Vastellen ernst en spoed en instemmen deelsaneringsplan - Van Andelstraat 6-8 Steenbergen

Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant,

vaststellen van ernst en spoed van de bodemverontreiniging en instemmen met het deelsaneringsplan op de locatie Van Andelstraat 6-8 te Steenbergen, NB085100081.

21 juli 2021, Tilburg.

Antea Group te Capelle a/d IJssel heeft op 22 juni 2021 bij de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant een melding ingediend ingevolge van artikel 28, lid 1 Wbb, voor het vaststellen van ernst en spoed van de bodemverontreiniging en instemmen met het deelsaneringsplan op de locatie Van Andelstraat 6-8 te Steenbergen, NB085100081.

Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant heeft de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant gemandateerd voor het afhandelen van deze procedure.

In de beschikking besluit Gedeputeerde Staten:

  • dat sprake is van een geval van ernstige bodemverontreiniging

  • dat geen sprake is van spoedeisendheid om het geval te saneren

  • dat wordt ingestemd met het deelsaneringsplan inclusief aanvullende gegevens; binnen 4 jaar na inwerkingtreding van deze beschikking moet met de deelsanering worden begonnen

  • gebruiksbeperkingen zijn op de locatie van toepassing

  • er zijn voorschriften aan de sanering verbonden

De beschikking en bijbehorende stukken liggen vanaf 23 juli 2021 gedurende zes weken ter inzage bij de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant en bij de gemeente naam gemeente invullen.

Binnen zes weken na de dag waarop de beschikking bekend is gemaakt kunnen belanghebbenden tegen deze beschikking een bezwaarschrift indienen bij: het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant, het secretariaat van de hoor- en adviescommissie, postbus 90151, 5200 MC 's-Hertogenbosch.

Wij verzoeken u om op de linkerbovenhoek van de envelop het woord 'bezwaarschrift' te vermelden. Het secretariaat van de hoor- en adviescommissie is bereikbaar op telefoonnummer (073) 680 83 04, faxnummer (073) 680 76 80 en e-mailadres bezwaar@brabant.nl.

Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en moet tenminste bevatten:

  • naam en adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

  • de gronden van het bezwaar.

Dit besluit treedt in werking ook al wordt een bezwaarschrift ingediend. Het is daarom mogelijk om gelijktijdig met of na het indienen van een bezwaarschrift een zogenaamde "voorlopige voorziening" te vragen. Deze kunt u richten aan:Voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019,2500 EA Den Haag.

Een voorlopige voorziening is in feite het nemen van een tijdelijke maatregel, bijvoorbeeld het schorsen van het besluit gedurende een bepaalde periode. Voorwaarde om een voorlopige voorziening aan te vragen is dat er sprake moet zijn van een spoedeisend belang.Er zijn kosten verbonden aan het vragen van een voorlopige voorziening (griffierecht).

Aan deze procedure is het kenmerk 2021-030110 gekoppeld. U dient bij correspondentie dit kenmerk te vermelden in de onderwerpregel. U dient bij correspondentie dit kenmerk te vermelden. Indien u gebruik maakt van e-mail, dan verzoeken we u het kenmerk in de onderwerpregel te plaatsen. Op deze manier wordt uw correspondentie meteen gekoppeld aan het kenmerk in het zaaksysteem. De correspondentie middels e-mail dient u te richten aan inproces@omwb.nl.

Naar boven