Provincie Utrecht Wbb bodemverontreiniging Godfried van Seijstlaan 33 in Zeist UT035533209

Keus Overduin Seijster Veste B.V heeft bodemonderzoeken ingediend bij de Gedeputeerde Staten van Utrecht. Aan de hand van deze onderzoeken is vastgesteld in welke mate (hoe ernstig) de bodem verontreinigd is, en of de bodem wel of niet binnen een bepaalde termijn gesaneerd moet worden (spoedeisendheid).

Gedeputeerde Staten hebben het volgende besloten:

er is sprake van geval van ernstige bodemverontreiniging, die niet met spoed gesaneerd moet worden. Het besluit heeft zaakkenmerk Z-BHZVER-2021-0597 brief nummer /Z/21/693239-852932

Ter plaatse van bovengenoemde percelen is sprake van een geval van ernstige verontreiniging als bedoeld in artikel 29 lid 1, van de Wet bodembescherming.

Gelet op het huidige of het toekomstige gebruik van de bodem is er geen sprake van zodanige risico’s voor mens, plant of dier en/of van verspreiding van de verontreiniging dat er met spoed gesaneerd moet worden, zoals bedoeld in artikel 37 van de Wet bodembescherming.

Het deelsaneringsplan voldoet aan de eisen die bij of krachtens de artikelen 38, 39 en 40 van de Wet bodembescherming zijn gesteld. Wij stemmen daarom op grond van artikel 39, tweede lid, van de Wet bodembescherming in met het deelsaneringsplan.

Verzenddatum beschikking: 22 maart 2021

Startdatum bezwaartermijn: 23 maart 2021

Bezwaar maken

Als u het niet eens bent met dit besluit, kunt u bezwaar maken. U heeft hiervoor 6 weken de tijd. De bezwaartermijn begint op de dag nadat dit besluit is verstuurd naar de indiener. U kunt uw bezwaarschrift schriftelijk of digitaal indienen.

Uw schriftelijke bezwaarschrift kunt u richten aan: Provincie Utrecht, t.a.v. de secretaris van de Awb-adviescommissie, postbus 80300, 3508 TH Utrecht. U kunt digitaal bezwaar maken via een formulier op de website van de Provincie Utrecht. U vindt het formulier via www.provincie-utrecht.nl onder: loket/klacht, bezwaar of melding doorgeven/bezwaar tegen beslissing provincie.

In het bezwaarschrift moet in ieder geval staan:

 

  • 1.

    uw naam en contactgegevens;

  • 2.

    de datum waarop u het bezwaar indient;

  • 3.

    een beschrijving van (het onderdeel van) het plan waar u bezwaar tegen heeft;

  • 4.

    de reden waarom u hier bezwaar tegen heeft;

  • 5.

    als u schriftelijk bezwaar maakt: uw handtekening (bij digitaal bezwaar geldt uw DigiD als handtekening).

Voorlopige voorziening

Het besluit treedt direct na bekendmaking in werking. Dit betekent dat de houder van het besluit hiervan gebruik kan maken. Zijn er volgens u zwaarwegende belangen om de werking van het besluit te schorsen, dan kunt u een verzoek om een voorlopige voorziening indienen. Dit kan alleen als u ook bezwaar heeft gemaakt. Wanneer u een voorlopige voorziening hebt aangevraagd, treedt het besluit pas in werking nadat hierop een beslissing is genomen. U vraagt een voorlopige voorziening aan bij de voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, onder vermelding van voorlopige voorziening, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Stuur bij uw verzoek om een voorlopige voorziening een kopie van uw bezwaarschrift en een afschrift van het besluit mee. Ook moet u vermelden wat de reden is om de vergunning te schorsen. Houd u er rekening mee dat u griffierecht moet betalen als u een voorlopige voorziening aanvraagt.

Meer informatie

Heeft u vragen? Neemt u dan contact op met de RUD Utrecht via telefoonnummer 030-7023300 of info@rudutrecht.nl. Vermeldt u hierbij het hierboven genoemde zaakkenmerk. Wilt u op de hoogte blijven van publicaties van de overheid over uw omgeving? Abonneert u zich dan via www.overheid.nl op de e-mailservice. U krijgt dan bericht als er een melding of besluit wordt gepubliceerd over een locatie in uw buurt

Naar boven