Provinciaal blad van Gelderland
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Gelderland | Provinciaal blad 2022, 10377 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Gelderland | Provinciaal blad 2022, 10377 | ander besluit van algemene strekking |
Besluit Subsidieplafonds 2022 voor het Programma EFRO 2021-2027 Oost-Nederland
Bekendmaking van het besluit van 30 augustus 2022- zaaknummer 2022-010661 tot vaststelling van een regeling
Gedeputeerde Staten van Gelderland,
Handelend in hun hoedanigheid van beheerautoriteit van het Programma EFRO Oost-Nederland 2014-2020;
Gelet op de artikelen 4:25 en 4:26 van de Algemene wet bestuursrecht, artikel 4.2.2 van de Regeling Europese EZK en LNV-subsidies 2021, alsmede de Beleidsregel Programma EFRO Oost-Nederland 2021-2027;
Vast te stellen de volgende Subsidieplafonds 2022 voor het Programma EFRO 2021-2027 Oost-Nederland:
Artikel 2 Subsidieplafond voor innovatieprojecten die betrekking hebben op prioriteit 1
Indien een aanvraag bijdraagt aan de realisatie van nationale beleidsdoelen op het gebied van innovatie of de transitie naar een koolstofarme of circulaire economie wordt de aanvraag tevens beschouwd als een aanvraag voor Rijkscofinanciering op grond van artikel 4.3.1 van de REES 2021. De subsidie komt in dat geval voor 25 procent ten laste van het subsidieplafond, genoemd in artikel 4.3.2 van de REES 2021 en voor 75 procent ten laste van het subsidieplafond, genoemd in het tweede lid. Indien het subsidieplafond zoals genoemd in artikel 4.3.2, eerste of tweede lid, van de REES 2021 is bereikt, komt de subsidie geheel ten laste van het subsidieplafond in het tweede lid.
Artikel 3 Subsidieplafond voor innovatieprojecten die betrekking hebben op prioriteit 2
Indien een aanvraag bijdraagt aan de realisatie van nationale beleidsdoelen op het gebied van innovatie of de transitie naar een koolstofarme of circulaire economie wordt de aanvraag tevens beschouwd als een aanvraag voor Rijkscofinanciering op grond van artikel 4.3.1 van de REES 2021. De subsidie komt in dat geval voor 25 procent ten laste van het subsidieplafond, genoemd in artikel 4.3.2 van de REES 2021 en voor 75 procent ten laste van het subsidieplafond, genoemd in het tweede lid. Indien het subsidieplafond zoals genoemd in artikel 4.3.2, eerste of tweede lid, van de REES 2021 is bereikt, komt de subsidie geheel ten laste van het subsidieplafond in het tweede lid.
Het besluit Subsidieplafonds 2016 voor het Operationeel Programma EFRO Oost-Nederland 2014-2020, het besluit houdende de vaststelling van subsidieplafonds 2017 voor het Operationeel Programma EFRO Oost-Nederland 2014-2020 en het besluit Subsidieplafonds 2020 voor het Operationeel Programma EFRO Oost-Nederland 2014-2020 worden ingetrokken.
Gedeputeerde Staten van Gelderland
John Berends
Commissaris van de Koning
Miriam Nienhuis-van Doremaele
Secretaris
Artikel 2, tweede lid, en artikel 3, tweede lid
Bij de verdeling van subsidiegelden werkt de beheerautoriteit (BA) met deelsubsidieplafonds voor Gelderland en voor Overijssel. Hierdoor is er een budget beschikbaar ‘voor zover de activiteiten ten goede komen aan de provincie Gelderland’, en een budget ‘voor zover de activiteiten ten goede komen aan de provincie Overijssel’.
In een project waaraan Gelderse en Overijsselse bedrijven deelnemen, werken de deelplafonds als volgt:
Als het budget in een van de provincies is uitgeput, of niet is opengesteld, kan de BA mogelijk toch subsidie verlenen aan een project waaraan Gelderse en Overijsselse bedrijven deelnemen. Dit geldt in de situatie dat het project ten goede komt aan de provincie die het budget verstrekt. De BA hanteert dan een vergelijkbare toets als in het geval dat de projectpartners bijvoorbeeld een bedrijf uit Utrecht, of een kennisinstelling uit Noord-Brabant nodig hebben. Het zou immers onwenselijk zijn dat Gelderse projectpartners bijvoorbeeld wel de TU Delft, maar niet de Universiteit Twente in een project kunnen betrekken.
Artikel 2, vijfde en zesde lid, en artikel 3, vijfde en zesde lid
De verdeling zoals bedoel in artikel 2, vierde lid, en artikel 3, vierde lid, werkt zo lang er genoeg budget is. De artikelleden die hierop volgen, zorgen ervoor dat duidelijk is hoe de BA vervolgens omgaat met de resterende aanvragen.
Wanneer toewijzing van alle aanvragen met dezelfde ontvangstdatum binnen een bepaald deelplafond ertoe zou leiden dat het plafond zou worden overschreden, geldt dat de onderlinge rangorde van die aanvragen wordt vastgesteld door middel van loting. De BA zal aanvragen afwijzen die worden uitgeloot, of die een latere ontvangstdatum hebben dan de toegekende aanvragen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2022-10377.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.