een betekenisvol effect op de betreffende stad of kern. Een sleutelproject draagt bij aan de doelen uit de woonagenda’s en aan de versnelling van de woningbouw door te starten met de bouw voor 2026.
Het in te huren tijdelijke personeel of de in te huren deskundige wordt ingezet voor één of meerdere van de volgende activiteiten:
het sluiten van een anterieure overeenkomst tussen de gemeente en marktpartijen. In de anterieure overeenkomst staan afspraken over de grond, de kosten voor het wijzigen van een bestemmingsplan en de kosten die gemaakt worden om het bouwproject in de bestaande situatie in te passen. In de overeenkomst staat ook wie de kosten betaalt;
het ondersteunen van de gemeente om lokale of regionale integrale woonzorgvisies te realiseren. De woonzorgvisies gaan over betaalbare woningen met passende zorg en ondersteuning voor aandachtgroepen. De aandachtgroepen zijn statushouders, arbeidsmigranten, dak- en thuislozen, mensen met sociale of medische urgentie, mensen die uitstromen uit een intramurale zorginstelling, uitwonende studenten, woonwagenbewoners en ouderen.
Artikel 2.4.5 Hoogte van de subsidie
Lid 2: ‘€ 50.000,-‘ wordt vervangen door ‘€ 65.000,-‘.
Lid 1 komt als volgt te luiden:
Artikel 2.4.8 komt als volgt te luiden:
Artikel 2.4.8 Beschikbaar budget voor de subsidieregeling
Het subsidieplafond wordt jaarlijks vastgesteld en geldt voor de indieningstermijn die genoemd is in artikel 2.4.7 lid 1.
‘2023’ wordt vervangen door: 2024
Nieuwe paragraaf 2.10 wordt toegevoegd:
2.10 Klimaatadaptatiemaatregelen werkregio RIVUS
Artikel 2.10.1 Betekenis van de begrippen
In dit artikel worden veel voorkomende begrippen uitgelegd.
Projectenlijst: een overzicht van projecten en maatregelen waarvoor het Rijk bij besluit van 15 maart 2022 een rijksbijdrage heeft verleend voor projecten van de werkregio RIVUS voor de periode 2021-2027. Provincie Overijssel is de kassier voor deze rijksbijdrage. Een overzicht van de projecten is te vinden op www.regelen.overijssel.nl.
Rijksregeling: de Tijdelijke Impulsregeling klimaatadaptatie 2021-2027 van 16 oktober 2020 van de Minister van Infrastructuur en Waterstaat. Deze regeling heeft als doel om maatregelen voorklimaatadaptatie 2021-2027 te versnellen. De Tijdelijke Impulsregeling klimaatadaptatie 2021–2027 is te vinden op www.overheid.nl.
werkregio RIVUS: samenwerkingsverband voor de afvalwaterketen en voor klimaatadaptatie in West Overijssel. Het samenwerkingsverband bestaat uit de volgende partners: de gemeenten Dalfsen, Deventer, Kampen, Olst-Wijhe, Raalte, Staphorst, Zwartewaterland, Zwolle, provincie Overijssel en Waterschap Drents Overijsselse Delta. Bij de afvalwaterketen gaat het om alle activiteiten tussen drinkwaterwinning en rioolwaterzuivering.
Artikel 2.10.2 Doel van de subsidieregeling
Met deze subsidieregeling wil de provincie bijdragen aan het voorbereiden van Overijssel op de gevolgen van het veranderende klimaat door een klimaatadaptieve inrichting van de provincie in 2050. Dit door via deze regeling de rijksbijdrage in te zetten om plannen van gemeenten en waterschappen te ondersteunen voor de opgaven van het werkgebied RIVUS.
Artikel 2.10.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Artikel 2.10.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
Artikel 2.10.6 Hoogte van de subsidie
Artikel 2.10.8 Subsidieaanvraag
Artikel 2.10.9 Beschikbaar budget voor de subsidieregeling
Het subsidieplafond geldt voor de jaren 2023 tot en met 2027.
Artikel 2.10.10 Aanvullende verplichtingen
De subsidieontvanger is verplicht de activiteiten vóór 31 december 2027 uitgevoerd te hebben.
Artikel 2.10.11 Sisa -verantwoording
De financiële verantwoording van de gemeente loopt volgens de Sisa-verantwoording. Artikel 1.2.22 is van toepassing. De verantwoording wordt ingediend onder Sisa-code E44B.
De subsidie van de provincie aan een gemeente of waterschap levert geen staatssteun op.
Deze subsidieregeling vervalt op 31 december 2027 om 17.00 uur.
Nieuwe paragraaf 2.11 wordt toegevoegd:
2.11 Klimaatadaptatiemaatregelen 2021-2027
Artikel 2.11.1 Betekenis van de begrippen
In dit artikel worden veel voorkomende begrippen uitgelegd.
Projectenlijst: een overzicht van projecten waarvoor het Rijk bij besluit van 15 maart 2022 een rijksbijdrage heeft verleend voor projecten van de werkregio RIVUS voor de periode 2021-2027. Provincie Overijssel is penvoerder voor deze rijksbijdrage. Een overzicht van de projecten is te vinden op www.regelen.overijssel.nl.
Rijksregeling: de Tijdelijke Impulsregeling Klimaatadaptatie 2021-2027 van 16 oktober 2020 van de Minister van Infrastructuur en Waterstaat. Deze regeling heeft als doel om maatregelen voor klimaatadaptatie 2021-2027 te versnellen. De Tijdelijke impulsregeling klimaatadaptatie 2021–2027 is te vinden op overheid.nl.
Artikel 2.11.2 Doel van de subsidieregeling
Met deze subsidieregeling wil de provincie bijdragen aan het voorbereiden van Overijssel op de gevolgen van het veranderende klimaat door een klimaatadaptieve inrichting van de provincie in 2050. Dit door subsidie te verlenen aan projecten van gemeenten en waterschappen, waarvoor ook een Rijksbijdrage is verleend. Het gaat om de provinciebijdrage die is opgenomen in de aanvraag voor de Rijksbijdrage.
Artikel 2.11.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Artikel 2.11.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
Artikel 2.11.6 Hoogte van de subsidie
Artikel 2.11.8 Subsidieaanvraag
Artikel 2.11.9 Beschikbaar budget voor de subsidieregeling
Artikel 2.11.10 Aanvullende verplichtingen
De subsidieontvanger is verplicht de activiteiten vóór 31 december 2027 uitgevoerd te hebben.
De subsidie van de provincie aan een gemeente of waterschap levert geen staatssteun op.
Deze subsidieregeling vervalt op 31 december 2027 om 17.00 uur.
3.6 Lokale energie-initiatieven 4.0
Artikel 3.6.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Artikel 3.6.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
Lid 2 komt als volgt te luiden:
Lid 1 geldt niet voor het oprichten van een LEI, het opleiden van vrijwilligers tot energiebespaarcoach of energiefixer. Voor deze activiteiten zijn de artikel 1.2.5 tot en met 1.2.8 niet van toepassing. Voor het opleiden van vrijwilligers tot energiebespaarcoach of energiefixer geldt een vast bedrag per vrijwilliger. Voor het oprichten van een LEI geldt een vast bedrag per LEI.
Lid 3 komt als volgt te luiden:
Artikel 3.6.6 Hoogte van de subsidie
Lid 1 komt als volgt te luiden:
3.11 Kleine mestvergister op boerderijen
Artikel 3.11.3 Subsidiabele activiteiten
Lid 1: in de aanhef wordt achter ‘activiteiten’ toegevoegd: die nodig zijn om biogas of groen gas te produceren met mestvergisters
Lid 1 sub c komt als volgt te luiden:
Lid 2 komt als volgt te luiden:
Een landbouwonderneming kan geen aanvraag indienen. De landbouwonderneming die de mestvergister in eigendom heeft mag geen aanvraag indienen. Er moet een aparte onderneming worden opgericht voor de productie en levering van biogas of groen gas. Deze onderneming heeft geen juridische en financiële verbondenheid met een landbouwonderneming en voert een gescheiden financiële administratie.
3.12 Zonne-energie op bedrijfsdaken
Artikel 3.12.7 Beschikbaar budget voor de subsidieregeling
‘3.12.7’ wordt vernummerd tot: 3.12.8
Artikel 3.12.8 Aanvullende verplichtingen subsidieontvanger
‘3.12.8’ wordt vernummerd tot: 3.12.9
Sub b: ‘voorwaarde’ wordt vervangen door: voorwaarden
Artikel 3.12.9 Vaststelling van de subsidie
‘3.12.9’ wordt vernummer tot: 3.12.10
Artikel 3.12.10 Geen staatssteun
‘3.12.10’ wordt vernummer tot: 3.12.11
‘3.12.11’ wordt vernummerd tot: 3.12.12
3.13 Zonne-energieleverende parkeerterreinen Overijssel
Artikel 3.13.8 Subsidieaanvraag
Na ‘realiseren’ wordt een punt gezet en de volgende zin toegevoegd:
De opdrachtverlening of overeenkomst mag ook onder voorbehoud van deze subsidieverlening ondertekend zijn;
Artikel 4.3.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
Lid 4: ‘nieuwbrieven’ wordt vervangen door: nieuwsbrieven
4.5 Verbeteren condities voor aandachtsoorten 5.0
Artikel 4.5.12 Subsidieaanvraag
Lid 3, sub d wordt toegevoegd:
als sprake is van maatregel Heide en waardedaling van de grond dan levert de aanvrager aanvullend een taxatie van de waardedaling in. De waardedaling is gebaseerd op het verschil in marktwaarde voor en na de voorgenomen maatregel en inrichting tot bosgrond. De taxatie wordt door een onafhankelijke deskundige uitgevoerd;
4.7 Gebiedsgerichte aanpak Stikstof
De titel van deze regeling komt als volgt te luiden:
4.7 Samenwerking Provinciaal Programma Landelijk gebied Overijssel
Artikel 4.7.1 komt als volgt te luiden:
Artikel 4.7.1 Betekenis van de begrippen
In dit artikel worden veel voorkomende begrippen uitgelegd.
Gebiedsprojecten: projecten die het initiatief zijn van één of meerdere gebiedspartners, die bijdragen aan het bereiken van de doelstellingen van het PPLG. Dit kan gaan om koploperprojecten, ondersteuning van (deel-)gebiedsprocessen, het ontwikkelen van instrumentarium en incidentele uitvoeringsmaatregelen.
Gebiedsteams: de werkorganisatie van de gebiedsgerichte aanpak voor het PPLG. Het gebiedsteam verzamelt onder andere de benodigde informatie en analyseert deze, bereidt de gebiedstafels voor, verzorgt de communicatie, organiseert participatie en ondersteunt bij de uitvoering van gebiedsprojecten. Een gebiedsteam bestaat uit:
Artikel 4.7.2 komt als volgt te luiden:
Artikel 4.7.2 Doel van de subsidieregeling
Met deze subsidieregeling wil de provincie samen met inwoners, bedrijven, overheden en maatschappelijke organisaties op zoek gaan naar oplossingen voor de transitie van het landelijk gebied die passen bij de PPLG-deelgebieden.
Artikel 4.7.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Lid 2 sub c komt als volgt te luiden:
Artikel 4.7.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
Lid 2: ‘1 juli 2022’ wordt vervangen door ‘1 januari 2023’.
Artikel 4.7.6 Hoogte van de subsidie
Lid 1: ‘€ 75.000,-‘ wordt vervangen door ‘€ 100.000,-‘.
Lid 2 komt als volgt te luiden:
Lid 2 komt als volgt te luiden:
Artikel 4.7.8 komt als volgt te luiden:
Artikel 4.7.8 Beschikbaar budget voor de subsidieregeling
Het subsidieplafond geldt voor 1 januari 2023 tot en met 30 juni 2023.
4.17 Aanpak van invasieve exoten 2.0
Artikel 4.17.2 komt als volgt te luiden:
Artikel 4.17.2 Doel van de subsidieregeling
Met deze subsidieregeling wil de provincie Overijssel de bestrijding of beheersing van aangewezen invasieve exoten stimuleren.
Artikel 4.17.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Lid 1, sub a: aan de zin wordt onder weglating van de puntkomma toegevoegd: ‘en buiten NNN;’.
Lid 1, sub d: aan de zin wordt onder weglating van de punt toegevoegd: ‘binnen de begrenzing van het NNN.‘
Lid 3, sub c: ‘toegpaste’ wordt vervangen door ‘toegepaste’.
Dit artikel komt als volgt te luiden: De aanvrager is een gemeente, een waterschap, een stichting of een vereniging, een BV, een NV, maatschap, VOF of een particuliere grondeigenaar.
Na artikel 4.17.9 wordt artikel 4.17.9a toegevoegd:
Artikel 4.17.9a Sisa -verantwoording
Als sprake is van een subsidie aan een gemeente voor beheersing en bestrijding binnen N2000, dan loopt de financiële verantwoording volgens de Sisa-verantwoording. Artikel 1.2.22 is van toepassing. De verantwoording wordt ingediend onder Sisa-code L16B.
Bijlage 1A komt als volgt te luiden:
Bijlage 1A. Soortenlijst subsidieregeling aanpak invasieve exoten Overijssel, buiten Natura 2000-gebieden (art. 4.17.2 lid 2 sub a)
Landplanten (terrestrische planten) Voorgeschreven aanpak
En alle hybriden van de soorten die in deze bijlage 1A zijn genoemd
De titel van de bijlage komt als volgt te luiden:
Bijlage 1B. Soortenlijst subsidieregeling aanpak invasieve exoten Overijssel, binnen Natura 2000-gebieden (art. 4.17.3 lid 1 sub b) en NNN
Nieuwe paragraaf 4.21 wordt toegevoegd:
4.21 Gebiedsgerichte aanpak Noordwest Overijssel 2023
Artikel 4.21.1 Betekenis van de begrippen
In dit artikel worden vaker voorkomende begrippen uitgelegd.
Gebiedsgerichte aanpak Noordwest Overijssel: een samenwerkingsproces waarbij de deelnemende gebiedspartners samen werken aan oplossingen voor de veenweideproblematiek, dat wil zeggen om bodemdaling en uitstoot van broeikasgassen, en de stikstofproblematiek. Om een toekomstplan te maken is meer kennis en ervaring nodig over welke maatregelen goed kunnen werken.
Artikel 4.21.2 Doel van de subsidieregeling
Met deze subsidieregeling wil de provincie bijdragen aan kennisontwikkeling over maatregelen die bodemdaling en de uitstoot van broeikasgassen tegengaat. In onderzoek, pilotprojecten en zeker in gebiedsinitiatieven kunnen ook andere doelstellingen van de Gebiedsgerichte aanpak Noordwest Overijssel worden meegenomen. De nieuwe kennis en inzichten dragen bij aan een integraal Toekomstperspectief van en voor Noordwest Overijssel voor de middellange (2030) en de lange (2050) termijn. De gebiedspartners streven naar een leefbaar en vitaal platteland, dat economisch, ecologisch, milieutechnisch en waterhuishoudkundig duurzaam is en goed is om te wonen, werken en recreëren.
Artikel 4.21.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
De subsidie wordt verleend voor activiteiten om het terugdringen van de uitstoot van broeikasgassen uit veenweidegebieden tegen te gaan. Eventueel door een combinatie te maken met het terugdringen van de stikstofuitstoot. De volgende activiteiten komen voor subsidie in aanmerking:
onderzoek en kennisontwikkeling om veenoxidatie tegen te gaan, eventueel in combinatie met andere doelstellingen van de Gebiedsgerichte aanpak Noordwest Overijssel. Het doel is om nieuw kennis te ontwikkelen en te testen in de praktijk. De subsidie kan bijvoorbeeld ingezet worden voor inhuur van onderzoeksinstituten in combinatie met proefopstellingen op agrarische bedrijven in Noordwest Overijssel of het uitvoeren van een haalbaarheidsonderzoek;
een gebiedsinitiatief. Een gebiedsinitiatief is een initiatief van samenwerkende partijen in het gebied, om te zoeken naar oplossingen voor de problematiek van bodemdaling en veenoxidatie. Dit kan eventueel in combinatie met andere doelen uit het Provinciaal Programma Landelijk gebied in het gebied. De subsidie kan bijvoorbeeld besteed worden aan interviews verkenning, kennis delen of een schetsontwerp laten maken.
Artikel 4.21.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
De personeelskosten en de kosten van derden zijn subsidiabel. De artikelen 1.2.5 tot en met 1.2.8 zijn van toepassing. Er gelden geen uitzonderingen op de subsidiabele en niet subsidiabele kosten.
Artikel 4.21.6 Hoogte van de subsidie
Artikel 4.21.7 Susbidieaanvraag
De aanvrager levert aanvullend ook:
een door het Programmateam NWO ingevuld adviesformulier. De punten waarover het programmateam zal adviseren staan in een voorbeeldformulier dat is te vinden op www.regelen.overijssel.nl;
bij een pilot of een gebiedsinitiatief aanvullend een plan van aanpak. In het plan van aanpak staat wat het initiatief is, wat de doelstellingen zijn, wat er gedaan gaat worden, wie er betrokken zijn en wat het bijdraagt aan het draagvlak voor de opgaven van de gebiedsgerichte aanpak Noordwest Overijssel;
Artikel 4.21.8 Beschikbaar budget voor de regeling
Artikel 4.21.9 Aanvullende verplichtingen
De subsidieontvanger mag de met de subsidie aangeschafte apparatuur de eerste 10 jaar na subsidieverening niet doorverkopen.
Rekening houdend met de in lid 3 tot en met 8 genoemde maximale overheidsbijdragen kan de totale subsidie maximaal 100% van de kosten zijn. Dat zal alleen het geval zijn als sprake is van subsidie die voldoet aan artikel 31 LVV, fundamenteel onderzoek of een combinatie met een subsidiabele activiteit die geen staatssteun oplevert.
De subsidieregeling vervalt op 30 november 2023.
7.3 Erfgoed ‘Het verhaal van Overijssel 2.0’
Artikel 7.3.1 Betekenis van de begrippen
‘Immaterieel erfgoed’ komt als volgt te luiden:
Artikel 7.3.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Lid 3, sub a komt als volgt te luiden:
de restauratie- en herstelwerkzaamheden van meerdere cultuurhistorische bouwwerken worden gebundeld tot 1 subsidieaanvraag. Er zijn minimaal twee eigenaren met ieder minimaal één cultuurhistorisch bouwwerk die deelnemen. Voor eigenaren van meerdere cultuurhistorische waardevolle gebouwen of bouwwerken geldt een uitzondering. Een dergelijke organisatie kan alleen een subsidieaanvraag indienen, zonder deelnemers, als de subsidieaanvraag wordt ingediend voor minimaal 2 bouwwerken met cultuurhistorische waarde waarvan de terrein beherende organisatie de eigenaar is;
Artikel 7.3.4 komt als volgt te luiden:
De aanvrager is een gemeente, een stichting, een vereniging, een BV, een NV, een v.o.f., een coöperatie of een maatschap.
Artikel 7.3.8 Subsidieaanvraag
Lid 1 komt als volgt te luiden:
7.7 Cultuurparticipatie, mee doen is kunst
Artikel 7.7.3 komt als volgt te luiden:
De aanvrager is een gemeente, een stichting, een vereniging, een BV, een NV, een VOF of een maatschap.
Artikel 7.7.7 Subsidieaanvraag
Lid 1 komt als volgt te luiden:
De subsidie aanvraag kan jaarlijks vanaf 9 januari 9.00 uur worden ingediend.
7.8 Cultuureducatie ‘Cultuur aan de basis 3.0’
Artikel 7.8.3 komt als volgt te luiden:
Artikel 7.8.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
De subsidie wordt verleend als een aanvullende subsidie die de gemeente al heeft ontvangen voor de jaren 2021-2024 op basis van subsidieregeling 7.8 Uitvoeringsbesluit Subsidies Overijssel 2017. De aanvullende subsidie leidt tot een hoger staffelniveau dan is bepaald in die subsidieverlening voor 2021-2024.
7.11 Sociale Hypotheek Overijssel 2.0
Artikel 7.11.2 komt als volgt te luiden:
Artikel 7.11.2 Doel van de subsidieregeling
Met deze subsidieregeling wil de provincie bijdragen aan het financieel gezond houden en verder ontwikkelen van Mfa’s voor de toekomst.
Artikel 7.11.3 komt als volgt te luiden:
Artikel 7.11.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
Artikel 7.11.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
Huidige tekst wordt vernummer tot lid 1
Artikel 7.11.7 Subsidieaanvraag
Lid 3 komt als volgt te luiden:
Artikel 7.11.8 Beschikbaar budget voor de subsidieregeling
Na ‘op basis van de voormalige subsidieregeling 7.11 Sociale Hypotheek Overijssel’ wordt toegevoegd ‘of paragraaf 10.6 Sociale Hypotheek Overijssel’.
7.14 Bibliotheek van de toekomst
Artikel 7.14.1 Betekenis van de begrippen
In dit artikel wordt een vaker voorkomend begrip uitgelegd.
Artikel 7.14.2 Doel van de subsidieregeling
Met deze subsidieregeling wil de provincie bijdragen aan bibliotheekinnovatie zodat bibliotheken in Overijssel voldoen aan de eisen en wensen van inwoners nu en in de toekomst.
Artikel 7.14.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
De aanvrager is één van de volgende bibliotheekstichtingen:
Artikel 7.14.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
De personeelskosten en de kosten van derden zijn subsidiabel. De artikelen 1.2.5 tot en met 1.2.9 zijn van toepassing. Er gelden geen uitzonderingen op de subsidiabele en niet subsidiabele kosten.
Artikel 7.14.6 Hoogte van de subsidie
Als de bibliotheekstichting zelf niet minimaal 25% van de subsidiabele kosten betaalt, dan moet de bibliotheekstichting een bijdrage in natura leveren ter waarde van de helft van de gevraagde subsidie. Als sprake is van een bijdrage in natura door inzet van eigen personeel, dan mag de ureninzet voor de subsidiabele activiteit gewaardeerd worden tegen een uurtarief van € 40,-. Als sprake is van inzet van vrijwilligers dan mag in de begroting en het dekkingsplan die inzet opgenomen worden voor maximaal € 15,- per uur.
Artikel 7.14.8 Subsidieaanvraag
Artikel 7.14.9 Beschikbaar budget voor de subsidieregeling
Het subsidieplafond geldt voor de jaren 2022 tot en met 2024.
Artikel 7.14.10 Aanvullende verplichtingen
De aanvrager is verplicht de gesubsidieerde activiteiten voor 31 december 2025 uit te voeren.
Deze subsidieregeling vervalt op 30 november 2024.
Nieuwe paragraaf 7.15 wordt toegevoegd:
7.15 Een bibliotheek op school
Artikel 7.15.1 Betekenis van de begrippen
In dit artikel wordt een vaker voorkomend begrip uitgelegd.
Bibliotheek op school: samenwerking tussen school, gemeente en gecertificeerde bibliotheek waarin uitvoering wordt gegeven aan de richtlijnen van de landelijke aanpak Bibliotheek op School. Het doel van een Bibliotheek op school is dagelijks aandacht voor leesplezier en mediawijsheid op school en thuis. Bibliotheek op school maakt deel uit van een doorgaande lijn binnen het programma ‘Tel mee met Taal’ van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Artikel 7.15.2 Doel van de subsidieregeling
Met deze subsidieregeling wil de provincie bijdragen aan de bestrijding van laaggeletterdheid en aan het vergroten van 21e-eeuwse vaardigheden. Dat wil zeggen vaardigheden op het gebied van kennis, inzicht en houding die je nodig hebt om goed te kunnen functioneren in de moderne kennissamenleving. Dit door scholen en bibliotheken te stimuleren om deel te nemen aan Bibliotheek op School.
Artikel 7.15.3 Activiteiten die voor de subsidie in aanmerking komen
De subsidie wordt verleend voor:
de voorbereiding, het uitvoeren of de begeleiding om een Bibliotheek op School te realiseren. Deze activiteiten worden hierna procesondersteuning genoemd. Het doel van de procesondersteuning is om met de betrokken partijen afspraken te maken over de realisatie van één of meerdere Bibliotheken op School;
De te realiseren Bibilotheek op school voldoet aan de volgende voorwaarden:
scholen, gemeente en gecertificeerde bibliotheek hebben de wens uitsproken om een of meerdere Bibliotheken op School te realiseren óf om procesafspraken te maken om op termijn een Bibliotheek op School te realiseren. Deze schiftelijke verklaring van parijen wordt hierna de intentieverklaring genoemd.
Artikel 7.15.5 Kosten die voor de subsidie in aanmerking komen
Artikel 7.15.6 Hoogte van de subsidie
Artikel 7.15.7 Subsidieaanvraag
Artikel 7.15.8 Beschikbaar budget voor de subsidieregeling
Artikel 7.15.9 Aanvullende verplichtingen
De subsidieontvanger is verplicht:
De subsidie voldoet aan hoofdstuk 1 en artikel 53 van de AGVV.
De subsidieregeling vervalt op 30 november 2024, om 17.00 uur.
De wijzigingen treden in werking de dag na publicatie in het Provinciaal Blad met uitzondering van de wijziging van paragraaf 3.6 en paragraaf 7.11, 7.14.
De wijziging van paragraaf 3.6 en paragraaf 7.14 treedt in werking de dag na publicatie in het provinciaal blad en werkt terug tot 11 juli 2022.
De wijziging van paragraaf 7.11 treedt in werking de dag na publicatie in het provinciaal blad en werkt terug tot 5 november 2022.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2022-15239.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.