Provinciaal blad van Limburg
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Limburg | Provinciaal blad 2021, 12769 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Limburg | Provinciaal blad 2021, 12769 | delegatie- of mandaatbesluit |
Mandaatbesluit directie Provincie Limburg 2022
Artikel 2 Ondermandaat aan clustermanagers
Aan de clustermanagers wordt, ieder voor zich, ondermandaat verleend en (onder)volmacht en machtiging verstrekt voor aangelegenheden op hun werkterrein als omschreven in bijlage 1, waaronder begrepen de P&O-aangelegenheden van de medewerkers van hun cluster, inclusief benoemingen, met uitzondering van aangelegenheden genoemd in artikel 2, tweede lid onder sub f tot en met o van het Mandaatbesluit Gedeputeerde Staten van Limburg 2017.
Gelet op de wettelijke eisen betreffende de scheiding tussen de processen vergunningverlening enerzijds en toezicht en handhaving anderzijds, wordt aan de adjunctclustermanager van het cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving belast met de aansturing van het team Toezicht en Handhaving ondermandaat verleend en (onder)volmacht en machtiging verstrekt voor aangelegenheden op het werkterrein als omschreven in artikel 17 van bijlage I. In artikel 16 van bijlage I staan de bevoegdheden – op taakveld vergunningen – welke worden gemandateerd aan de clustermanager van het cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving.
Artikel 3 Ondermandaat aan programmamanagers en projectmanagers
Aan de programmamanagers en projectmanagers wordt, ieder voor zich, ondermandaat verleend en (onder)volmacht en machtiging verstrekt voor aangelegenheden op hun werkterrein zoals omschreven in het opdrachtregister directie-cluster Programma en Projecten. Binnen dit register worden de programma’s en projecten genoemd waarvoor de programmamanager/projectmanager verantwoordelijk is. Tot zijn verantwoordelijkheden behoren onder andere:
In aanvulling op het vierde lid kan de clustermanager Grond en Vastgoed tevens de in dat lid genoemde privaatrechtelijke taken verrichten ten behoeve van (onderdelen van) projecten die zijn opgedragen en ten laste komen van het budget van een andere clustermanager/programmamanager/projectmanager, onder de voorwaarde dat het budgethouderschap bij de betreffende clustermanager/programmamanager/projectmanager blijft berusten. Aan de clustermanager Grond en Vastgoed wordt slechts volmacht/mandaat/machtiging zoals bedoeld in dit artikel verleend onder de voorwaarde dat er een geldbedrag van maximaal € 500.000,00- mee gemoeid is.
Artikel 4 Ondermandaat aan de kabinetschef
Aan de kabinetschef wordt ondermandaat verleend en (onder)volmacht en machtiging verstrekt voor aangelegenheden op zijn werkterrein als omschreven in bijlage 1, waaronder begrepen de P&O-aangelegenheden van de medewerkers van het Kabinet, inclusief benoemingen, met uitzondering van aangelegenheden genoemd in artikel 2, tweede lid onder sub f tot en met o van het Mandaatbesluit Gedeputeerde Staten van Limburg 2017.
Artikel 5 Verdere ondermandatering
De clustermanagers, de kabinetschef en de adjunctclustermanager van het cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving belast met de aansturing van het team Toezicht en Handhaving kunnen, ieder voor hun werkterrein en voor zover zij hiervoor toestemming hebben van de verantwoordelijke directeur, voor aangelegenheden als bedoeld in artikel 2, schriftelijk rechtstreeks ondermandaat, (onder)volmacht en machtiging verlenen.
Clustermanagers, de adjunctclustermanager van het cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving belast met de aansturing van het team Toezicht en Handhaving, programmamanagers, projectmanagers en de kabinetschef zijn, binnen hun respectievelijk werkveld/takenpakket, bevoegd ambtenaren en externe adviseurs te machtigen het college van Gedeputeerde Staten en Provinciale Staten te vertegenwoordigen in gerechtelijke procedures en in mediationprocedures.
Van ondermandaat, (onder)volmacht en machtiging in de zin van dit besluit zijn uitgezonderd:
het direct of indirect tegen beloning inhuren van of het afnemen van producten of diensten van zowel voormalige medewerkers van de Provincie Limburg welke niet langer dan 1 jaar uit dienst zijn als van medewerkers die al dan niet gedeeltelijk tevens op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst zijn van de Provincie Limburg.
De bevoegdheid om op grond van de artikelen 2 tot en met 5 beslissingen te nemen impliceert de bevoegdheid tot ondertekening namens het college.
Het nemen van beslissingen over en het vaststellen en ondertekenen van stukken die betrekking hebben op aangelegenheden met (mogelijke) financiële gevolgen geschiedt met inachtneming van het bepaalde in de Regeling op het budgethouderschap, en overigens voor zover daartoe in een vastgestelde begroting financiële middelen zijn toegekend.
Artikel 9 Ondertekening stukken
Het krachtens mandaat of volmacht ondertekenen van stukken geschiedt als volgt:
Artikel 10 Actieve informatieplicht
De gemandateerde, gevolmachtigde of gemachtigde stelt de directie en/of het college, dan wel de betrokken portefeuillehouder(s), actief in kennis van de krachtens (onder)mandaat, (onder)volmacht of machtiging te nemen of reeds genomen besluiten waarvan zij moeten aannemen dat kennisneming door de directie en/of het college en de betrokken portefeuillehouders van belang is.
De clustermanager Algehele Juridische Zaken houdt een mandaatregister bij, waarin dit besluit en de in de artikel 4 bedoelde ondermandaat, (onder)volmacht en machtigingsbesluiten worden bijgehouden.
De uit dit besluit voor de clustermanagers, de adjunctclustermanager van het cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving belast met de aansturing van het team Toezicht en Handhaving, programmamanagers, projectmanagers en de kabinetschef voortvloeiende bevoegdheden gaan in geval van afwezigheid over op zijn plaatsvervanger, met uitzondering van de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat, (onder)volmacht en machtiging.
Artikel 13 Onvoorziene en spoedeisende gevallen
In onvoorziene, spoedeisende gevallen, waarin onverwijld handelen geboden is, handelt de gemandateerde in de geest van dit besluit.
Aldus besloten op 20 december 2021.
De directie voornoemd,
drs. G.H.E. Derks MPA
provinciesecretaris/algemeen directeur
Bijlage 1 Mandaatbesluit directie Provincie Limburg 2022
Organisatie en takenoverzicht Provincie Limburg
Hoofdstuk 1 Hoofdstructuur van de organisatie
Artikel 1 Overzicht provinciale organisatie
Provinciale ambtelijke organisatie bestaat uit:
Artikel 2 Provinciale clusters
De provinciale organisatie bestaat uit de volgende clusters:
Hoofdstuk 2 Werkterreinen clusters
Artikel 3 Cluster Strategie en Communicatie
De kerntaken van het cluster Strategie en Communicatie zijn:
Artikel 4 Cluster Programma en Projecten
De kerntaken van het cluster Programma en Projecten zijn:
Artikel 5 Cluster Grond en Vastgoed
De kerntaken van het cluster Grond- en Vastgoed zijn:
Artikel 6 Cluster Economie en Innovatie
De kerntaken van het cluster Economie en Innovatie betreffen een viertal expertisegebieden te weten:
De kerntaken van het cluster Cultuur zijn:
Het uitvoeren van wettelijke taken op het terrein van de Erfgoedwet (o.a. houden depot archeologische vondsten), Wet stelsel openbare bibliotheekvoorzieningen (o.a. netwerkverantwoordelijkheid, Provinciale ondersteuningstaken), Gezondheidswet (Provinciale Raad voor de Volksgezondheid), Mediawet (aanwijzing media-instelling).
Het ontwikkelen, uitvoeren, evalueren en monitoren van beleids(kaders) en het (mede) mogelijk maken van projecten op de terreinen cultuur en erfgoed, sport en sociale infrastructuur. Daarbij ligt de basis in een integrale benadering met en vanuit de maatschappelijke opgave, waarbij cultuur functioneert als een drager in de maatschappij en het vestigingsklimaat.
De kerntaken van het cluster Ruimte zijn:
Het opstellen en actueel houden van het POL, zijnde integrale provinciedekkende structuurvisies, zowel thematisch, sectoraal en/of gebiedsspecifiek (ter invulling van structuurvisie, provinciaal milieubeleidsplan, regionaal waterplan en provinciaal verkeer- en vervoersplan, inclusief hiervoor op te stellen PlanMER’s), afgestemd met vigerend/op handen zijnde Rijks- en EU-beleid en inclusief een benoeming van de provinciale belangen.
Artikel 9 Cluster Wonen en Leefomgeving
De kerntaken van het cluster Wonen en Leefomgeving zijn:
Het leveren van kennis (zowel strategisch als tactisch) en ervaringen over de ontwikkelingen m.b.t. twee expertisevelden: Leefbaarheid & wonen en Leefmilieu. Deze kennis wordt geleverd aan zowel bestuur als de andere werkvelden, met name aan Strategie (bij startnota’s) en Programma en Projecten (inhoudelijke kennis ten behoeve van majeure projecten).
Het ‘hosten’ van programma’s welke niet tot het Cluster Programma en Projecten behoren en door de directie aan het cluster zijn toebedeeld. Binnen de programma’s bevinden zich projectteams die gevuld zijn met expertises en vaardigheden afkomstig breed uit het concern, de invulling van het matrixprincipe.
De kerntaken van het cluster Mobiliteit liggen op de volgende drie velden:
Infrastructuur en Personenvervoer. Het gaat daarbij om de (weg)infrastructuur voor de verschillende vormen van vervoer en om de vervoersdiensten die daarop plaatsvinden. Van voetganger tot automobilist en openbaar vervoer, en de manier waarop personen zich (kunnen) verplaatsen. Aspecten daarvan zijn ook verkeersmanagement, de combinatie van verschillende vormen van personenvervoer (ketenvervoer) en het invullen van de wettelijke taak als openbaar vervoersautoriteit.
Logistiek. Limburg ligt in een omgeving waar het leveren van diensten en het vervoer van goederen belangrijk is. Ontwikkelingen als Brainport, Greenport en de campussen zijn hier voorbeelden van. Efficiënte en effectieve vormen van vervoer spelen hierbij een rol. Hierbij gaat het om meer dan alleen goederenvervoer. Daarom spreken wij over logistiek. Onmisbaar voor een goede logistiek is een adequate infrastructuur voor de verschillende modaliteiten (water, spoor, weg, buisleidingen en lucht) met multimodale overslagterminals op de knooppunten.
Externe effecten. Mobiliteit gebeurt in de openbare ruimte. De verschillende vormen van vervoer beïnvloeden deze ruimte en de mensen die er in leven. We noemen dit de externe effecten en onderscheiden daarbij effecten naar de lucht (geluid, vaste en gasvormige emissies), de omgeving (verstoring, trillingen, explosies) en verkeersveiligheid. Met betrekking tot de vervoersvorm openbaar vervoer kijken we ook naar de sociale veiligheid.
De kerntaken van het cluster Natuur en Water zijn:
Het uitvoeren van taken om de natuur- en wateropgaven in Limburg te realiseren. Hierbij worden de landelijke afspraken vastgelegd in decentralisatieakkoord Nederland en het Natuurpact in acht genomen. Ook zijn Europese richtlijnen zoals de Vogel- en Habitatrichtlijn, de Hoogwaterrichtlijn en de Europese Kaderrichtlijn Water aan de orde. Meer concreet betreft het de KRW-doelstellingen waaronder het verbeteren van de kwaliteit van het regionaal watersysteem, het Deltaprogramma Rivieren en Hoge Zandgronden, de realisatie van het Limburgse deel van het Natuur Netwerk Nederland, de verbetering van de staat van instandhouding van Natura2000-gebieden en soorten.
Hiervoor wordt strategisch beleid opgesteld en zorggedragen voor de ontwikkeling van instrumenten om de beleidsopgaven te realiseren. Hiertoe behoort ook het opstellen van kaders om de uitvoering door vergunningverlening en handhaving mogelijk te maken en het adviseren bij ruimtelijke ontwikkelingen waarbij natuurbelangen een rol spelen.
Artikel 12 Cluster Plattelandsontwikkeling
Het uitvoeren van taken om de natuur- en wateropgaven in Limburg te realiseren. Hierbij worden de landelijke afspraken vastgelegd in decentralisatieakkoord Nederland en het Natuurpact in acht genomen. Ook zijn Europese richtlijnen zoals de Vogel- en Habitatrichtlijn, de Hoogwaterrichtlijn en de Europese Kaderrichtlijn Water aan de orde. Meer concreet betreft het de KRW-doelstellingen waaronder het verbeteren van de kwaliteit van het regionaal watersysteem, het Deltaprogramma Rivieren en Hoge Zandgronden, de realisatie van het Limburgse deel van het Natuur Netwerk Nederland, de verbetering van de staat van instandhouding van Natura2000-gebieden en soorten. Hiervoor worden contracten afgesloten en subsidiekaders opgesteld voor de afwaardering van landbouwgronden naar natuur, de inrichting en het beheer van gebieden.
De kerntaken van het cluster Wegaanleg zijn:
Bij grootschalige projecten (veelal nieuwbouw) die een relatie hebben met activiteiten van het Cluster Programma en Projecten en waar doorgaans ook het initiatief ligt de verantwoordelijkheid op het beïnvloeden van het project vanuit optiek van toekomstig wegbeheerder van de nieuw te creëren infrastructuur (het creëren van de juiste randvoorwaarden en uitgangspunten in overeenstemming met de beheerfilosofie van de Weg-Entiteit) en op het leveren van capaciteit en kennis aan de projectorganisatie van het grootschalige project, e.e.a. vastgelegd in het door het Cluster Programma en Projecten opgestelde projectplan.
De kerntaken van het cluster Wegbeheer zijn:
Verantwoordelijkheid voor het operationele en administratieve beheer en staat als zodanig borg voor een wegennet dat voldoet aan wettelijke regelgeving en door de opdrachtgever vastgestelde kwaliteitskaders en daarmee garanties biedt voor verkeersdoorstroming en verkeersveiligheid als wel een transparante beheerhuishouding.
Bij grootschalige projecten (veelal nieuwbouw) die een relatie hebben met activiteiten van het Cluster Programma en Projecten en waar doorgaans ook het initiatief ligt de verantwoordelijkheid op het beïnvloeden van het project vanuit optiek van toekomstig wegbeheerder van de nieuw te creëren infrastructuur (het creëren van de juiste randvoorwaarden en uitgangspunten in overeenstemming met de beheerfilosofie van de Weg-Entiteit) en op het leveren van capaciteit en kennis aan de projectorganisatie van het grootschalige project, e.e.a. vastgelegd in het door het Cluster Programma en Projecten opgestelde projectplan.
De kerntaken van het cluster Subsidies zijn:
Inhoudelijke voorbereiding, ontwikkeling, implementatie en evaluatie van het subsidiebeleid in brede zin van de Provincie Limburg. Dit betreft de door het Provinciaal Bestuur vast te stellen Algemene Subsidieverordening en daaronder ressorterende algemene op het proces gerichte beleidsregels. Daarbij kijkt het cluster Subsidies ook over eigen grenzen heen en zoekt samenwerking met andere provincies en het Rijk om in te kunnen spelen op maatschappelijke ontwikkelingen die hun weerslag hebben op het subsidie-instrument. Daarin spelen ontwikkelingen zoals de introductie van een meer outputgericht subsidiestelsel alsmede de voorbereiding van de bestuurlijke nut en noodzaak-discussie ten aanzien van subsidies als instrument van overheidsbeleid om provinciale doelstellingen te realiseren, een belangrijke rol.
Voor wat betreft de totstandkoming van inhoudelijke, op de realisatie van beleidsdoelstellingen gerichte verordeningen en nadere subsidieregels, waarvoor de verantwoordelijkheid ligt bij de Beleidsclusters en in voorkomende gevallen binnen projecten en programma’s, vervult het cluster Subsidies een adviserende rol.
die stroken met en bijdragen aan de doelstellingen van de vier inhoudelijke programma’s, te weten Leefbaarheid, Veiligheid en Zorg, Ruimte en Infra, Cultuur en Landschap en Economie en Concurrentiekracht en het overkoepelende vijfde programma Bestuur/Financiën en Bedrijfsvoering.
Daarnaast worden binnen het cluster de volgende beslissingen genomen:
beslissingen op verzoeken om verlenging van de uitvoeringstermijn in het kader van de Beleidsregels verlenging uitvoeringstermijn gesubsidieerde projecten, inclusief beslissingen in afwijking van de Beleidsregels verlenging uitvoeringstermijn gesubsidieerde projecten na voorafgaande afstemming met de portefeuillehouder;
Artikel 16 Cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving, taakveld vergunningen
De kerntaken van het cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving (taakveld vergunningen) zijn:
Toestemmingverlening: toestemmingverlenende taken die het gehele proces van behandeling van onder andere meldingen, aanvragen voor ontheffingen, vergunningen, akkoordverklaringen en toestemmingen op het brede terrein van milieu, natuur, water, ontgrondingen en veiligheid omvatten, voor zover deze voortvloeien uit de Waterwet, de Ontgrondingenwet, de Mijnbouwwet, de Wet milieubeheer (voor zo ver niet als taak belegd bij de Regionale Uitvoeringsdienst Zuid-Limburg), de Wet Bodembescherming, de Natuurbeschermingswet 1998, de Wet natuurbescherming, de Wet hygiëne en veiligheid badinrichtingen en zwemgelegenheden, de Wet luchtvaart – Besluit burgerluchthavens en de Omgevingsverordening Limburg; onder de toestemmingverlenende taken van het cluster VTH vallen ook de taken voortvloeiende uit de Wet Algemene Bepalingen Omgevingsrecht en het Besluit Algemene Bepalingen Omgevingsrecht, voor zo ver deze niet in de opdracht aan de RUD ZL zijn opgenomen.
Specifieke taken in het kader van de toestemmingverlenende taken: de be- en afhandeling van milieueffectrapportages, het voeren van vooroverleg, het opstellen van (ontwerp-)beschikkingen en besluiten, voeren van zienswijzeprocedures en beroepszaken, coördinatie en afstemmingsregelingen en het beoordelen van rapporten.
Het opdrachtgeverschap voor de jaarlijkse opdracht aan de RUD ZL voor het uitvoeren van de door het college bij de RUD ZL belegde uitvoeringstaken (vergunningverlening en toezicht en handhaving voor de Wet algemene bepalingen Omgevingsrecht (inclusief de daaraan gekoppelde energie- en duurzaamheidstaken), uitvoering Besluit Risico’s Zware Ongevallen 1999 (BRZO), uitvoering Vuurwerkbesluit, toezicht bodemtaken, het Besluit externe veiligheid inrichtingen, en de uitvoering meettechnische taken voor de verschillende milieucompartimenten.
Het accountschap inzake de uitvoering van de opdracht aan de RUD ZL, inclusief de begeleiding van de bestuurlijke besluitvormingstrajecten inzake vergunningverlening, toezicht en handhaving, die conform het aan de directeur RUD ZL toegekende mandaat of op grond van een specifiek door het college genomen besluit verlopen.
Artikel 17 Cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving, taakveld toezicht en handhaving
De kerntaken van het cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving, taakveld toezicht en handhaving
Handhavingstaken conform afspraken met samenwerkingspartners voor onder andere Europese Subsidies (Cross Compliance, afspraak IPO en het Rijk), maar ook in relatie tot de inzet voor partners in de zogenaamde groene, blauwe, grijze en bruine wetten. De strafrechtelijke handhaving wordt uitgevoerd door bijzondere opsporingsambtenaren domein II (BOA’s). .
Artikel 18 Cluster Personeel & Organisatie
De kerntaken van het cluster Personeel & Organisatie zijn:
Advisering met betrekking tot strategisch proces op het terrein van P&O aan lijnmanagement en directie en met betrekking tot de ontwikkelingen die op P&O-gebied moeten worden ingezet zoals ontwikkeling van (strategische) personeels- en opleidingsplannen, en mede uitwerken van strategische kaders na initiatie van het cluster Strategie en Communicatie.
Optimale ondersteuning en advisering bij uitvoerende P&O-diensten die ten dienste van de werkvelden, clusters en medewerkers moeten worden uitgevoerd. Het betreft hier werkzaamheden op het gehele P&O terrein met een meer uitvoerend karakter zoals bijvoorbeeld werving & selectie, opleiding, loopbaan & mobiliteit, beoordelen & belonen, arbo & ziekteverzuim.
Personeelsbeheer. P&O zorgt ervoor dat het personeelsbeheer en de personeel- en salarisadministratie op orde zijn. Concreet betekent dit dat de beheersondersteuning bij de inzet van het P&O-instrumentarium in het proces optimaal is geregeld en dat de beheers- en managementinformatie op het juiste moment beschikbaar is. Monitoring en informatievoorziening worden afgestemd op de vraag van de klanten.
De kerntaken van het cluster Financiën zijn:
Artikel 20 Cluster Organisatie en Informatie
De kerntaken van het cluster Organisatie en Informatie zijn:
Artikel 21 Cluster Facilitaire Dienstverlening
De kerntaken van het cluster Facilitaire Dienstverlening zijn:
Het ontwikkelen van beleid op het gebied van beheer van provinciale gebouwen, het strategisch niveau meedenken en ontwikkelen van het functioneel huisvestingsbeleid en een modulaire implementatie daarvan en het realiseren van regulier onderhoud, meerjarenonderhoud, huisvesting ambtelijke organisatie in en extern en het toezicht houden op de uitvoering daarvan.
Artikel 22 Cluster Algehele Juridische Zaken
De kerntaken van het cluster Algehele Juridische Zaken zijn:
Advisering op het gebied van wet- en regelgeving en daarop gebaseerde juridische onderwerpen, zoals: Algemene wet bestuursrecht (Awb), Provinciewet/staatsrecht, (tot stand komen/wijzigen) regelgeving, overeenkomsten, Wet openbaarheid van bestuur (Wob), mandaat, staatssteun, , deelnemingen, subsidies, ruimtelijke ordening, omgevingsrecht, milieu, wegen, infraprojecten, openbaar vervoer.
Artikel 23 Cluster Secretariële en Administratieve ondersteuning
De kerntaken van het cluster Secretariële en Administratieve ondersteuning zijn:
Technisch-administratieve ondersteuning:
administratieve beleids- of beheersmatige ondersteuning op juridisch gebied: op de hoogte houden van relevante wet- en regelgeving, beoordeling van in behandeling zijnde aangelegenheden, nagaan of aan wettelijke procedures wordt voldaan, bewaken termijnen, opstellen, beheren vergunningen en afhandelen bezwaar- en beroepsprocedures;
administratieve beleids- of beheersmatige ondersteuning op technisch gebied: op de hoogte houden van relevante wet- en regelgeving, beoordelen vergunningen, verrichten van technisch onderzoek, doen van voorstellen over in te zetten handhavingsmiddelen, voorbereiden en uitvoeren van projectmatige toezichtacties, in- en extern verzamelen en bestuderen van relevante informatie, verzorgen van correspondentie;
administratieve beleids- of beheersmatige ondersteuning op financieel gebied: afwikkelen van (subsidie)aanvragen, opstellen van informatievoorziening, opstellen beschikking, betaalbaarstellingen en verzorgen eindafrekeningen, toetsen of aan eisen voldaan is, signaleren van budgetover- of onderschrijdingen, toelichting over financiële administratie, doen van voorstellen voor budgetwijzigingen, bijdrage leveren aan opstellen van kengetallen, begroting en de rekening, geven van toelichting aan accountants bij controles, toezien op de uitvoering van financiële procedures, verzamelen en verwerken gegevens voor voortgangsrapportages/financiële overzichten, opstellen van delen van financiële beleidsnota’s/verslagen, controleren, beoordelen en zorgdragen voor betaalbaarstelling van rekeningen, declaraties e.d. en het signaleren van onjuistheden;
De kerntaken van het cluster Inkoop zijn:
Procesmatige begeleiding van meervoudig onderhandse, nationale en Europese aanbestedingsprocedures alsmede van nadere opdrachten in het kader van het Dynamisch Aankoopsysteem. Deze procesmatige begeleiding omvat in ieder geval het voeren van alle noodzakelijke correspondentie met gegadigden en inschrijvers alsmede het openbaar publiceren van (wettelijk verplichte) aankondigingen en nota’s van inlichtingen..
Hoofdstuk 3 Werkterreinen andere organisatieonderdelen.
De kerntaak van de Kabinetschef is uitvoering van wettelijke taken op grond van de Provinciewet, de Gemeentewet, de ambtsinstructie en bijzondere wetgeving.
Artikel 26 het cluster Concern
De kerntaken van het cluster Concern zijn:
Governance, risk&control, compliance
Ontwikkelen en onderhouden van concernstandaarden en –richtlijnen, inrichten en waarborgen integraal systeem van risicomanagement, inrichten, beoordelen en onderhouden control framework (incl. ICT control framework), toezicht op en advisering over inrichting en werking First & Second Line of Defense, waarborgen compliance met wet- en regelgeving, kaders, standaarden & richtlijnen.
Verbijzonderde interne controle: getrouwe & rechtmatige financiële verantwoording, beoordelen doeltreffendheid en doelmatigheid van processen en (concern)kaders, bewaken kwaliteit bestuurlijke informatievoorziening gericht op financiën, planning & control, onderhouden relatie met accountant, ondersteunen van Controlecommissie.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2021-12769.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.