Uitgebreide voorbereidingsprocedure
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Onderwerp
Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland hebben op 6 augustus 2020 en 9 september 2020 gefaseerde aanvragen op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) ontvangen van Hexion Botlek B.V. voor de inrichting aan de Chemiestraat 30, 3197 KB Rotterdam-Botlek.
Het betreft een inrichting voor de productie van formaline.
De aanvraag eerste fase van de gefaseerde aanvraag om een omgevingsvergunning betreft de uitbreiding van de formalineopslag met maximaal 1450 ton, dat overeenkomt met 1320 m3. Hiertoe wordt de bestaande vergunde opslagvoorziening uitgebreid met twee bovengrondse verticale atmosferische opslagtanks van 700 m3 bruto elk. De huidige vergunde opslagcapaciteit van 1555 m3 zal hierdoor toenemen tot 2875 m3. De aanvraag betreft tevens de uitbreiding van de bestaande tankput van 620 m2 tot 1040 m2.
De aanvraag tweede fase van de gefaseerde aanvraag om een omgevingsvergunning heeft betrekking op bouwen en betreft de uitbreiding van de formalineopslag met twee bovengrondse opslagtanks.
Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland maken bekend dat zij het voornemen hebben de vergunning te verlenen.
Inzage
U kunt de ontwerpbeschikking en overige van belang zijnde stukken tijdens kantooruren van
26 februari 2021 tot en met 8 april 2021 op de volgende plaatsen inzien:
- Bibliotheek Rotterdam, 5e etage, Hoogstraat 110 te Rotterdam;
- de gemeente Brielle, Slagveld 36 te Brielle, na telefonische afspraak;
- de gemeente Maassluis, Koningshoek 93050 te Maassluis, na telefonische afspraak;
- de gemeente Nissewaard, Raadhuislaan 106 te Spijkenisse (de gemeente werkt alleen op afspraak via telefoonnummer 14 0181);
- het stadskantoor Vlaardingen, Klant Contactcentrum, Westnieuwland 6 te Vlaardingen, na telefonische afspraak;
- de DCMR Milieudienst Rijnmond, Parallelweg 1 te Schiedam.
Vanwege de maatregelen rondom de Coronavirus-crisis kunnen de stukken bij de DCMR Milieudienst Rijnmond alleen op afspraak en uitsluitend op maandag en donderdag tussen 10.00 en 14.00 uur worden ingezien aan de Parallelweg 1, 3112 NA Schiedam. Afspraken kunt u maken door het sturen van een e-mail aan info@dcmr.nl of te bellen naar telefoonnummer 010 – 246 80 00.
Indien dit voor u geen uitkomst biedt en de stukken fysiek wilt in zien, verzoeken wij u dit binnen de termijn van de terinzagelegging aan ons kenbaar te maken. Dit kunt u doen per brief aan DCMR, Postbus 843, 3100 AV Schiedam of per e-mail via info@dcmr.nl. Wij zullen hierop in contact met u treden om met u op zoek te gaan naar een pragmatische oplossing waarbij u alsnog de mogelijkheid wordt geboden om op de (ontwerp)beschikking te kunnen reageren.
Zienswijze
Tijdens de inzage periode kunnen schriftelijk zienswijzen worden ingebracht. Zij moeten worden gericht aan ons college en worden verzonden aan de DCMR Milieudienst Rijnmond. Dit kan per e-mail via info@dcmr.nl of per post via Postbus 843, 3100 AV Schiedam. In deze periode kunnen ook mondeling zienswijzen worden ingebracht. Dit kan telefonisch of na afspraak.
Wij maken u erop attent dat slechts beroep tegen de uiteindelijke beschikking kan worden ingediend als ook een zienswijze is ingebracht tegen de ontwerpbeschikking en men belanghebbende is.
Inlichtingen
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de DCMR Milieudienst Rijnmond, via info@dcmr.nl onder vermelding van DCMR zaaknummer 9999187796 en 9999191720.