Kennisgeving ontwerpbeschikking Vopak Terminal Vlaardingen B.V. (9999194524)

Uitgebreide voorbereidingsprocedure

Wet algemene bepalingen omgevingsrecht

 

Onderwerp

Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland hebben op 5 oktober 2020 een aanvraag op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) ontvangen van Vopak Terminal Vlaardingen B.V. voor de inrichting aan de Kon Wilhelminahaven Zoz 1, 3134 KH Vlaardingen.

 

Het betreft een inrichting voor de op- en overslag van met name eetbare oliën en vetten van plantaardige- en dierlijke oorsprong, oleochemicals, methylesters, biodiesel, baseoils en glycerines.

 

De aanvraag betreft fase 1 milieu voor het in gebruik nemen van een nog te bouwen tankput 3000 voor de opslag van: PGS-klasse 3 vloeistoffen, onverwarmd, niet brandonderhoudend, PGS-klasse 4 vloeistoffen, onverwarmd, PGS-klasse 4 vloeistoffen, verwarmd, 20 °C lager dan het vlampunt en Niet-geclassificeerde vloeistoffen (geen ADR-stoffen).

 

De volgende onderdelen behoren bij de aanvraag: een nieuw te realiseren tankput met 16 atmosferische verticale opslagtanks, elk met een bruto opslagcapaciteit van 4000 m3, inclusief een koppelstation en drie transportpompen, drie nieuw te realiseren tankwagen –verlaadplaatsen, drie nieuw te realiseren transportpompen bij de tankwagen –verlaadplaatsen, te realiseren bovengrondse leidingen en een te realiseren substation/transformator.

 

De opslagcapaciteit van VTVla ten opzichte van de vergunde situatie neemt netto met 45.000 m3 toe tot een totaal volume van 635.000 m3. De doorzet op de terminal wijzigt van 2,867 Mton/jaar naar 3,43 Mton/jaar.

 

De aanvraag tweede fase heeft betrekking op bouwen.

 

Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland maken bekend dat zij het voornemen hebben de vergunning te verlenen.

 

Inzage

U kunt de ontwerpbeschikking en overige van belang zijnde stukken tijdens kantooruren van 

26 augustus 2021 tot en met 6 oktober 2021 op de volgende plaatsen inzien:

- het stadskantoor Vlaardingen, Klant Contactcentrum, Westnieuwland 6 te Vlaardingen, na telefonische afspraak;

- de DCMR Milieudienst Rijnmond, Parallelweg 1 te Schiedam.

 

Vanwege de maatregelen rondom de Coronavirus-crisis kunnen de stukken bij de DCMR Milieudienst Rijnmond alleen op afspraak en uitsluitend op maandag en donderdag tussen 10.00 en 14.00 uur worden ingezien aan de Parallelweg 1, 3112 NA Schiedam. Afspraken kunt u maken door het sturen van een e-mail aan info@dcmr.nl of te bellen naar telefoonnummer 010 – 246 80 00.

 

Indien dit voor u geen uitkomst biedt en de stukken fysiek wilt in zien, verzoeken wij u dit binnen de termijn van de terinzagelegging aan ons kenbaar te maken. Dit kunt u doen per brief aan DCMR, Postbus 843, 3100 AV Schiedam of per e-mail via info@dcmr.nl. Wij zullen hierop in contact met u treden om met u op zoek te gaan naar een pragmatische oplossing waarbij u alsnog de mogelijkheid wordt geboden om op de (ontwerp)beschikking te kunnen reageren.

 

Zienswijze

Tijdens de inzage periode kunnen schriftelijk zienswijzen worden ingebracht. Zij moeten worden gericht aan ons college en worden verzonden aan de DCMR Milieudienst Rijnmond. Dit kan per e-mail via info@dcmr.nl of per post via Postbus 843, 3100 AV Schiedam. In deze periode kunnen ook mondeling zienswijzen worden ingebracht. Dit kan telefonisch of na afspraak.

 

Wij maken u erop attent dat slechts beroep tegen de uiteindelijke beschikking kan worden ingediend, als u een zienswijze hebt ingebracht tegen de ontwerpbeschikking en/of als u belanghebbende bent.

 

Inlichtingen

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de DCMR Milieudienst Rijnmond, via info@dcmr.nl onder vermelding van DCMR zaaknummer 9999194524.

 

 

Naar boven