Beschikking vaststellen ernst en spoed van bodemverontreiniging, wijziging interventiewaardencontouren en instemmen herzien deelsaneringsplan - Oude Kerkstraat 2, Etten-Leur

Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant,

vaststellen van ernst en spoed van de bodemverontreiniging, wijziging interventiewaardencontouren en instemmen met herzien deelsaneringsplan voor de locatie Oude Kerkstraat 2, Etten-Leur, NB077700023.

20 december 2021, Tilburg.

Arcadis Nederland B.V. te 's-Hertogenbosch namens Delfri Facilities B.V. te Amsterdam heeft op 11 juni 2021 bij de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant een melding ingediend ingevolge van artikel 28, lid 1 Wbb, voor het vaststellen van ernst en spoed van de bodemverontreiniging, wijziging interventiewaardencontouren en instemmen met herzien deelsaneringsplan op de locatie Oude Kerkstraat 2 Etten-Leur, NB077700023.

De Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant is door Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant gemandateerd voor het afhandelen van deze procedure.

In de beschikking besluit Gedeputeerde Staten:

  • dat sprake is van een geval van ernstige bodemverontreiniging

  • dat sprake is van een gewijzigde interventiewaardencontour

  • de beschikking treedt in de plaats van de beschikking van 3 september 2015 met nummer 00.217.537/14120803 voor wat betreft het gefaseerd deelsaneringsplan voor de brongebieden A4 en A5

  • met de sanering moet zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk vier jaar na de inwerkingtreding van deze beschikking worden begonnen

  • dat wordt ingestemd met het herzien deelsaneringsplan inclusief de aanvullende gegevens met uitzondering van het monitoringsvoorstel voor het grondwater

  • gebruiksbeperkingen zijn op de locatie van toepassing

  • er zijn voorschriften aan de sanering verbonden

De beschikking en bijbehorende stukken liggen vanaf 23 december 2021 gedurende zes weken ter inzage bij de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant en bij de gemeente Etten-Leur.

Tegen de beschikking(en) kan tot en met (datum) beroep worden ingesteld door belanghebbenden. In bepaalde gevallen kunnen ook anderen beroep instellen, zie hiervoor https://www.raadvanstate.nl/@125301/niet-belanghebbende-toegang-beroep/.

Het beroepschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u beroep instelt en gemotiveerd worden, ondertekend te zijn en voorzien zijn van een datum. Het beroepschrift moet worden gericht aan:Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage.

Bovenstaand besluit treedt in werking ook al wordt een beroepschrift ingediend. Het is daarom mogelijk om gelijktijdig met of na het indienen van een beroepschrift een zogenaamde 'voorlopige voorziening' te vragen. Deze kunt u richten aan: Voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA 's-Gravenhage.

Een voorlopige voorziening is in feite het nemen van een tijdelijke maatregel, bijvoorbeeld het schorsen van het besluit gedurende een bepaalde periode. Voorwaarde om een voorlopige voorziening aan te vragen is dat er sprake moet zijn van een spoedeisend belang.Er zijn kosten verbonden aan het vragen van een voorlopige voorziening (griffierecht).

Naar boven